KPN laat zieke kinderen meedoen via KlasseContact
- Bureaus
- 15 jun 2016 @ 01:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InnovatieMaatschappijCampagnesMedia
- 15 jun 2016 @ 01:12
- Redactie Bureaus
Langdurig ziek zijn is voor een kind vreselijk. Lichamelijk en mentaal, maar ook sociaal gezien heeft het gevolgen. Als een kind voor langere tijd in het ziekenhuis moet verblijven, ligt het sociale leven stil en is er weinig contact met leeftijdsgenootjes. KlasseContact van KPN helpt daarbij en staat centraal in de nieuwe campagne van het telecombedrijf, ontwikkeld door reclamebureau N=5.
KlasseContact is een dienst van KPN die het voor langdurig zieke kinderen mogelijk maakt gewoon mee te blijven doen in de klas als ze bijvoorbeeld voor een langere tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Niet alleen om op die manier te voorkomen achterop te raken met de leerstof, maar juist ook om zieke kinderen te verbinden met hun klasgenoten.
KlasseContact bestaat al ruim acht jaar en heeft in die tijd zo’n 1.200 kinderen kunnen helpen. Sinds 2013 is de dienst volledig in handen van KPN en daarmee een van de meerdere maatschappelijke initiatieven van KPN.
De speciale campagne bestaat uit een tv-commercial (met tag-on), online video’s en een dagbladadvertentie waarin volwaardig meedoen in de klas centraal staat.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers