Avenue verschijnt in eenmalige heruitgave
- Media
- 7 dec 2015 @ 15:38
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekMerkenMakers
- 7 dec 2015 @ 15:38
- Redactie Media
Oer-glossy Avenue (1965-1995) verschijnt dinsdag in een eenmalige heruitgave. Vanavond is de presentatie in het voormalige pand van Geïllustreerde Pers in Amsterdam. Uitgever Jaap Holtzapffel spreekt over 'Nederlands beroemdste tijdschrift aller tijden'.
Voor Avenue #357 heeft Sanoma Media Netherlands eenmalig een licentie verstrekt aan Hommage Magazines. De speciale Avenue heeft een omvang van 372 pagina's full-colour, een oplage van 100.000 exemplaren en kost € 14,95. Op de cover staat Irene van de Laar als 23-jarig model in de Avenue-modeproductie 'Buenos Aires' (1991).
Avenue, ook wel 'de Grande Dame onder de vaderlandse glossy magazines' genoemd, verscheen tussen 1965 en 1995 (en in 2002). Wijlen W.F. Hermans bijvoorbeeld schreef reisreportages voor Avenue, wijlen Joost Zwagerman zou in Avenue debuteren met het verhaal 'Charlotte' (1983), wijlen Theo van Gogh maakte interviews voor Avenue, modeontwerper / fotograaf Thierry Mugler stond in Avenue met vier bekend geworden fotoshoots. En zo waren er nog veel meet markante medewerkers.
Overigens heeft een groot aantal oud-medewerkers, waaronder C. Barton van Flymen, Eddy Posthuma De Boer, Jan Cremer, Sabine Verschueren en Vincent Mentzel, bezwaar gemaakt tegen deze heruitgave omdat hij geen recht zou doen aan de rijke historie van Avenue.
Presentatie aan Stadhouderskade
Avenue #357 wordt op maandagochtend 7 december in Amsterdam aan de pers gepresenteerd tijdens een informele bijeenkomst op heilige Avenue-grond: het voormalige kantoorpand van Avenue-uitgever De Geïllustreerde Pers op het adres Stadhouderskade 85. Vanwege het feit dat hier anno 2015 een loket van de Immigratie- en Naturalisatiedienst is gevestigd, gelden bepaalde veiligheids-maatregelen. Zo kunnen belangstellenden van de pers alleen via een link met Avenue #357-uitgever Jaap Holtzapffel op LinkedIn worden uitgenodigd.
De tweede bijlage toont een kunstwerk van Jeroen Henneman uit 1987 ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van De Geïllustreerde Pers: het fraaie GP-pand, een gebouw opgetrokken in glas, staal en beton -- passend bij de Nieuwe Zakelijkheid-stroming in de architectuur van na 1955.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- licentie
- glossy
- Sanoma
- magazine
- heruitgave
- Jaap Holtzapffel
- Hommage Magazine
- Avenue
- mode
- tijdschrift
- blad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing