[Interview] Paul Manuel (Tam Tam): 'In 2014 zal vooral mobiel heel hard gaan'

[Interview] Paul Manuel (Tam Tam): 'In 2014 zal vooral mobiel heel hard gaan'
  • Bureaus
  • 1 dec 2013 @ 14:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interview

Tam Tam behaalde haalde onlangs de 10.000ste fan binnen op Facebook en gaf een knalfeest op een boot. We spreken met Paul Manuel, oprichter en partner van het bureau.

Dag Paul, hoe is het met Tam Tam en hoe is het met jou?
'Wat fijn dat je het vraagt, met ons gaat het goed. Soms durf je dat bijna niet meer te zeggen, maar het klopt echt. Super team, ons kantoor in Amsterdam knalt uit zijn voegen, klanten geven ons gemiddeld hoger dan een 8, we hebben een paar mooie prijzen gewonnen, we groeien en we verdienen geld. Wat wil je nog meer?'

Hadden jullie gewoon zin in een feestje, of betekenen die 10.000 Facebook fans echts iets voor jullie?
'Die 10.000 fans betekenen echt iets voor ons. We hebben ook bij 3000, 4000 en 5000 fans leuke dingen gedaan. Het blijft toch magisch dat zoveel mensen het leuk vinden om een B-to-B merk als Tam Tam te volgen. En ja, we hadden zin een feestje. Aan de reacties te zien was het best geslaagd…'

Nu we het er toch over hebben: wat is het verschil tussen een fan en een like - of is dat hetzelfde?
'Het is vast niet hetzelfde: een like van iemand en een fan. Ze hebben wel allebei op de like button gedrukt, maar de binding verschilt natuurlijk per persoon. Het zijn in ieder geval allemaal mensen die er zelf voor kiezen: in elk geval geen 10.000 Chinese likes voor 10 euro...'

Op Facebook ziet het feest er fantastisch uit! Vertel, wat heb ik gemist?
'Het hele idee was om een feest te geven van 10.000 seconden dat ook echt los gaat. Niet rustig borrelen met een prosecco in de hand, maar binnenkomen met een overheerlijk glaasje wodka en dansen op keiharde techno op een boot op 't IJ met 220 man. Dat is gelukt!'

Kun je TamTam introduceren?
'Tam Tam is een top 3 digital agency in Nederland, we leveren digital marketing, e-business en mobiele oplossingen voor onze klanten. We komen met concepten, realiseren en zorgen voor de operatie. Kortom: we zijn zeer betrokken bij het reilen en zeilen van onze klanten en hebben echte impact op merk en business.'

Voor welke en wat soort klanten werken jullie?
'Gelukkig een groot aantal, maar om toch wat namedropping te doen: HBO, UPC, OXXIO, De Hypotheker, Nationale Opera & Ballet, Pickwick, VI, ING, Delta Lloyd en KvK.'

Hoe kijk jij vanuit Tam Tam naar 2014?
'Positief: online staat bij onze klanten allemaal nog steeds hoog op de strategische agenda en we verwachten dat met name mobiel heel hard gaat. Niet zozeer een mobiele website, maar mobiele applicaties die de business echt ondersteunen. Van monteur-portals tot je energiehuishouding: noem het maar en het wordt mobiel. Daarnaast gaan we inzetten op marketing in the moment: social content en interactie op het juiste moment. Geen megagrote (TV) campagnes, maar vele kleine sociale brokjes content die Marijke (of haar buurvrouw) net iets blijer maakt.'

facebook.com/tamtamnl
www.twitter.com/paulvantamtam

Dit is het negende interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.

Eerder publiceerden wij:

Simon Neefjes over TBWA en de Effies

Evert-Jan Heijmans (First Day Of Spring) over de coolness van Sauza Tequila

Astrid Groenewegen (SUE): 'Strategie is voor ons niets anders dan een hypothese'

Klaas Weima: 'Energize is een creatief bureau dat door activatie merken menselijker maakt'

Antoine Houtsma over Joe Public Take-Away Advertising

Sander Volten - Kingsday - over Zwarte Boekjes Avond

Kees Verbeek & Marinus Zoutendijk over Abovo Media

Wesley ter Haar (MediaMonks): 'Maak het best mogelijke werk binnen de tijd die je hebt'

Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken