MOAwards: MWM2 marktonderzoekbureau van 2014

MOAwards: MWM2 marktonderzoekbureau van 2014
  • Bureaus
  • 11 jun 2014 @ 20:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Award

MWM2, experts in online research, uit Amsterdam is marktonderzoekbureau van het jaar 2014. Het bureau kreeg gisteravond tijdens de traditionele strand bbq in Vooges in Zandvoort de MOAward uitgereikt. Bedrijfsonderzoeker van het jaar is Willeke Brokking van Unilever. In de categorie Bureauonderzoekers ging de award naar Gaby Siera van Beautiful Lives. De wetenschapsprijs was voor het onderzoek Virale marketing van Gerrit van Bruggen (Erasmus) en Ralf van der Lans (HKUST Business School). Tot slot was de MOA Oeuvre Award voor MOA Ombudsman Lex Olivier.

Ook Blauw en Validators waren in de strijd voor de titel Marktonderzoekbureau van het Jaar. MWM2 was voor de derde achtereenvolgende keer genomineerd. Het bureau richt zich op (online) onderzoek en wil dit praktisch en toegankelijk maken voor grote groepen opdrachtgevers. Volgens het juryrapport een consistent groeiend bureau, dat zijn bestaan op meer heeft gebouwd dan op alleen een superieure techniek. Proactief handelen en klantgerichtheid zijn veelgenoemde woorden die door opdrachtgevers worden gebruikt bij het kenschetsen van MWM2.
 

Brokking kreeg in de categorie Bedrijfsonderzoekers concurrentie van Yvonne Dorkhom van PLUS Retail en Hans Zijlstra van Air France KLM. Andere kanshebbers in de categorie Bureauonderzoekers waren Liesbeth Nekkers van Gfk en Ivo Langbroek van Blauw Research.
 

De MOAward is de vakprijs voor toonaangevende marktonderzoekbureaus en onderzoekers die het verschil maken in het vakgebied. De MOAwards is een initiatief van de MOA, Center for Information Based Decision Making & Marketing Research.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken