Asics stopt als hoofdsponsor Dam tot Damloop

- Sponsoring
- 31 aug 2023 @ 13:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 aug 2023 @ 13:02
- Michiel van Zaane
Asics stopt na twaalf jaar als hoofdsponsor van de Dam tot Damloop. De eerste editie met Asics was in 2012, de komende editie op zondag 17 september 2023 wordt de laatste gezamenlijke editie. Organisator van de loop Le Champion en het sportkledingmerk kijken terug op een geslaagde samenwerking.
Asics wil naar eigen zeggen voor de editie van 2024 de weg vrij maken voor een nieuwe titel- en/of hoofdsponsor. Het bedrijf heeft met de sponsoring de afgelopen twaalf jaar het beoogde effect bereikt en gaat zich na de editie van 2023 focussen op andere activiteiten.
Rutger Koene, Marketing Manager Benelux Asics: ‘Asics heeft een bijzondere band met de Dam tot Damloop opgebouwd. In de afgelopen twaalf jaar hebben we als merk samen met Le Champion en honderdduizenden deelnemers kunnen genieten van al het moois wat hardlopen te bieden heeft. ASICS kiest nu voor een focus op andere events, maar dankt Le Champion voor de fijne samenwerking. We wensen hen een fantastische toekomst en nieuwe hoofdsponsor toe. We kijken uit naar 16 en 17 september, om voor de laatste keer met elkaar een erg mooi hardloopfestijn neer te zetten!’
Racedirector Jan Willem Mijderwijk: ‘We zijn Asics zeer dankbaar voor de geweldige samenwerking en hun loyaliteit. We hebben twaalf succesvolle jaren gehad en gaan nu verder bouwen aan het succes van de Dam tot Damloop met nieuwe en onze bestaande partners.’
Le Champion kijkt met vertrouwen naar de toekomst. Jaarlijks komen ruim 40.000 hardlopers naar Amsterdam om de klassieke 10 Engelse mijl van Amsterdam naar Zaandam te lopen. Sinds 2014 is de Damloop by night toegevoegd aan het programma met meer dan 10.000 hardlopers. Ook staan er 3.500 kinderen aan de start van de Mini Dam tot Damlopen. De evenementen hebben het succes te danken aan het parcours, de beleving en sfeer. Le Champion is ervan overtuigd een nieuwe passende partner te gaan vinden.
De 37e editie van de Dam tot Damloop vindt plaats op zaterdagavond 16 en zondag 17 september 2023. In totaal worden zo’n 55.000 hardlopers verwacht aan de start van de Dam tot Damloop en Damloop by night.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management