Philips sterkste merk van Nederland
- Bureaus
- 26 apr 2014 @ 12:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekAwardsBranding
- 26 apr 2014 @ 12:51
- Redactie Bureaus
Philips heeft voor het zevende jaar op rij de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven in Nederland, zo blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Reputation Institute. Bovendien sleepte Philips dit jaar voor het eerst ook de Reputation CSR Award in de wacht met de beste reputatie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Philips zet hiermee een internationaal unieke prestatie neer, want in geen van de veertig landen waar het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd wist een bedrijf zeven keer op een rij te winnen. Daar bleef het echter niet bij deze week. Op 23 april ontving Philips ook nog de Randstad Award voor meest aantrekkelijke werkgever van Nederland.
Hans de Jong, CEO Philips Benelux over de drie gewonnen awards: 'We zijn ontzettend trots op deze prachtige erkenning. Philips is een bedrijf met een enorme innovatiekracht. Die kracht vindt zijn oorsprong in het goed luisteren en kijken naar de mensen voor wie onze innovaties van belang kunnen zijn. Onze medewerkers zijn bijzonder sterk betrokken bij de mensen voor wie zij oplossingen ontwikkelen. Die betrokkenheid en onze sterke technologische expertise is al meer dan honderd jaar een krachtige combinatie met een grote impact. Dit komt mede tot uiting in onze nieuwe merkpositionering. Dat dit ook zo door het publiek wordt gezien wordt met deze onderscheidingen bewezen. Dat is een prestatie waar alle Philips medewerkers ontzettend trots op mogen zijn.'
Reputatie Award: Philips scoort hoog op innovatie, werkplek, governance en citizenship
Opvallend is dat Philips dit jaar niet alleen is gestegen in het totaal aantal punten waarmee een positionering wordt bepaald, maar ook stevig uitloopt op de nummer twee van de ranglijst, dit jaar AirFrance-KLM. De koppositie wordt bevestigd in de algemene evaluatie, maar daarnaast weet Philips in 5 van de 7 categorieën die reputatie bepalen de leiding te nemen. Philips wordt geprezen om zijn hoge mate van innovatie, zijn producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen en maatschappelijk ondernemen.
Reputatie CSR Award: ambitieuze duurzaamheidsactiviteiten
De investeringen van Philips op het gebied van Groene Innovatie en de Circulaire Economiebenadering bezorgden Philips de Reputatie CSR award. Hans de Jong licht toe: 'Alle sectoren hebben bijgedragen aan een stevige omzetgroei van onze Groene Producten. Zo heeft de Lighting divisie de CityTouch oplossing gelanceerd waarmee intelligente en flexibele regeling van weg-en straatverlichting mogelijk is en wordt bij Consumer Lifestyle inmiddels meer dan 330 ton gerecycled plastic gebruikt in stofzuigers. Ook de lancering van een nieuw echografiesysteem dat 30% lichter en energiezuiniger is door innovatief materiaalgebruik, is een prachtig voorbeeld dat onze duurzaamheidsdoelstellingen onderschrijft. Het is goed te zien dat onze inspanningen zich ook vertalen naar een sterker merk.'
Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication aan de Rotterdam School of Management en medeoprichter van het Reputation Institute: 'Zeven keer op op een rij winnen is een verbazingwekkende prestatie. Als Reputation Institute voeren we ons RepTrak onderzoek in veertig landen uit. En dit is niet eerder bereikt door een bedrijf in een van die landen. Daarnaast wist Philips ook in 14 andere landen verdeeld over drie continenten de hoogste reputatiescore te behalen onder de Nederlandse bedrijven die daar actief zijn.'
Randstad Award: goede werksfeer en arbeidsvoorwaarden
De goede werksfeer bij Philips Nederland en de flexibele arbeidsvoorwaarden, beide onderdeel van een innovatief personeelsbeleid waarin verder persoonlijke ontwikkeling, een goede work-life balance en gezondheid centraal staan, zorgden er onder andere voor dat het Nederlandse publiek Philips verkoos als meest aantrekkelijke werkgever. 'Naast de basisvoorwaarden merken wij dat medewerkers het belangrijk vinden zich te kunnen identificeren met hun werkgever. De rol van Philips in de wereldwijde samenleving waarbij het verbeteren van levens door impactvolle innovaties centraal staat, heeft hierop een enorm positief effect', aldus de Jong.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management