McDonald's gaat los met WK-campagne TBWA\Neboko

McDonald's gaat los met WK-campagne TBWA\Neboko
  • Bureaus
  • 11 jun 2014 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsActivatieWK VoetbalCampagnes

Met nog een paar dagen te gaan voor de aftrap van het WK in Brazilië, begint Nederland steeds meer Oranje te kleuren. Ook McDonald's pakt groots uit. In navolging van de succesvolle EK-campagne in 2012 heeft de fastfoodketen als een van de hoofdsponsors van de FIFA ook nu weer een speciaal WK-aanbod bestaande uit een speciale 'voetbalburger', een WK-snackbox, een milkshake, McFlurry en de WK-donut. Dit alles ondersteund door een campagne 'voor alle Oranjefans'.

De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met OMD, Tribal DDB en Hill+Knowlton Strategies, bestaat uit een tv-commercial, outdoor, digital en POP-materiaal. Naast het productaanbod kent de campagne een paar unieke activaties.

Voor de jongste fans de Player Escort-activatie met als hoofdprijs bij aanvang van de wedstrijd Spanje-Nederland hand in hand met een Oranjespeler het veld op lopen. Een unieke zender-brede samenwerking met Q-Music waar ultieme Oranjefans als hoofdprijs een van de vijf geheel verzorgde reizen voor twee personen naar de WK-finale in Rio kunnen winnen.

Daarnaast zijn alle frietdoosjes tijdelijk voorzien van twaalf verschillende designs, ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. Via Augmented Reality (en de speciale Gol.mcd.com app) kan er een 3D-voetbalspel gespeeld worden, waarin de verpakking een belangrijke functie heeft.

Klant: McDonald’s Nederland

Verantwoordelijk bij klant: René Jaspers, Menno van der Hoeven, Eelke Verwijs

Bureau: TBWA\NEBOKO
Creatie: Bart Heijboer, Andre Dammers, Dennis Baars
Strategie: Wim Jan Zijlstra
Account: Gert Jan Timmer, Brenda Rangel, Eline Croes
RTV Producer: Petra Leddy

Productiemaatschappij: Caviar
Producer: Liesbeth Timmer
Regie: Frank Devos
DOP (camera): Danny Elsen
Edit: Govert Janse
Colorgrading: Capthca!
Compositing: De Lodge
Music: Earforce
Sound: Earforce  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken