[column] Top 5-TikTok-trends: More Passion, straatinterviews en Top Gear

[column] Top 5-TikTok-trends: More Passion, straatinterviews en Top Gear
  • Media
  • 1 sep 2023 @ 10:09
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1.   TREND: More passion, more energy

Wanneer er iets viraal gaat op TikTok, gaat dit vaak gepaard met een sound. In de meeste gevallen is het moeilijk te achterhalen waar deze sounds precies vandaan komen. In dit geval brengt deze TikTok je direct naar het origineel door op de sound te klikken - je ziet een man grappig dansen op een harde beat, terwijl de camera man hem loopt op te jutten: “More passion! More energy!” De sound komt vanaf het account @gorillatime00 en het is zeker niet de eerste video die hij maakt waar hij de ‘hypeman’ is van dansende mannen. De #morepassionmoreenergy is al 7 miljoen keer bekeken en creators passen de sound op de meest creatieve manieren toe.



2.   VIRAL: Straatinterviews

 

De oplettende TikTokker is het vast al opgevallen: je ziet steeds meer straatinterviewformats op TikTok. Drie weken geleden schreven we onder andere over Dipshit die namens Bumble straatinterviews afneemt. Het format werkt goed op het platform en dit vinden wij niet gek: TikTok is een rauw platform, niet zo picture perfect zoals op Instagram. Dit komt terug bij de straatinterviews, waar je ‘normale’ mensen een ‘normaal’ gesprek ziet voeren. Daar komen grappige en oprechte momenten uit. Wat natuurlijk perfect is voor op het platform. Shout out naar KFC die dit dus goed in de smiezen had.


@kfcnederland

kom maar op met jullie geheimen 😈

♬ Promoted Music - kfcnederland

3.   CAP CUT: Topmannen van Top Gear

Deze week gaat een CapCut sjabloon viraal waar je de twee topmannen van Top Gear helemaal stuk ziet gaan van het lachen. Wanneer je nét niet in je broek plast van het lachen en wanneer de tranen over je wangen rollen. Iedereen heeft dit wel eens meegemaakt en dat maakt dit sjabloon zo leuk. We schrijven vaker over CapCut sjablonen omdat deze makkelijk en snel viraal gaan. De reden is eenvoudig en helder: je kunt het gemakkelijk toepassen en daarom doet iedereen het. Als iedereen iets doet, gaat het viraal. Maar waar komt zo’n CapCut sjabloon eigenlijk vandaan? In dit specifieke geval komt het uit het account van @rom.dot.com waar de originele video al 20M keer bekeken is. Zelf een sjabloon maken? Heel simpel: zoek op TikTok (of voor de old skool people YouTube) “make your own cap cut template tutorial” en voila. Veel plezier!


@_youmadethatup Dyanamic Duo For The Win 😂 TAG UR BESTIE TO SHOW SOME LOVE!! #relatable #friendship #friends #viral ♬ original sound - Rom

4.   ACCOUNT: Pathé Nederland  

Eens in de zoveel tijd willen we ook een merk in het zonnetje zetten. In dit geval is het Pathé Nederland. Buiten dat ze regelmatig posten, meedoen met trends en grappige en leuke content creeren, maken ze ook goed gebruik van community management. Hier reageren ze op een comment van een gebruiker met een video. In de video geven ze dus een reactie op de vraag en laten ze zien hoe ze de bioscoopzaal opruimen. Je ziet vervolgens hoe de Pathé medewerkers ‘zweven’ als een soort elfjes, hilarisch! De video zelf is 128K keer bekeken, en als je naar de comments kijkt zie je ook dat Pathé daar erg aanwezig is. Nog een score op het gebied van communitymanagement! Daarom is Pathé Nederland in onze ogen een bedrijf dat het zeker goed doet op het platform en echt de ‘TikTok taal’ begrijpt.

 



5.   SOUND: Doja Cat - Paint the Town Red

De kittige kitten Doja Cat is een TikTok ‘mother’. Dit betekent simpelweg dat ze al eerdere viral sounds op haar naam heeft staan (hallo begin tijdperk van TikTok met Say So). Het is een échte viral sound als het niet alleen als muziek wordt gebruikt onder diverse video’s, maar ook als er honderden dancetutorials te vinden zijn met miljoenen views. Let’s not forget: TikTok is van origine een playback/dansplatorm. #paintthetownred is al 300M keer bekeken. Dus heb je een sfeervideo in je concepten staan, maar nog geen passende sound gevonden? Grijp nu je kans.

 



Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken