Jumbo juicht met René Froger en Roy Donders

  • Bureaus
  • 20 mei 2014 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsWK VoetbalActivatie

Jumbo Supermarkten heeft twee 'foute' BN'ers gestrikt voor haar WK-campagne: 'Topper' René Froger zingt het speciale WK-lied 'Juich voor Nederland', terwijl camp-stylist Roy Donders een 'Jumbo-juichpak' heeft ontworpen. In aanloop naar het WK Voetbal in Brazilië kunnen klanten in de ruim 400 Jumbo-winkels sparen voor dit juichpak. Reclamebureau Alfred tekende voor de campagne.

Samen met Froger en Donders wil Jumbo 'klanten en fans in de gelegenheid stellen om Oranje aan te moedigen om tegenstanders op hun donders te geven'. Matthijs Moeken, directeur marketing van Jumbo: 'Het juichpak wordt daarbij een absolute musthave. Dankzij dit pak kunnen onze klanten zich volgende maand feestelijk uitdossen om het WK in stijl te beleven, terwijl het lied de oranjekoorts aanwakkert.'

Jumbo lanceert dinsdagavond 20 mei haar door reclamebureau Alfred ontwikkelde WK-campagne rondom het Donders-juichpak en het lied 'Juich voor Nederland'. In de nieuwe tv-commercial is het lied te horen. Froger: 'Wij nuchtere Hollanders houden van de gezelligheid en saamhorigheid van een WK. We laten de boel de boel en kijken vol spanning naar Oranje. Deze zomer doen we dat dansend en zingend in een juichpak van Roy.'

Vanaf woensdag 21 mei ontvangen Jumbo-klanten bij elke 10  euro aan boodschappen één WK-zegel. Wie vijf zegels heeft gespaard, kan tegen bijbetaling van € 9,99 eenvoudig een juichpak bestellen. De pakken zijn uniseks en in drie verschillende maten verkrijgbaar. Het juichpak is een limited edition en exclusief verkrijgbaar bij Jumbo.

Donders verwierf in korte tijd landelijke bekendheid met zijn reality-serie en huispakken. De komende weken kunnen kijkers het wel en wee rondom de productie van de juichpakken volgen in de RTL5-reeks ‘Roy Donders: meer dan stylist van het zuiden’.

Jumbo telt momenteel ruim 400 winkels. Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is het Brabantse bedrijf uitgegroeid tot de tweede supermarktketen van Nederland. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken