Blyde en PR Bureau begeleiden campagne 'Lekker duurzaam'

Blyde en PR Bureau begeleiden campagne 'Lekker duurzaam'
  • Bureaus
  • 15 sep 2015 @ 14:50
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesFoodActivatiePR

Het PR Bureau en Blyde ondersteunen de grootschalige landelijke campagne 'Doe maar lekker duurzaam'. De campagne duurt tot 4 oktober en is een initiatief van de Nationale Postcode Loterij met Unilever en Albert Heijn als partners. Het doel van de campagne is het tot stand brengen van een snellere transitie naar duurzamer eten in Nederland. Zusterbureaus Het PR Bureau en Blyde zijn verantwoordelijk voor diverse PR-activaties, die laten zien dat we samen het verschil kunnen maken.

De komende tijd kunnen 2,5 miljoen huishoudens die meespelen met de Nationale Postcode Loterij zelf kennismaken met duurzaam eten. Zij ontvangen half september een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro waarmee zij tot en met 4 oktober gratis duurzamere boodschappen kunnen doen bij Albert Heijn. Daarnaast is de website uitgebouwd als inspiratieplatform, met duurzame recepten en nieuws over de campagne.

Verschilmakers aan het woord

In de campagne spelen de verschilmakers, de duurzame boeren, telers en vissers in Nederland een centrale rol. Camiel Overgaauw van Het PR Bureau: 'Door de boeren in de schijnwerpers te zetten krijgt het verhaal over duurzaam eten meer diepgang. Uiteindelijk begint duurzaam eten namelijk bij de boer. In deze campagne willen we laten zien dat duurzaam eten leuk is, lekker smaakt en eenvoudig op tafel te zetten is.'

Selma Hetharia, plaatvervangend hoofd Communicatie bij Nationale Postcode Loterij: 'Met deze actie laten we al onze 2,5 miljoen deelnemers gratis kennismaken met duurzame producten. Dat past in de missie van de Postcode Loterij, werken aan een meer duurzame en rechtvaardige wereld . We zijn blij met Het PR Bureau en Blyde als partners om ons in het pr-stuk te ondersteunen.'

'Lekker duurzaam'-campagne

De campagne 'Doe maar lekker duurzaam' is in 2014 begonnen als een samenwerking tussen de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever. Zij hebben voor een periode van drie jaar de handen ineen geslagen om de transitie naar duurzamer eten sneller te maken. Alle tweeënhalf miljoen Nederlandse huishoudens die meespelen met de Postcode Loterij ontvangen half september een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro, waarmee zij gedurende drie weken bij Albert Heijn duurzamere levensmiddelen kunnen aanschaffen. Het gaat om meer dan 1400 producten.

Er is een keuze uit honderden producten die onder het Unilever Duurzame Landbouwprogramma vallen, Albert Heijn eigen merk producten en overige merken met een keurmerk of kenmerk zoals Beter Leven, Fairtrade, EKO of Rainforest Alliance.

Het PR Bureau is in 2005 opgericht en gespecialiseerd in marketing, lifestyle, corporate en crisis-PR, met als zusterbedrijven PR Stunt, Stichting ViaHenri, Blyde en Biko. Blyde is een full service PR-bureau ontstaan uit de ondernemersfamilie HPB companies. Blyde zegt te werken voor vooruitstrevende merken en organisaties 'die het verschil maken'.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken