Noise bouwt merkcampagne voor Donald Duck
- Media
- 24 aug 2015 @ 11:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaCampagnesOnline gamingMediastrategie
- 24 aug 2015 @ 11:22
- Redactie Media
Kinderweekblad Donald Duck lanceert de merkcampagne 'Alles is leuker met Donald Duck'. De nieuwe merkpositionering verbindt de uiteenlopende online en print-producten. Of het nu gaat om lezen, leren of spelen: met Donald Duck Weekblad is altijd alles leuker. De campagne is in samenwerking met Noise ontwikkeld en loopt de komende tijd via de kanalen televisie, online en outdoor.
In de afgelopen jaren is het portfolio van Donald Duck Weekblad steeds verder uitgebreid met nieuwe print en online producten. Om deze producten nog beter met elkaar te verbinden, is gekozen voor een one brand strategy waarin Donald Duck weekblad centraal staat.
Suzan Schouten, domain director Kids & Teens: 'Alles is leuker met Donald Duck verbindt alles in het brede productportfolio van Donald Duck Weekblad met elkaar. Deze claim geldt voor de meer fun-georiënteerde print als digitale producten. Maar ook voor de onder het educatieve label DuckWise gelanceerde typecursus DuckTypen en de game DuckWorld Smart Adventures. De pay-off straalt fun uit voor kinderen en voor ouders combineert het fun met educatie. Niet alleen lezen, maar ook leerzaam gamen en leren typen is leuker met Donald Duck Weekblad. We nemen de consument mee op een reis door ons bijzondere productportfolio van het weekblad, met Donald Duck als onze held.'
Gamen met Donald Duck
Donald Duck Weekblad is al 63 jaar een begrip onder kinderen, families en volwassenen. In het weekblad staan herkenbare, relevante gebeurtenissen uit de samenleving en familie centraal, waarbij humor voorop staat. Via de avonturen in deze wereld gaan zowel kinderen als ook volwassenen ontdekken, ervaren en leren en vooral een leuke tijd beleven. In de nieuwe campagne wordt de consument actief meegenomen vanuit het iconische weekblad op een reis langs alle producten. De campagne start deze week met de focus op Donald Duck Weekblad, DuckTypen en de game DuckWorld Smart Adventures.
Vorige week werd de game DuckWorld Smart Adventures gelanceerd. Een wereldwijde primeur waarvoor de redactie van Donald Duck Weekblad de handen ineen heeft geslagen met game- en educatiespecialisten. In deze PC game komt Duckstad voor het eerst tot leven in 3D. Door het spelen van de game wordt lesstof van de basisschool spelenderwijs geoefend in Duckstad.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- merk
- gaming
- weekblad
- Noise
- merkcampagne
- campagne
- leuker
- reclame
- online
- Donald Duck
- DuckWorld
- commercial
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing