MTV introduceert Soundkeepr met hoorwinkels Van Boxtel
- Media
- 31 jul 2015 @ 14:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MuziekPartnershipDoelgroep
- 31 jul 2015 @ 14:26
- Redactie Media
Muziekzender MTV en de hoorwinkelketen Van Boxtel zijn een partnership aangegaan voor de introductie van de Soundkeepr, MTV’s eigen merk music ear plugs. Als muziekmerk neemt MTV hiermee haar verantwoordelijkheid om Millennials te behoeden voor gehoorschade. MTV presentator Kay Nambiar gaf tijdens MTV Presents Lost Frequencies de aftrap van de campagne: 'Say YES to the beat but NO to the beep!'
De samenwerking is tot stand gekomen vanuit de wens van zowel Van Boxtel hoorwinkels als MTV om de Millennials-doelgroep te bereiken en hen bewust te maken van de gevaren van gehoorschade die ontstaat door onbeschermd naar luide muziek luisteren. Want een permanente beschadiging treedt sneller op dan menig festivalganger vermoedt. Geluid kan al vanaf 80dB schade toebrengen, vanaf 100 dB kan het zelfs onmiddellijk gehoorverlies tot gevolg hebben. Met MTV Soundkeepr worden alle frequenties met 18dB gedempt. Hierdoor worden de oren beschermd, maar kunnen gebruikers nog steeds optimaal van muziek genieten maar ook met vrienden praten.
Frans Story, algemeen directeur bij Van Boxtel hoorwinkels: 'Wij zijn trots dat deze samenwerking met MTV tot stand is gekomen. Wij vinden het erg belangrijk om ons naast ouderen ook te focussen op jongeren en hen te behoeden voor gehoorschade. We willen Millennials ervan bewust maken dat muziekfestivals uiteraard erg leuk zijn, maar dat het ook belangrijk is zuinig te zijn op het gehoor. Gehoorschade kan al ontstaan bij geluid vanaf 80dB en dit geluidsniveau wordt al snel gehaald op muziekevenementen.'
Jeannine Lafebre, Licensing Director NVCP (Nickelodeon & Viacom Consumer Products): 'Met het initiëren van merkextensies zijn we altijd op zoek naar samenwerkingen die voor beide partijen van toegevoegde waarde zijn. Zelden is die toegevoegde waarde zo concreet als bij deze samenwerking. MTV Soundkeepr beschermt niet alleen het gehoor, maar zorgt er bovendien voor dat de kwaliteit en beleving van de muziek optimaal blijft.'
MTV Soundkeepr zal te verkrijgen zijn in alle Van Boxtel hoorwinkels, via soundkeepr.com en via distributiepunten op allerlei evenementen waar MTV bij betrokken is zoals Valtifest en Amsterdam Dance Event. Eerst gaan de universele ear plugs in de verkoop, maar vanaf het najaar kan bij Van Boxtel hoorwinkels de Soundkeepr ook op maat worden aangemeten.
www.mtv.nl
www.vanboxtelhoorwinkels.nl
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing