Nieuwe non-profit vereniging B2B marketing
- B2b
- 6 mrt 2018 @ 11:14
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 6 mrt 2018 @ 11:14
- Redactie MarketingTribune
Met een lezing over digitale marketing in het hart van het Europese technologiecentrum High Tech Campus Eindhoven is onlangs de B2B Digital Marketing Association gelanceerd.
De Amerikaans-Nederlandse marketingauteur Sander Arts - zelf werkzaam in Silicon Valley en bekend van o.a. de bestseller Cut the Bullsh*t Marketing - sprak tijdens de openingssessie en verzorgde daarmee de officiële start van de vereniging.
Partners
De B2B Digital Marketing Association is non-profit en heeft als doel om marketingprofessionals in B2B met elkaar in contact te brengen en kennis en kunde op het vakgebied uit te wisselen. De vereniging heeft al een aantal stevige partners aan zich weten te binden: Emerce-100 lijstaanvoerder en full service internetbureau TRIMM, message-engineers Pyramidion, integrated performance marketeers Centagon en digital marketing agency Centigrade steunen het initiatief.
Teleurgesteld
Voorzitter Freek van Vlerken - zelf werkzaam bij NXP Semiconductors - zegt daarover: ‘Binnen B2B-marketing vindt er een digitale revolutie plaats, maar er zijn nauwelijks gespecialiseerde verenigingen die marketeers daarin bijstaan met kennis, kunde en een relevant netwerk. Ik zie B2B-marketeers regelmatig teleurgesteld terugkomen van conferenties die bol staat van sales-pitches en typische B2C onderwerpen. Als er al B2B cases aan bod komen, dan komen ze vaak uit de dienstverlenende of financiële hoek. Wij willen daar een relevant, non-profit en laagdrempelig alternatief tegenover zetten van en voor B2B-marketeers die actief zijn in bijvoorbeeld de maakindustrie, de industriële sector of de logistiek.’
Doeltreffend
De opzet van de nieuwe vereniging is volgens Van Vlerken eenvoudig doch doeltreffend. Ieder kwartaal vindt er op een vrijdagochtend een ontbijtsessie plaats, waarbij één of meerdere sprekers een thema uitdiepen. Vervolgens wordt er gelegenheid geboden tot netwerken en natafelen over het onderwerp. Tussen de kwartaalsessies door ontvangen de leden wekelijks een nieuwsbrief met geselecteerde artikelen op het gebied van B2B Digital Marketing. Meer informatie: www.b2bdigitalmarketing.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing