AGU ziet ambities uitkomen in Parijs
- Sponsoring
- 25 jul 2022 @ 10:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jul 2022 @ 10:26
- Sjaak Hoogkamer
Met de Tour de France overwinning van Jonas Vingegaard en Team Jumbo-Visma scoort het Nederlandse wielerkledingmerk AGU naar eigen zeggen optimaal.
Het Alkmaarse bedrijf stapt eind jaren ‘70 in het profwielrennen en kende al eerder successen in klassiekers, WK’s en grote rondes. Maar niet eerder kwam een ploeg in kleding van AGU als klassementwinnaar over de meet in Parijs. Tot deze succesvolle editie van 2022 waarin Jonas Vingegaard het geel en de bollentrui binnen sleept, terwijl Wout van Aert de groene trui in de wacht naar huis neemt.
Na enkele jaren afwezigheid is AGU sinds 2019 weer in het profpeloton terug te vinden als kledingpartner van Team Jumbo-Visma.
Vanaf de eerste dag werken de partijen onder de projectnaam ‘the best kit possible’ samen om de meest technische en innovatieve outfits te realiseren.
Speciaal voor de Tour de France van 2022 brachten Team Jumbo-Visma en AGU een Limited Edition Tourshirt uit waarin de ploegen drie weken lang door Frankrijk reden. Kijkers wereldwijd konden de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh herkennen in ‘The Masterpiece’. Sinds de eerste successen van het team, zag AGU de verkopen van het limited edition shirt in snel tempo toenemen. AGU zag zelfs een piek in verkoop na de etappeoverwinning van Jonas Vingegaard waarmee hij het geel veroverde. Ter ere van de kampioenen die het geel, groen en de bolletjestrui mee naar huis nemen, breidt AGU de collectie nu uit met speciale shirts en accessoires om de overwinning te vieren.
De sponsoring van de Jumo-Visma ploeg heeft er mede toe geleid dat AGU grote stappen heeft gezet in haar internationale groeiambities.
In mei dit jaar werd nog de stap naar Denemarken gemaakt. De uitbreiding naar dat Scandinavische fietsland past in de groeistrategie van AGU, dat in de afgelopen jaren al succesvol voet aan de grond wist te krijgen in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.
Björn Jeurissen, CEO AGU: ‘De productontwikkeling van AGU is sinds de start van de samenwerking in een stroomversnelling terecht gekomen. Daarnaast heeft de beste ploeg ter wereld ons internationaal op de kaart gezet. Deze overwinning van Jonas is een kroon op het werk.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing