Mediahuis stopt met platform Mindshakes
- Media
- 5 jan 2017 @ 10:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineStorytellingJournalistiekMedia
- 5 jan 2017 @ 10:51
- Redactie Media
Uitgeverij Mediahuis stopt met online platform Mindhakes. Op deze website worden op vernieuwende wijze en met veel aandacht voor beeld journalistieke verhalen worden verteld. Ondanks prima bezoekcijfers en het winnen van journalistieke prijzen, bleef commercieel succes uit. Een doorstart wordt echter al aangekondigd.
'Jongerenplatform Mindshakes vindt zichzelf opnieuw uit', melden de initiatiefnemers zelf op Facebook. Ze bevestigen dat Mediahuis stopt met Mindshakes, maar kondigen ook 'een nieuw project' aan 'dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent.'
In oktober 2015 startte Mediahuis Nederland met Mindshakes: een nieuw platform dat beoogde jongeren te raken met kwaliteitsjournalistiek. Mindshakes publiceerde in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts en was succesvol: het werd op sociale media het snelst groeiende mediamerk van Nederland. Er werd een groot publiek (ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, 45.000 likes op Facebook) van geïnteresseerde, jonge Nederlanders bereikt.
Redactioneel succes, commercieel niet
De hoge kwaliteit van de journalistiek bleek onder meer uit de vele prijzen die Mindshakes voor de producties ontving: de eerste documentaire ‘Lost Generation’ van Nadia Moussaid won direct de award voor korte documentaire bij de Best Shorts Competition. De tweede documentaire ‘What’s a Gender’ werd geselecteerd voor het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) en de meest recente documentaire ‘Yezidi Girls’ werd geselecteerd voor het prestigieuze Panorama-programma van het Internationaal Documentaire Festival Amsterdam (IDFA). Bovendien werd de documentaire aangekocht door The Guardian.
'Naast de redactionele successen bleef het commerciële succes helaas achter', aldus de initiatiefnemers. 'Waardoor Mindshakes de activiteiten nu zal staken. Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever WayneParkerKent. Daarover zeer binnenkort meer.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Wayne Parker Kent
- media
- platform
- stopgezet
- verhalen
- Mindshakes
- journalistiek
- Mediahuis
- doorstart
- storytelling
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
- Management neemt PXR Media over
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

