Avenue verschijnt in eenmalige heruitgave

Avenue verschijnt in eenmalige heruitgave
  • Media
  • 7 dec 2015 @ 15:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMerkenMakers

Oer-glossy Avenue (1965-1995) verschijnt dinsdag in een eenmalige heruitgave. Vanavond is de presentatie in het voormalige pand van Geïllustreerde Pers in Amsterdam. Uitgever Jaap Holtzapffel spreekt over 'Nederlands beroemdste tijdschrift aller tijden'.

Voor Avenue #357 heeft Sanoma Media Netherlands eenmalig een licentie verstrekt aan Hommage Magazines. De speciale Avenue heeft een omvang van 372 pagina's full-colour, een oplage van 100.000 exemplaren en kost € 14,95. Op de cover staat Irene van de Laar als 23-jarig model in de Avenue-modeproductie 'Buenos Aires' (1991).

Avenue, ook wel 'de Grande Dame onder de vaderlandse glossy magazines' genoemd, verscheen tussen 1965 en 1995 (en in 2002). Wijlen W.F. Hermans bijvoorbeeld schreef reisreportages voor Avenue, wijlen Joost Zwagerman zou in Avenue debuteren met het verhaal 'Charlotte' (1983), wijlen Theo van Gogh maakte interviews voor Avenue, modeontwerper / fotograaf Thierry Mugler stond in Avenue met vier bekend geworden fotoshoots. En zo waren er nog veel meet markante medewerkers. 

Overigens heeft een groot aantal oud-medewerkers, waaronder C. Barton van Flymen, Eddy Posthuma De Boer, Jan Cremer, Sabine Verschueren en Vincent Mentzel, bezwaar gemaakt tegen deze heruitgave omdat hij geen recht zou doen aan de rijke historie van Avenue. 

Presentatie aan Stadhouderskade

Avenue #357 wordt op maandagochtend 7 december in Amsterdam aan de pers gepresenteerd tijdens een informele bijeenkomst op heilige Avenue-grond: het voormalige kantoorpand van Avenue-uitgever De Geïllustreerde Pers op het adres Stadhouderskade 85. Vanwege het feit dat hier anno 2015 een loket van de Immigratie- en Naturalisatiedienst is gevestigd, gelden bepaalde veiligheids-maatregelen. Zo kunnen belangstellenden van de pers alleen via een link met Avenue #357-uitgever Jaap Holtzapffel op LinkedIn worden uitgenodigd.

De tweede bijlage toont een kunstwerk van Jeroen Henneman uit 1987 ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van De Geïllustreerde Pers: het fraaie GP-pand, een gebouw opgetrokken in glas, staal en beton -- passend bij de Nieuwe Zakelijkheid-stroming in de architectuur van na 1955. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken