Nibb-it en Etcetera: 'Ja zeggen is leuker'
- Bureaus
- 13 mei 2014 @ 10:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsFoodIntroductie
- 13 mei 2014 @ 10:51
- Redactie Bureaus
Chipsmerk Nibb-it lanceert speciaal voor de nieuwe gezondere productrange 'Nibb-it Happy Ones' een door Etcetera ontwikkelde campagne, met als thema ‘Ja zeggen is leuker’.
In de begeleidende commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it en heeft als visie dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen. En daarom heeft hij nieuwe, meer verantwoorde chips ontwikkeld: Nibb-it Happy Ones, waardoor ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.
Aan de nieuwe productlijn zijn hoge eisen gesteld door Smiths, dat weer onderdeel is van PepsiCo. Zo bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal 30% minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen.
'Nibb-it is een van onze focusmerken', aldus Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths. 'Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door nee zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.'
Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast tv-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social PR-campagne.
Irene Harte, account partner van Etcetera: 'Nibb-it is een prachtig merk met prachtige producten die ouders nu ook met een beter gevoel aan hun kinderen kunnen geven. Met deze campagne willen we die boodschap overbrengen.'
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijke bij klant: Charlotte Zelders, Marieke van Balen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- minder vet
- ja
- Smiths
- gezond
- Etcetera
- ja zeggen is leuker
- commercial
- chips
- Nibb-it
- PepsiCo
- Nibby
- nee
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation