Amsterdam Canal Aqua: gebotteld grachtenwater
- Bureaus
- 11 dec 2013 @ 11:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatiePackaging design
- 11 dec 2013 @ 11:10
- Redactie Bureaus
Om het 400-jarig jubileum van de grachtengordel te vieren heeft het Amsterdamse kantoor van creatief bureau iris Worldwide een speciale set flessen ontworpen met water uit deze eeuwenoude grachten: Amsterdam Canal Aqua. De kostprijs per fles is 50 euro, maar er zijn nog geen retailers gevonden die de fles willen verkopen.
De set bestaat uit vier flessen, een voor elke gracht: Singel, Herengracht, Keizersgracht en Prinsengracht. Iedere fles heeft zijn eigen verhaal over de totstandkoming van de specifieke gracht en een QR-code die je naar de exacte plek wijst waar het water vandaan komt.
Het water in de flessen is niet geschikt voor consumptie. 'Nee, daar zit grachtenwater in met een gele kleur. Het is een gimmick. En een mooi product om in je kast te hebben staan', zo licht Saskia Baaij van maker iris Worldwide toe.
Het reclamebureau voert gesprekken met 'creatieve retailers' van bijvoorbeeld pop-up stores om een verkoopplek te vinden.
Advertising Agency: iris Worldwide
Art Director / Designer: Glenn Doherty
Copywriter: Tom Ormes
Additional credits: Tim Steur, Christina Franken
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
- Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison met influencermarketing...
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Effie Awards 2025 van start: drie nieuwe categorieën en een...
Laatste Nieuws
- Jysk investeert in merkbeleving en... 10-06-2025
- LePub versterkt topteam in Amsterdam10-06-2025
- Becel zet hartgezondheid centraal... 09-06-2025
- CEO Mark Read vertrekt eind 2025 bij... 09-06-2025
- Bol helpt vakantiestress te fixen06-06-2025
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation