[Startups] Erik Bakker over Smart Shopping Centers

  • Bureaus
  • 9 apr 2015 @ 13:40
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewNieuwkomers

In de aanloop naar het Cross Media Congres doen we een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Erik Bakker, oprichter van Smart Shopping Centers

Wat is Smart Shopping Centers?

Met Smart Shopping Centers maken wij winkelcentra Smart. Fysieke winkels verkrijgen een digitale online copy waardoor instore & online shoppen met elkaar versmolten wordt. Smart Events en Social Marketing zorgen voor koppelingen met partners die net als de winkelier zorgdragen voor belevingen, sociale ontmoetingen en persoonlijke interactie.

Waarom ben je Smart Shopping Centers begonnen?

Winkeliers hebben het door veranderend shopgedrag van consumenten en de snelle opkomst van e-tailers en veilingsites moeilijk. Wij gaan uit van de kracht van de winkelier met het gemak van online. Een lokale bol.com met een gezicht!

Onze Smart Shopping Center aanpak biedt tevens een oplossing voor lege winkelpanden. Met Smart Events brengen wij de - sociale - beleving terug in een winkelcentrum. In 2014 testten wij met winkels als onder meer AH, Gall & Gall , V&D, MS mode en Xenos in winkelcentra in Purmerend en Ede. Vanaf september 2015 willen wij de eerste binnenstad voorzien van een Smart Shopping Center. 

Hoe en waar is Smart Shopping Centers gevestigd?



Het kantoor is gevestigd in hartje Amsterdam, uitkijkend op de Vijzelsgracht gevestigd op de Eerste Weteringdwarsstraat 70.

Van wie is Smart Shopping Centers?  

Van mijzelf en Ludwig Landvreugd.

Hoe is Smart Shopping Centers gefinancierd?

Met vastgoed en eigen geld.


Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn winkel vastgoedeigenaren, winkelcentra, winkels, toeleveranciers en media.

Wat kan Smart Shopping Centers dat andere bedrijven niet kunnen?

Online rondlopen in winkels copy online - bekende omgeving - op producten klikken, one click betalen en binnen twee uur thuis laten bezorgen. Alle winkels interactief onder één app, split payment - in meerdere winkels kopen en één afrekenmoment. Interactieve Smart Events die een steeds veranderende doelgroep kan bereiken. Intensieve winkeliersondersteuning vanuit Smart Retail opleiding. 
 
Wat heeft Smart Shopping Centers nodig om te kunnen groeien?

Geld en enthousiaste medewerkers.

Wat gaat Smart Shopping Centers in 2015 neerzetten?

Smart Shopping Centers in Purmerend, Ede, Heerhugowaard, Den Haag en Haarlem.

Wat zijn de ambities van Smart Shopping Centers?

Groot! Het model Smart Shopping Center is eenvoudig te kopiëren naar andere steden in binnen- en buitenland

www.xxess360.com

 

Dit is een interview in een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:    

   
    

 

 

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken