Avenue verschijnt in eenmalige heruitgave
- Media
- 7 dec 2015 @ 15:38
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekMerkenMakers
- 7 dec 2015 @ 15:38
- Redactie Media
Oer-glossy Avenue (1965-1995) verschijnt dinsdag in een eenmalige heruitgave. Vanavond is de presentatie in het voormalige pand van Geïllustreerde Pers in Amsterdam. Uitgever Jaap Holtzapffel spreekt over 'Nederlands beroemdste tijdschrift aller tijden'.
Voor Avenue #357 heeft Sanoma Media Netherlands eenmalig een licentie verstrekt aan Hommage Magazines. De speciale Avenue heeft een omvang van 372 pagina's full-colour, een oplage van 100.000 exemplaren en kost € 14,95. Op de cover staat Irene van de Laar als 23-jarig model in de Avenue-modeproductie 'Buenos Aires' (1991).
Avenue, ook wel 'de Grande Dame onder de vaderlandse glossy magazines' genoemd, verscheen tussen 1965 en 1995 (en in 2002). Wijlen W.F. Hermans bijvoorbeeld schreef reisreportages voor Avenue, wijlen Joost Zwagerman zou in Avenue debuteren met het verhaal 'Charlotte' (1983), wijlen Theo van Gogh maakte interviews voor Avenue, modeontwerper / fotograaf Thierry Mugler stond in Avenue met vier bekend geworden fotoshoots. En zo waren er nog veel meet markante medewerkers.
Overigens heeft een groot aantal oud-medewerkers, waaronder C. Barton van Flymen, Eddy Posthuma De Boer, Jan Cremer, Sabine Verschueren en Vincent Mentzel, bezwaar gemaakt tegen deze heruitgave omdat hij geen recht zou doen aan de rijke historie van Avenue.
Presentatie aan Stadhouderskade
Avenue #357 wordt op maandagochtend 7 december in Amsterdam aan de pers gepresenteerd tijdens een informele bijeenkomst op heilige Avenue-grond: het voormalige kantoorpand van Avenue-uitgever De Geïllustreerde Pers op het adres Stadhouderskade 85. Vanwege het feit dat hier anno 2015 een loket van de Immigratie- en Naturalisatiedienst is gevestigd, gelden bepaalde veiligheids-maatregelen. Zo kunnen belangstellenden van de pers alleen via een link met Avenue #357-uitgever Jaap Holtzapffel op LinkedIn worden uitgenodigd.
De tweede bijlage toont een kunstwerk van Jeroen Henneman uit 1987 ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van De Geïllustreerde Pers: het fraaie GP-pand, een gebouw opgetrokken in glas, staal en beton -- passend bij de Nieuwe Zakelijkheid-stroming in de architectuur van na 1955.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Avenue
- blad
- mode
- licentie
- tijdschrift
- heruitgave
- Sanoma
- Hommage Magazine
- Jaap Holtzapffel
- glossy
- magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

