McDonald's gaat los met WK-campagne TBWA\Neboko
- Bureaus
- 11 jun 2014 @ 09:52
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsActivatieWK VoetbalCampagnes
- 11 jun 2014 @ 09:52
- Redactie Bureaus
Met nog een paar dagen te gaan voor de aftrap van het WK in Brazilië, begint Nederland steeds meer Oranje te kleuren. Ook McDonald's pakt groots uit. In navolging van de succesvolle EK-campagne in 2012 heeft de fastfoodketen als een van de hoofdsponsors van de FIFA ook nu weer een speciaal WK-aanbod bestaande uit een speciale 'voetbalburger', een WK-snackbox, een milkshake, McFlurry en de WK-donut. Dit alles ondersteund door een campagne 'voor alle Oranjefans'.
De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met OMD, Tribal DDB en Hill+Knowlton Strategies, bestaat uit een tv-commercial, outdoor, digital en POP-materiaal. Naast het productaanbod kent de campagne een paar unieke activaties.
Voor de jongste fans de Player Escort-activatie met als hoofdprijs bij aanvang van de wedstrijd Spanje-Nederland hand in hand met een Oranjespeler het veld op lopen. Een unieke zender-brede samenwerking met Q-Music waar ultieme Oranjefans als hoofdprijs een van de vijf geheel verzorgde reizen voor twee personen naar de WK-finale in Rio kunnen winnen.
Daarnaast zijn alle frietdoosjes tijdelijk voorzien van twaalf verschillende designs, ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. Via Augmented Reality (en de speciale Gol.mcd.com app) kan er een 3D-voetbalspel gespeeld worden, waarin de verpakking een belangrijke functie heeft.
Klant: McDonald’s Nederland
Verantwoordelijk bij klant: René Jaspers, Menno van der Hoeven, Eelke Verwijs
Bureau: TBWA\NEBOKO
Creatie: Bart Heijboer, Andre Dammers, Dennis Baars
Strategie: Wim Jan Zijlstra
Account: Gert Jan Timmer, Brenda Rangel, Eline Croes
RTV Producer: Petra Leddy
Productiemaatschappij: Caviar
Producer: Liesbeth Timmer
Regie: Frank Devos
DOP (camera): Danny Elsen
Edit: Govert Janse
Colorgrading: Capthca!
Compositing: De Lodge
Music: Earforce
Sound: Earforce
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- voetbal
- WK voetbal
- WK-menu
- Player Escort
- commercial
- activatie
- Snackbox
- campagne
- OMD
- TBWA\Neboko
- McDonald's
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management