Mediahuis stopt met platform Mindshakes
- Media
- 5 jan 2017 @ 10:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineStorytellingJournalistiekMedia
- 5 jan 2017 @ 10:51
- Redactie Media
Uitgeverij Mediahuis stopt met online platform Mindhakes. Op deze website worden op vernieuwende wijze en met veel aandacht voor beeld journalistieke verhalen worden verteld. Ondanks prima bezoekcijfers en het winnen van journalistieke prijzen, bleef commercieel succes uit. Een doorstart wordt echter al aangekondigd.
'Jongerenplatform Mindshakes vindt zichzelf opnieuw uit', melden de initiatiefnemers zelf op Facebook. Ze bevestigen dat Mediahuis stopt met Mindshakes, maar kondigen ook 'een nieuw project' aan 'dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent.'
In oktober 2015 startte Mediahuis Nederland met Mindshakes: een nieuw platform dat beoogde jongeren te raken met kwaliteitsjournalistiek. Mindshakes publiceerde in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts en was succesvol: het werd op sociale media het snelst groeiende mediamerk van Nederland. Er werd een groot publiek (ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, 45.000 likes op Facebook) van geïnteresseerde, jonge Nederlanders bereikt.
Redactioneel succes, commercieel niet
De hoge kwaliteit van de journalistiek bleek onder meer uit de vele prijzen die Mindshakes voor de producties ontving: de eerste documentaire ‘Lost Generation’ van Nadia Moussaid won direct de award voor korte documentaire bij de Best Shorts Competition. De tweede documentaire ‘What’s a Gender’ werd geselecteerd voor het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) en de meest recente documentaire ‘Yezidi Girls’ werd geselecteerd voor het prestigieuze Panorama-programma van het Internationaal Documentaire Festival Amsterdam (IDFA). Bovendien werd de documentaire aangekocht door The Guardian.
'Naast de redactionele successen bleef het commerciële succes helaas achter', aldus de initiatiefnemers. 'Waardoor Mindshakes de activiteiten nu zal staken. Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever WayneParkerKent. Daarover zeer binnenkort meer.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- stopgezet
- storytelling
- doorstart
- journalistiek
- media
- Mediahuis
- Wayne Parker Kent
- platform
- Mindshakes
- verhalen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing