Blendle-concurrent eLinea is failliet
- Media
- 26 jul 2016 @ 11:41
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VerdienmodellenJournalistiekMediaOnline
- 26 jul 2016 @ 11:41
- Jeroen Mirck
Blendle verliest een tweede concurrent in een half jaar tijd. Na Myjour valt nu het doek voor eLinea. Vandaag wordt het faillissement uitgesproken over eigenaar eReaders Groep. Het lukte eLinea niet om op tijd een investeerder te vinden.
Deelnemende publicisten ontvingen vanmorgen een mail met 'slecht nieuws'. Daarin zegt directeur Michel Suijkerbuijk van de eReaders Groep dat hij 'meer dan overtuigd is van de marktpotentie van het eLinea-concept'. De online kiosk had circa duizend betalende klanten, maar kon alleen doorgroeien met extra marketingbudget. Daarvoor werd een investeerder gezocht, maar niet gevonden.
‘Dit voorjaar waren we dichtbij een veelbelovende deal met een strategisch partner’, zegt Suijkerbuijk tegen Villamedia.nl. ‘Dat is door externe omstandigheden begin deze maand doodgelopen. Begin dit jaar was ik ervan overtuigd dat de investeerders min of meer voor ons in de rij zouden staan na de grote sprongen vooruit eind 2015.’
De hoop van eReaders Groep is nu gevestigd op een doorstart, met de hoop dat de curator de dienst laat doordraaien zodat er geen klanten verloren gaan. Met een investering van een paar duizend euro per maand kan eLinea volgens Suijkerbuijk via marketing substantieel groeien en winstgevend worden.
De Nederlandse markt van betalen voor losse journalistieke artikelen wordt gedomineerd door Blendle, dat momenteel internationaal expandeert. De concurrentie heeft het lastig. In maart stopte Myjour, dat er niet in slaagde om het eigen verdienmodel winstgevend te maken. De business-case van eLinea is anders: een 'all you can read'-model, waarbij lezers tegen een vast bedrag van 10 euro per maand onbeperkt artikelen kunnen lezen uit aangesloten publieks- en vakbladen.
Faillissement eLinea pic.twitter.com/WFiceQZanQ
— Piet Bakker (@PietBakker) July 26, 2016
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- failliet
- Myjour
- artikelen
- nieuws
- Blendle
- concurrentie
- journalistiek
- eLinea
- kiosk
- betalen
- verdienmodel
- eReaders Groep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing