Jumbo juicht met René Froger en Roy Donders
- Bureaus
- 20 mei 2014 @ 10:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsWK VoetbalActivatie
- 20 mei 2014 @ 10:31
- Redactie Bureaus
Jumbo Supermarkten heeft twee 'foute' BN'ers gestrikt voor haar WK-campagne: 'Topper' René Froger zingt het speciale WK-lied 'Juich voor Nederland', terwijl camp-stylist Roy Donders een 'Jumbo-juichpak' heeft ontworpen. In aanloop naar het WK Voetbal in Brazilië kunnen klanten in de ruim 400 Jumbo-winkels sparen voor dit juichpak. Reclamebureau Alfred tekende voor de campagne.
Samen met Froger en Donders wil Jumbo 'klanten en fans in de gelegenheid stellen om Oranje aan te moedigen om tegenstanders op hun donders te geven'. Matthijs Moeken, directeur marketing van Jumbo: 'Het juichpak wordt daarbij een absolute musthave. Dankzij dit pak kunnen onze klanten zich volgende maand feestelijk uitdossen om het WK in stijl te beleven, terwijl het lied de oranjekoorts aanwakkert.'
Jumbo lanceert dinsdagavond 20 mei haar door reclamebureau Alfred ontwikkelde WK-campagne rondom het Donders-juichpak en het lied 'Juich voor Nederland'. In de nieuwe tv-commercial is het lied te horen. Froger: 'Wij nuchtere Hollanders houden van de gezelligheid en saamhorigheid van een WK. We laten de boel de boel en kijken vol spanning naar Oranje. Deze zomer doen we dat dansend en zingend in een juichpak van Roy.'
Vanaf woensdag 21 mei ontvangen Jumbo-klanten bij elke 10 euro aan boodschappen één WK-zegel. Wie vijf zegels heeft gespaard, kan tegen bijbetaling van € 9,99 eenvoudig een juichpak bestellen. De pakken zijn uniseks en in drie verschillende maten verkrijgbaar. Het juichpak is een limited edition en exclusief verkrijgbaar bij Jumbo.
Donders verwierf in korte tijd landelijke bekendheid met zijn reality-serie en huispakken. De komende weken kunnen kijkers het wel en wee rondom de productie van de juichpakken volgen in de RTL5-reeks ‘Roy Donders: meer dan stylist van het zuiden’.
Jumbo telt momenteel ruim 400 winkels. Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is het Brabantse bedrijf uitgegroeid tot de tweede supermarktketen van Nederland.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- supermarkt
- René Froger
- campagne
- Roy Donders
- commercial
- juichpak
- lied
- Juich voor Nederland
- Jumbo
- WK voetbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing