TMO Fasion Business School Education Partner NIMA
- Algemeen
- 27 nov 2014 @ 09:22
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Partnership
- 27 nov 2014 @ 09:22
- Redactie MarketingTribune
TMO Fashion Business School is Education Partner geworden van het NIMA. Daarmee behoort TMO, samen met collega-opleider Wittenborg University, tot de eerste twee NIMA-geaccrediteerde opleiders in het hoger onderwijs in Nederland.
TMO-directeur Theo Rauch: ‘De TMO BBA-opleiding leidt studenten op voor commerciële managementposities in de fashionbranche. De officiële erkenning door het NIMA, dat het marketingonderwijs bij TMO op NIMA B1-niveau ligt, past naadloos bij deze doelstelling. Van de afgestudeerde TMO-ers vindt nu al 80% binnen 3 maanden een baan in de branche. Een opvallende prestatie, zeker in het licht van de recente berichtgeving dat meer dan de helft van de hbo’s opleidt voor werkloosheid. De NIMA-B-erkenning kan er toe bijdragen dat de doorstroming naar een baan nog verder zal toenemen.’
Het Education Partnership van NIMA staat voor een internationale erkenning van het TMO-marketingonderwijs op NIMA B1-niveau. Daarnaast maken de screening van de marketing onderwijsinhoud en het uitwisselen van kennis, een belangrijk onderdeel uit van de samenwerking. TMO-marketingdocent Ronald van Hove, ontving recent ook al het certificaat tot NIMA Qualified Lecturer.
‘NIMA heeft een sterke reputatie in Nederland, als kwaliteitskeurmerk voor marketingprofessionals. De samenwerking met het NIMA sluit mooi aan bij de vernieuwingen die zijn ingezet in de leerlijn van TMO, waarbij een duidelijke voorbereiding op de verschillende beroepsvarianten centraal staat. De NIMA-accreditatie versterkt de doorstroom naar de beroepsvarianten zoals (E-) Marketingmanager en Salesmanager’, aldus Chris van Veldhuizen, Manager Curriculum bij TMO.
Samenwerking TMO en Wittenborg
De NIMA-accreditatie is in samenwerking met Wittenborg University tot stand gekomen. TMO en Wittenborg delen al enkele jaren kennis en ervaring met elkaar uit. Het gezamenlijk bereikte partnership met NIMA, is de aanleiding voor een nauwere samenwerking tussen onze opleidingen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing