AGU ziet ambities uitkomen in Parijs

AGU ziet ambities uitkomen in Parijs
  • Sponsoring
  • 25 jul 2022 @ 10:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de Tour de France overwinning van Jonas Vingegaard en Team Jumbo-Visma scoort het Nederlandse wielerkledingmerk AGU naar eigen zeggen optimaal.

Het Alkmaarse bedrijf stapt eind jaren ‘70 in het profwielrennen en kende al eerder successen in klassiekers, WK’s en grote rondes. Maar niet eerder kwam een ploeg in kleding van AGU als klassementwinnaar over de meet in Parijs. Tot deze succesvolle editie van 2022 waarin Jonas Vingegaard het geel en de bollentrui binnen sleept, terwijl Wout van Aert de groene trui in de wacht naar huis neemt.

Na enkele jaren afwezigheid is AGU sinds 2019 weer in het profpeloton terug te vinden als kledingpartner van Team Jumbo-Visma.

Vanaf de eerste dag werken de partijen onder de projectnaam ‘the best kit possible’ samen om de meest technische en innovatieve outfits te realiseren.

Speciaal voor de Tour de France van 2022 brachten Team Jumbo-Visma en AGU een Limited Edition Tourshirt uit waarin de ploegen drie weken lang door Frankrijk reden. Kijkers wereldwijd konden de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh herkennen in ‘The Masterpiece’. Sinds de eerste successen van het team, zag AGU de verkopen van het limited edition shirt in snel tempo toenemen. AGU zag zelfs een piek in verkoop na de etappeoverwinning van Jonas Vingegaard waarmee hij het geel veroverde. Ter ere van de kampioenen die het geel, groen en de bolletjestrui mee naar huis nemen, breidt AGU de collectie nu uit met speciale shirts en accessoires om de overwinning te vieren.

De sponsoring van de Jumo-Visma ploeg heeft er mede toe geleid dat AGU grote stappen heeft gezet in haar internationale groeiambities.

In mei dit jaar werd nog de stap naar Denemarken gemaakt. De uitbreiding naar dat Scandinavische fietsland past in de groeistrategie van AGU, dat in de afgelopen jaren al succesvol voet aan de grond wist te krijgen in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Björn Jeurissen, CEO AGU: ‘De productontwikkeling van AGU is sinds de start van de samenwerking in een stroomversnelling terecht gekomen. Daarnaast heeft de beste ploeg ter wereld ons internationaal op de kaart gezet. Deze overwinning van Jonas is een kroon op het werk.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken