Logitech ondersteunt UNICEF

Logitech ondersteunt UNICEF
  • Sponsoring
  • 4 nov 2020 @ 11:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

UNICEF en Logitech gaan een partnership aan om educatieve projecten voor kinderen in het buitenland te ondersteunen. Met elke verkochte muis, toetsenbord of MeetUp (ConferenceCam), worden educatieprojecten ondersteund.

UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van onderwijs en remote learning. Barbara Feres, New Business & Partnership Development manager bij UNICEF Nederland legt uit: ‘We zien dat Logitech in haar corporate social responsibility-traject het thema onderwijs erg serieus neemt. Dat is ook een van onze eigen kernthema’s: Onderwijs voor ieder kind. Voor ons was het meteen duidelijk dat we konden samenwerken om meer steun te krijgen voor onze onderwijsprojecten.’

UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van onderwijs en remote learning

De samenwerking tussen Logitech en UNICEF is drieledig. Angela Hordijk, Marketing Manager Logitech for Business: ‘Allereerst hebben we het kantoor van UNICEF Nederland van onze video conferencing-oplossingen voorzien. Door gebruik hiervan besparen ze reiskosten en werken ze efficiënter. Ten tweede willen we onze klanten ook betrekken in deze samenwerking, want hoe fijn is het om onze producten te kopen en tegelijkertijd hiermee UNICEF te helpen? Onze zakelijke klanten kunnen UNICEF onder andere helpen door onze meest populaire video conferencing-camera MeetUp te kopen. Voor elke verkochte MeetUp doneren wij tien euro aan UNICEF. Ten derde zullen we tijdens de aankomende periode onze ‘Logitech in actie voor UNICEF’-campagne lanceren: bij de aanschaf van elke muis en/of toetsenbord, gekocht bij diverse verkooppunten van Logitech binnen de Benelux, gaat er een gedeelte van de opbrengst naar de educatieprojecten van UNICEF. Hiermee krijgen meer kinderen de kans om onderwijs te volgen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken