Print is niet dood!
- Media
- 30 jul 2014 @ 13:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekCreatieContent
- 30 jul 2014 @ 13:31
- Redactie Media
Is print dood? Welnee, er zijn mooie voorbeelden van titels die overeind blijven in tijden van kelderende oplages, terugkrabbelende adverteerders, opzeggende lezers en uitgeklede redacties. Met deze optimistische woorden is de VPRO Gids op pad gegaan voor een reportage over succesvolle printmedia in Europa en de VS. Verplichte kost voor uitgevers, journalisten, exploitanten en adverteerders.
De VPRO Gids ging op bezoek bij zes succesvolle papieren tijdschriften die tegen de stroom in succesvol zijn. Naast De Kampioen in Nederland gingen verslaggevers ook langs bij Arte Magazine (Duitsland), Dazed (Engeland), Le Canard Enchaîné (Frankrijk), Reportagen (Zwitserland) en The Hollywood Reporter (Verenigde Staten).
De uitgelichte uitgaven hebben allemaal een nadrukkelijke eigen identiteit en bewaken hun koers bovendien streng: geen concessies, geen verwatering. 'Lezers hoeven van te voren niet te weten wat ze krijgen maar moeten wel begrijpen waarom ze iets krijgen', luidt het credo. De nadruk ligt bij de bladen op kwaliteit en het voorbijgaan aan de waan van de dag.
Hoewel de frequentie van verschijnen ook bij deze uitgaven vaak omlaag is geschroefd, staat daar een dikker, luxer en ‘rijker’ blad tegenover. De redactionele keuzes worden verder bij een blad als Dazed niet gestuurd door analyses en Google Statistics, maar door journalistiek en redactioneel op eigen expertise en gevoel af te gaan.
Lees hier de complete reportage van de VPRO Gids.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- magazines
- Reportagen
- reportage
- Duitsland
- dood
- Dazed
- Zwitserland
- content
- Frankrijk
- media
- Le Canard Enchaîné
- Verenigde Staten
- VPRO Gids
- Engeland
- The Hollywood Reporter
- journalistiek
- tijdschriften
- Arte Magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

