Tweede Nederlands goud bij Cannes Lions voor 72andSunny en Samsung
- Bureaus
- 27 jun 2015 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Branded contentCannesAwardCampagnes
- 27 jun 2015 @ 23:09
- Jeroen Mirck
Nederland heeft een tweede gouden Leeuw gewonnen op de slotavond van het internationale reclamefestival in Cannes. Het goud ging naar bureau 72andSunny Amsterdam voor de Samsung-campagne 'Every Day is Day One' in de categorie Film Craft. De inzending won ook een bronzen Film Lion. In totaal won ons land op zaterdag één keer goud, één keer zilver en zes keer brons. In totaal vergaarde Nederland deze week twintig prijzen.
In de prestigieuze categorie Film was er zilver weggelegd voor Wieden+Kennedy, dat eerder deze week het andere goud voor Nederland had verdiend. Ditmaal won de campagne 'Imagine' voor S7 Airlines. Het bureau won ook nog brons voor de beide Heineken-commercials 'The City' en 'The Match'. Een afscheidscadeau, want W+K en Heineken maakten deze maand bekend niet samen door te gaan.
Het overige eremetaal voor Nederland werd binnengehaald door JWT Amsterdam ('Taste te translation' voor Elan, categorie Film) en tweemaal Ogilvy & Mather Amsterdam: met 'Death Penalty' voor Amnesty (categorie Film Craft) en de WNF-animatiefilm 'Seastars' (Branded Content). Opmerkelijk detail: in die laatste categorie werd geen Grand Prix toegekend.
De Grand Prix for Good, voor goede doelen, werd vorig jaar gewonnen door de 'Sweetie'-campagne van Terre des Hommes en het Nederlandse bureau Lemz, goed voor een berg aan prijzen in Cannes. Dit jaar miste Nederland een dergelijk topcase, ook in deze categorie. Ditmaal won een campagne die geen wereldburger gemist kan hebben: de Ice Bucket Challenge van de ALS Association.
Alle winnaars staan op een rij in het Cannes Lions-dossier 2015 van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- festival
- Cannes Lions
- 2015
- Ogilvy
- Cannes
- ALS
- winnaars
- campagnes
- reclame
- Heineken
- goud
- Wieden+Kennedy
- Samsung
- awards
- slotdag
- Ice Bucket Challenge
- 72andSunny
- film
- Leeuwen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

