Périodique Elitaire betreedt Nederlandse markt

Périodique Elitaire betreedt Nederlandse markt
  • Media
  • 11 nov 2015 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekReclameDoelgroep

Nederland krijgt er een tijdschrift bij dat zich richt op de allerrijksten. Neal S. Lachman, oprichter van NSL & Co. International BV, heeft de herlancering aangekondigd van Périodique Elitaire, een tweemaandelijkse tijdschrift dat gratis wordt verstuurd naar de 100.000 meest vermogenden en invloedrijksten in Nederland. Zijn mediabedrijf Nouveau Elite Media laat weten dat de eerste editie van dit miljonairsblad zal verschijnen op 30 maart 2016.

De doelgroep van het tijdschrift bestaat uit de landelijke adel, patriciaat, zakelijk, politiek en de sociale elite. Deze kleine groep vormt de meerderheid van de Nederlandse opinieleiders, eindbeslissers en policy-makers, aldus Lachman.

Périodique Elitaire zal niet uitsluitend focussen op onderwerpen zoals geld en luxe. Integendeel, het tijdschrift 'offert een nostalgische oase van rust en diepgang, met veelbetekenende en uitmuntende inhoud dat betrouwbaarheid en duurzaamheid uitademt', aldus Nouveau Elite Media.

'Na 18 jaar is dit mijn tweede keer als uitgever van Périodique Elitaire', zegt Neal Lachman. 'De timing kon niet beter zijn. Er zijn al veel goede tijdschriften beschikbaar, maar er is nog steeds een onvervulde behoefte bij de elite aan een prominente, betrouwbare en invloedrijke medium dat is opgezet voor hen, namens hen, en met hen. Alhoewel het eerste tijdschrift grote waardering kreeg van haar elite lezers, creëren wij nu een tijdschrift dat qua diepgang geïnspireerd is door kwaliteitsbladen zoals The Economist, maar dan met human interest, sociale, psychologische en filosofische analyses en verhalen.'

Nederland telt 3.400 superrijken

In Nederland heeft de doelgroep 'superrijken' (3.400 in totaal) van Périodique Elitaire een gedistingeerde leeftijd van 75-79 jaar, en de gemiddelde leeftijd van de daarop volgende zeer vermogende segment (meer dan 97.000 in totaal) is een gesofisticeerde 65-71 jaar. Deze elite is bewust van haar sociale verantwoordelijkheid naar de maatschappij in het algemeen; in het bijzonder voelen zij betrokkenheid bij ontwikkelingen in het landelijke onderwijs en gezondheidszorg. Deze doelgroep is volgens Nuveau Elite Media niet op zoek is naar snelle, flitsende en drukke artikelen. De super-vermogende lezer wilt inhoud die betekenisvol en betrouwbaar is en die relevant is voor hen en degene in hun sociale kringen.

'U zult in dit tijdschrift geen artikelen vinden over privévliegtuigen, jet-setting beroemdheden of superauto’s. Ook is Périodique Elitaire geen zakentijdschrift; er zijn genoeg tijdschriften die daarin voorzien voor dat doelgroep', zegt Diepak Kasi, commercieel directeur. 'Uiteraard zal er genoeg aandacht worden besteedt aan de positieve en interessante zaken waarvan een vermogende persoon geniet, voornamelijk omdat onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan de helft van de vermogenden van hun rijkdom in het heden willen genieten maar tegelijkertijd ook hun familie willen ondersteunen. Door onze kennis van de elite, en door gebruik te maken van experts zoals Vision2b en VIP Leads, kunnen wij adverteerders en sponsors de best mogelijke exposure aanbieden onder tenminste 100.000 van Nederlands’ meest vermogende en invloedrijke individuen en huishoudens.'

Marketingplatform voor luxemerken

'Adverteren in périodique élitaire biedt de gelegenheid om uw merk of product onder de directe aandacht te brengen van de 100.000 superrijke individuen en huishoudens', zegt adviseur Peter Gouw, Marketing & Big Data Specialist bij Vision2B. 'Onderzoek heeft aangetoond dat deze groep verantwoordelijk is voor een belangrijk deel van de uitgaven aan luxe producten en diensten.'

Het magazine wordt door de makers omschreven als een krachtige marketing- en brandingplatform voor luxe- en kwaliteitsmerken. 'Met de lancering van Périodique Elitaire wordt adverteerders een unieke en onvergelijkbare medium geboden dat hen helpt de meest vermogenden en invloedrijken van het land direct en rechtsreeks te bereiken en daardoor de imago van hun merk te bouwen en versterken', aldus Tim Koopmans, managing director van Cardatapool.com en VIP Leads, bouwers van een database voor miljonairs. 'Met de strategische alliantie tussen VIP Leads en Périodique Elitaire wordt gegarandeerd dat de magazine op de deurmat verschijnt van de 100.000 meest vermogenden in Nederland.'

Om de exclusieve karakter van het blad te waarborgen geven de makers de voorkeur aan adverteerders als strategische partners. 'Alhoewel wij een aantal full-page advertenties toelaten in périodique élitaire, zullen wij onze strategische partners ook een platform aanbieden dat verder gaat dan de traditionele "advertorial" om hun verhaal te delen, om de doelgroep te informeren, en om de aandacht te trekken van Nederlands’ meest vermogende en invloedrijke elite. Om de exclusieve look and feel van Périodique Elitaire te waarborgen en om toegang tot haar kieskeurige doelgroep te beperken is adverteren in de magazine gereserveerd voor kwaliteitsproducten en diensten die doorgaans geassocieerd worden met vermogende individuen en huishoudens. Adverteren in het magazine is voorbehouden aan één merknaam per sector, hetgeen betekent dat dit een de facto exclusiviteitsovereenkomst wordt.'

Herlancering Périodique Elitaire

Neal Lachman was de initiële uitgever van périodique élitaire in 1997. Hij lanceert het blad nu opnieuw met het doel er een blijvertje van te maken. Zijn bedrijf NSL & Co. International BV, samen met diverse zakenpartners opgericht, ondersteunt de nieuwe Nouveau Elite Media met de lancering van Périodique Elitaire in Nederland, Groot-Brittannië en de Verenigde Arabische Emiraten.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken