G+J Media hofleverancier nominaties Mercurs 2015

G+J Media hofleverancier nominaties Mercurs 2015
  • Media
  • 30 okt 2015 @ 15:17
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • AwardsPrintMedia

G+J Media staat van de tijdschriftuitgevers verreweg het best gepositioneerd voor het winnen van Mercurs tijdens Club Mercurs 2015 op 9 december in Amsterdam. Van de 30 nominaties zijn er 7 voor G+J Media. Belangrijker nog: 5 van de 7 nominaties zijn in de 3 belangrijkste categorieën.

Quest en Vogue zijn genomineerd voor Mercur Magazine van het Jaar, Vogue Man voor Lancering van het Jaar en Sanne Groot Koerkamp (Glamour) en Karin Swerink (Vogue) voor Hoofdredacteur van het Jaar.

Sanoma kwam tot 12 nominaties maar gegeven de omvang en de kwaliteit van het portfolio van de tijdschriftengigant toch minder opvallend dan de score van G+J Media. Het aantal nonimaties van Sanoma in de drie belangrijkste categorieën is 3: vtwonen voor Magazine van het Jaar, Naar School voor Lancering van het Jaar en Hilde Tholen (Ouders van Nu) voor Hoofdredacteur van het Jaar.

WPG Media komt tot 4 nominaties: twee voor Reportage van het Jaar (Opzij en Vrij Nederland), Maximum Speed Magazine voor Lancering van het Jaar en Runners's World voor Magazine van het Jaar. 

Dit zijn alle genomineerden op een rij:

Mercur Magazine van het Jaar

  • Quest (G+J Media)
  • Runner’s World (WPG Media)
  • Vogue (G+J Media)
  • vtwonen (Sanoma Media Nederland) 

Aldipress Mercur Lancering van het Jaar

  • Maximum Speed Magazine (Sport International)
  • Naar School (Sanoma Media Nederland)
  • Vogue Man (G+J Media)

Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar

  • Sanne Groot Koerkamp (Glamour - G+J Media)
  • Marc van der Linden (Weekend, Royalty, De Oranjes - Audax Publishing)
  • Karin Swerink (Vogue - G+J Media)
  • Hilde Tholen (Ouders van Nu - Sanoma Media Nederland)

Mercur Merkinnovatie van het Jaar

  • Donald Duck: Ducktypen
  • OneWorld: DataAtlas
  • Ouders van Nu: KIJK Ouders van Nu
  • Quest: Quest Test Nederland

Mercur Artdirection van het Jaar

  • ELLE Eten (Hearst Magazines Netherlands)
  • Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands)
  • Libelle (Sanoma Media Nederland)

Mercur Reportage van het Jaar

  • HP/De Tijd: Joost Zwagerman: het laatste Interview
  • OneWorld: Enkele reis Nederland
  • Opzij: Kwaliteitsonderzoek naar IVF-behandelingen
  • Vrij Nederland: We hebben een heleboel nieuwe vrienden opeens hè

Mercur Marketingactie van het Jaar

  • Donald Duck: Van Gogh-actie
  • Glamour: Health Challenge
  • Ouders van Nu: Papa-petitie
  • Viva: Viva 400 Awards

Nieuw: Mercur BeLOFte van het Jaar

  • Renee Bijlsma (coördinator projectredactie Libelle - Sanoma Media Nederland)
  • Robert Boon (online & ecommerce manager Kids & Teens -  Sanoma Media Nederland)
  • Marjolijn Hoffmans (marketing manager Donald Duck - Sanoma Media Nederland)
  • Suzanne Pronk (hoofdredacteur Jamie Magazine - Veen Media)

Tevens heeft de jury besloten dit jaar een Mercur d’Or/LOF-prijs uit te reiken. De winnaar van die prijs is nog niet bekendgemaakt. 

Join the Club

De winnaars in alle bovenstaande categorieën worden woensdagavond 9 december 2015 bekend gemaakt tijdens de Club Mercurs 2015 avond in De Marktkantine te Amsterdam. Toegangskaarten zijn te bestellen via mercurs.nl.

De jury van de Mercurs was dit jaar als volgt samengesteld:

  • Voorzitter Albert Verlinde  (theaterproducent en TV-presentator)
  • Irpa Allard (international creative director MPG)
  • Vivianne Bendermacher (founder Aim for Moon, Techionista , media-innovator)
  • Rob van Bracht (independent creative and content director)
  • Perre van den Brink (creative director VICE en managing director Tratlehner)
  • Maarten Hafkamp (mediaredacteur Adformatie)
  • Leonie Koning (managing director Initiative)
  • Harriët Schrier (directeur Groep Publiekstijdschriften) is jury-secretaris

mercurs.nl

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken