Coebergh en Vertov winnen Sabre Award

  • Bureaus
  • 21 mei 2014 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRAwardVirale marketingPromotie

De virale videocampagne 'Laughing Tram Man' van Rituals Cosmetics is in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Sabre Awards. De bureaus Coebergh en Vertov ontvingen dinsdag in Londen een gouden Sabre Award in de categorie Fashion & Beauty. Dankzij de video had Rituals binnen twee weken 25.000 nieuwe Facebook-fans. Inmiddels staat het totaal aantal views van de video op ruim drie miljoen.

De lachende man is een virale campagne uit het boekje. Vertov Digital Storytelling tekende voor concept, creatie en strategie. Coebergh Communicatie & PR verzorgde de publiciteit rondom de campagne.

Martijn Winkler, mede-oprichter van Vertov: 'We vonden het al geweldig dat zo’n kleine, vrolijke actie op zoveel sympathieke aandacht kon rekenen van online kijkers, maar om onze aanpak nu ook gewaardeerd te zien door een jury van experts is natuurlijk fantastisch. Ja, ook wij krijgen daar een grote grijns van.'

Rituals vroeg Coebergh om in samenwerking met Vertov een internationale lanceringscampagne te ontwikkelen voor de nieuwe productlijn Laughing Buddha. 'Met een verborgen camera tonen we hoe een stel forensen bij de tramhalte wordt opgevrolijkt door een 21e-eeuwse versie van de ‘Laughing Buddha’. De kijker van de video kan niet anders dan meelachen, het werkt zeer aanstekelijk. En daar is het Rituals Cosmetics ook om te doen bij hun oranje gekleurde en energieke Laughing Buddha-collectie: een vrolijke boost aan de dag geven met Laughing Buddha en deze met elkaar delen', aldus Gervaise Coebergh, founding partner van het naar haarzelf genoemde bureau.

De resultaten van 'Laughing Tram Man':

  • Views: ruim 3 miljoen (YouTube en andere online video kanalen) 
  • Shares: 3.000 foto’s en smiles online gedeeld
  • Fans: 25.000 nieuwe Facebook fans
  • Sales: 75.000 Laughing Buddha cadeausetjes besteld
  • Awareness: enorme internationale aandacht via online, print en tv (waaronder zelfs featured items in prime-time programma's in Japan, Duitsland en Israël), veel brand awareness and talk-of-mouth op alle verschillende social media kanalen. 

Vertov is een creatief bureau gespecialiseerd in digital storytelling en visual PR. Het bedenkt en produceert commercials, online films, interactieve web-applicaties en media campagnes voor o.a. ANWB, Intratuin en Tumblr. Coebergh is een onafhankelijk Nederlands bureau dat werkt voor love brands, (inter)nationale marktleiders en innovators, zoals ASR, easyJet, en Floris van Bommel. 

De EMEA Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) zijn prestigieuze prijzen voor succesvolle PR-cases en worden uitgereikt door de Holmes Group. Genomineerden waren onder andere Ketchum, MSL Group, Ogilvy Public Relations, Hill+Knowlton Strategies, Glasnost, Porter Novelli en Unity. Het volledige overzicht van genomineerden is hier te raadplegen.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken