Doorgaan.nl investeert grootschalig in MVO
- B2b
- 16 aug 2016 @ 10:04
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 16 aug 2016 @ 10:04
- Redactie B2B
Sinds de start van crowdfunding platform Doorgaan.nl in 2014 hebben er 120 projecten op het platform gestaan, waarvan ruim 80 procent Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemingen zijn. De echte 'crowd' fund door middel van likes en shares op Facebook, hieruit blijkt dat MVO ondernemingen populair zijn bij het grote publiek. In totaal hebben 55 ondernemingen funding ontvangen met een totaal van ruim 1,9 miljoen euro.
Fundingbedragen van deze projecten lopen uiteen van 2.500 tot 150.000 euro. Het eerste halfjaar van 2016 stonden er 21 ondernemers op het platform, waarvan 8 een investering hebben ontvangen. Op dit moment zijn er 3 lopende projecten waarbij de ondernemers voorbereid worden op hun crowdfundingscampagne. Doorgaan.nl biedt ook persoonlijke begeleiding aan de ondernemer, zowel voor-, tijdens- als na de crowdfunding periode.
De keuken van de Koning
De Keuken van de Koning is het meest recent afgeronde project van Doorgaan.nl en heeft in juli 2016 haar deuren geopend. Het project had haar doelbedrag al ver voor de einddatum binnen. De onderneemster heeft haar droom kunnen verwezenlijken want haar pattisseriewinkel met seizoensgebonden lekkernijen in Hilversum is inmiddels geopend.
De Amersfoortse
Doorgaan.nl is een initiatief van De Amersfoortse. De Amersfoortse fund mee op basis van likes en shares. De Amersfoortse kan zelf ook helpen mee-investeren. Dit kan in de vorm van een lening tot 15 van het te investeren bedrag met een maximum van 10.000 euro. Door middel van likes en shares op Facebook kan dit bedrag worden opgehaald. Deze social rating is uniek in tegenstelling tot andere crowdfunding platformen. Investeerders ontvangen bij Doorgaan.nl geen rendement, maar krijgen een tegenprestatie in natura. Deze tegenprestaties kunnen bijvoorbeeld bestaan uit de geleverde producten of diensten die de ondernemer aanbiedt.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing