Hummel en Go Ahead Eagles vieren jubileum met #mijnshirts

Hummel en Go Ahead Eagles vieren jubileum met #mijnshirts
  • Sponsoring
  • 24 mrt 2018 @ 00:42
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalBrandingActivatie

Komend seizoen draagt Go Ahead Eagles voor het 30e jaar tenues van Hummel. Reden voor club en kledingsponsor om samen met supporters verleden, heden en de toekomst te verbinden. De fans bepalen welk thuis- en uitshirt komend seizoen een comeback maken.

De samenwerking tussen Go Ahead Eagles en Hummel gaat al ver terug: de eerste Hummel tenues werden in 1988 in de Adelaarshorst afgeleverd. Het is de langstlopende samenwerking op voetbalkledinggebied in Nederland en misschien zelfs wel in de wereld.

De werkwijze is steeds verder geprofessionaliseerd de afgelopen 28 jaar. Werd er de eerste jaren nog simpelweg een stapel shirts uit de voorraad tevoorschijn gehaald, tegenwoordig maakt de special design-afdeling van Deventrade (licentiehouder van Hummel Benelux) de tenues volledig naar wens. Dit is een designproces waarin de club en Hummel intensief samenwerken. Met een lokale touch: in 2009 schitterde bij de Deventerse club voor het een skyline op een Nederlands voetbalshirt en in 2016 sierden de namen van ruim 6.000 trouwe fans het uittenue.

Fans kiezen #mijnshirts

De klassieke shirts maken nu kans op een comeback. Fans kunnen kiezen uit ruim 50 designs in totaal. Van klassiek rood-geel tot meer experimenteel voor thuis, en van het befaamde ruitjesshirt uit seizoen 1994-1995 tot het paars dat diverse seizoenen terugkwam in het uitshirt.

Op 30 maart, vóór de wedstrijd Go Ahead Eagles-Helmond Sport, kunnen alle seizoenkaarthouders met een speciaal stembiljet hun stem uitbrengen, op zowel het favoriete thuis- als het uitshirt. Op social media is de hashtag #mijnshirts al volop in gebruik, waarmee alle fans hun voorkeur alvast met de wereld kunnen delen.

Het thuis- en uitshirt van komend seizoen worden een eigentijdse versie van de originele shirts die de verkiezing winnen. Dit houdt in dat de look (zoveel mogelijk) hetzelfde blijft, maar dat de designers van Hummel wel moderne pasvormen en stoffen gebruiken.

Hummel blijft 'Eagle'

Ook de komende seizoenen blijven Go Ahead Eagles en Hummel aan elkaar verbonden. In 2016 tekenden de partners voor een vijfjarige verlenging van de sponsorovereenkomst. Een verlenging die de teller straks al op 33 jaar intensieve samenwerking zet, tot ten minste 30 juni 2021. Het partnerschap beperkt zich niet alleen tot het leveren van de tenues. Ook de voetballen van Derbystar en de keepershandschoenen en accessoires van Stanno worden al jarenlang door Deventrade geleverd. Daarnaast werken de partners samen aan diverse maatschappelijke initiatieven.

Directeur Hans de Vroome en voorzitter Edwin Lugt van Go Ahead Eagles: ‘Wij zijn heel tevreden met deze partner voor onze kleding en het is zeker niet voor niets dat de samenwerking al zo lang voortduurt. We zijn er erg trots op.’

Ook Marthijn Pothoven, algemeen directeur van Deventrade, sprak zich uit over het jubileum. ‘De samenwerking met Go Ahead Eagles is ons meest langdurige partnerschap. De club is met ons bedrijf verweven, niet in het minst omdat we in dezelfde stad gevestigd zijn. Ons partnerschap reikt verder dan het zijn van kledingsponsor.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken