Apple koopt Blendle-concurrent Texture
- Media
- 15 mrt 2018 @ 12:12
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - AppsMediaUitgeversVerdienmodellenApple
- 15 mrt 2018 @ 12:12
- Jeroen Mirck
Techreus Apple heeft de Amerikaanse tijdschriften-app Texture overgenomen. Daarmee positioneert het van origine computerbedrijf zich nog nadrukkelijker als publisher, nadat het in 2015 al een eigen nieuwsdienst lanceerde.
Texture wordt vaak omschreven als de 'Netflix for magazines', omdat het lezers voor een vast bedrag per maand (9,99 dollar) onbeperkt toegang geeft tot artikelen uit meer dan 200 verschillende tijdschriften. Je zou het ook een veel uitgebreidere variant van Blendle Premium kunnen noemen.
De app Texture is beschikbaar voor Android, Windows en iOS, maar nog niet op de Nederlandse markt. Naast de Amerikaanse versie is er ook een variant van de app die zich richt op Canada. Daar is Texture tweetalig beschikbaar, dus ook in het Frans.
Over de overname zijn weinig mededelingen gedaan, dus is het gissen naar het bedrag dat Apple voor de app heeft betaald. Ook is nog onduidelijk wat het techbedrijf precies van plan is met Texture.
Texture was eigendom van Next Issue Media, een joint-venture van de uitgevers Condé Nast, Hearst, Meredith, Rogers Media en investeringsbedrijf KKR.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing