Persgroep en JWT Amsterdam lanceren Project Schoolkrant
- Media
- 7 sep 2015 @ 10:38
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepMediaCampagnesJournalistiek
- 7 sep 2015 @ 10:38
- Redactie Media
Project Schoolkrant is een digitaal platform voor kinderen op de basisschool waarmee ze een topschoolkrant kunnen maken. Krantenuitgever De Persgroep stelt het platform gratis ter beschikking aan alle scholen van Nederland. Het project is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau JWT Amsterdam.
Door middel van veel korte how to-filmpjes, animaties en geschreven instructies door de beste journalisten van Nederland geeft het platform uitgebreid uitleg over de vijf belangrijkste pijlers van een (school)krant: nieuws vinden, interviewen, fotograferen, schrijven en ontwerpen. Naast de uitleg krijgen de kinderen ook allerlei opdrachten om met deze onderwerpen te oefenen. Via het platform kunnen ze hun schoolkrant ook daadwerkelijk in elkaar zetten en uitprinten.
Project Schoolkrant is een initiatief van De Persgroep en JWT Amsterdam. De uitgever van dagbladen als AD, Trouw en de Volkskrant stelt het platform gratis ter beschikking aan alle scholen van Nederland. Scholen kunnen zich aanmelden op ProjectSchoolkrant.nl.
Erik Roddenhof, commercieel directeur van De Persgroep: 'Bijna elke journalist is ooit begonnen bij de schoolkrant. Alleen daarom al ligt dit project ons nauw aan het hart. We delen onze kennis en kunde graag met de scholen van Nederland.'
Bas Korsten, executive creative director JWT Amsterdam: 'Project Schoolkrant is veel meer dan alleen een leermiddel om een schoolkrant te maken. De kinderen worden op een speelse manier gestimuleerd om bijvoorbeeld met taal en meningsvorming bezig te zijn. In de huidige tijd relevanter dan ooit. Bovendien past dit goed bij de kwaliteitstitels van De Persgroep.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- Persgroep
- krant
- Project Schoolkrant
- schoolkrant
- uitgever
- platform
- Volkskrant
- project
- bureau
- JWT Amsterdam
- basisscholen
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing