Apple koopt Blendle-concurrent Texture

  • Media
  • 15 mrt 2018 @ 12:12
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AppsMediaUitgeversVerdienmodellenApple

Techreus Apple heeft de Amerikaanse tijdschriften-app Texture overgenomen. Daarmee positioneert het van origine computerbedrijf zich nog nadrukkelijker als publisher, nadat het in 2015 al een eigen nieuwsdienst lanceerde.

Texture wordt vaak omschreven als de 'Netflix for magazines', omdat het lezers voor een vast bedrag per maand (9,99 dollar) onbeperkt toegang geeft tot artikelen uit meer dan 200 verschillende tijdschriften. Je zou het ook een veel uitgebreidere variant van Blendle Premium kunnen noemen.

De app Texture is beschikbaar voor Android, Windows en iOS, maar nog niet op de Nederlandse markt. Naast de Amerikaanse versie is er ook een variant van de app die zich richt op Canada. Daar is Texture tweetalig beschikbaar, dus ook in het Frans.

Over de overname zijn weinig mededelingen gedaan, dus is het gissen naar het bedrag dat Apple voor de app heeft betaald. Ook is nog onduidelijk wat het techbedrijf precies van plan is met Texture.

Texture was eigendom van Next Issue Media, een joint-venture van de uitgevers Condé Nast, Hearst, Meredith, Rogers Media en investeringsbedrijf KKR.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken