Print is niet dood!
- Media
- 30 jul 2014 @ 13:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekCreatieContent
- 30 jul 2014 @ 13:31
- Redactie Media
Is print dood? Welnee, er zijn mooie voorbeelden van titels die overeind blijven in tijden van kelderende oplages, terugkrabbelende adverteerders, opzeggende lezers en uitgeklede redacties. Met deze optimistische woorden is de VPRO Gids op pad gegaan voor een reportage over succesvolle printmedia in Europa en de VS. Verplichte kost voor uitgevers, journalisten, exploitanten en adverteerders.
De VPRO Gids ging op bezoek bij zes succesvolle papieren tijdschriften die tegen de stroom in succesvol zijn. Naast De Kampioen in Nederland gingen verslaggevers ook langs bij Arte Magazine (Duitsland), Dazed (Engeland), Le Canard Enchaîné (Frankrijk), Reportagen (Zwitserland) en The Hollywood Reporter (Verenigde Staten).
De uitgelichte uitgaven hebben allemaal een nadrukkelijke eigen identiteit en bewaken hun koers bovendien streng: geen concessies, geen verwatering. 'Lezers hoeven van te voren niet te weten wat ze krijgen maar moeten wel begrijpen waarom ze iets krijgen', luidt het credo. De nadruk ligt bij de bladen op kwaliteit en het voorbijgaan aan de waan van de dag.
Hoewel de frequentie van verschijnen ook bij deze uitgaven vaak omlaag is geschroefd, staat daar een dikker, luxer en ‘rijker’ blad tegenover. De redactionele keuzes worden verder bij een blad als Dazed niet gestuurd door analyses en Google Statistics, maar door journalistiek en redactioneel op eigen expertise en gevoel af te gaan.
Lees hier de complete reportage van de VPRO Gids.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Zwitserland
- Duitsland
- reportage
- content
- Arte Magazine
- journalistiek
- Frankrijk
- Engeland
- dood
- The Hollywood Reporter
- tijdschriften
- Dazed
- magazines
- VPRO Gids
- Reportagen
- Verenigde Staten
- media
- Le Canard Enchaîné
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing