Directie-wisseling bij Het PR Bureau

12jan 201700:02
  • Bureaus
  • 16825 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaZakelijkCommunicatiePRPromotie

nieuws Het PR Bureau voert veranderingen door in de leiding van het bedrijf. Frits Hendrikx stopt per 1 april als algemeen directeur en wordt opgevolgd door managing director Toon van Loock. Daarnaast krijgen Jacqueline Bosselaar en Camiel Overgaauw het bureau volledig in handen. Oprichter Marnix Geus is deze maand teruggetreden als partner in het bureau, maar blijft nog wel aan als adviseur.

'Met de veranderde organisatie geven we invulling aan de verdere groei van Het PR Bureau', zegt Jacqueline Bosselaar, algemeen directeur en verantwoordelijk voor de bureaustrategie. 'Ons PR-vak is volop in beweging en relevanter dan ooit. We focussen op het groot maken van bijzondere verhalen die de juiste mensen moeten raken op het juiste moment, via het juiste kanaal. Verhalen die mensen graag delen en die wij waar nodig ook aanjagen via betaalde media. We zijn ervan overtuigd dat ons bureau in deze voortdurend veranderende omgeving verder aan belang zal winnen.'

De nieuwe managing director Toon Van Loock (36) kijkt er naar uit om het voortouw te nemen in de voorliggende fase. 'Het PR Bureau barst van het talent. De snelheid van handelen en de toekomstgerichtheid van alle collega’s vind ik inspirerend en bijzonder. Ik sta dus beslist niet alleen. Ik neem de bureauleiding samen met Sandy Scipio (manager operations), Jacqueline en Camiel. Er staat echter een hecht team achter ons van PR-adviseurs, creatieven, contentmakers en dataspecialisten.'

Marnix Geus blijft ambassadeur

Oprichter Marnix Geus deed twee jaar geleden al een stap terug uit de dagelijkse operatie. Geus schreef een boek genaamd ‘MensenHandel’. Hij blijft actief als ambassadeur van Het PR Bureau. Activiteiten waar hij zich op gaat richten zijn onder meer: het verzorgen van trainingen en workshops voor ondernemers (o.m. vanuit GoFastForward), presentaties over de inhoud van zijn boek MensenHandel en vrijwilligerswerk. Verder ook trainingen voor managers en communicatie-professionals.

'Ik heb afgelopen jaren hard gewerkt aan het zoveel mogelijk overbodig maken van mezelf', zegt De Geus. 'Een spannend proces en het is een grote stap om na twaalf jaar je kindje los te laten. Maar de tijd is rijp voor nieuwe avonturen en ik vind het als mede-oprichter heel mooi om een organisatie achter te kunnen laten die prima verder kan zonder mij. Er staat na twaalf jaar een prachtig bureau met geweldige mensen, schitterende klanten en een ijzersterke reputatie.'

Andere ambities voor Frits Hendrikx

Frits Hendrikx was sinds 2008 partner en afgelopen twee jaar algemeen directeur. Hij is toe aan een vervolgstap in zijn carrière die ook weer op het snijvlak van PR en organisatie zal liggen. Mogelijk als interimmer, waarbij hij zijn jarenlange ervaring aan bureau- en klantzijde kan inzetten. Daar gaat hij zich op beraden de komende tijd.   

'Eind 2014 heb ik de rol van Marnix overgenomen', zegt Hendrikx. 'De gedachte was toen al dat ik deze rol voor een paar jaar zou doen, zoals ik daarvoor ook de rollen van financieel en operationeel directeur heb ingevuld. Jacqueline werkt al vanaf het allereerste begin met grote gedrevenheid aan de bureaustrategie en onze visie op PR. Voor mij logisch dat zij samen met Toon en Sandy nu leiding gaat geven aan de implementatie daarvan voor de komende jaren.'

Zowel Geus als Hendrikx blijven beiden partner en investeerder in HPB Companies, waar Blyde Benelux, PR Stunt en Maak onder vallen.
 
Het PR Bureau is sinds 2005 gespecialiseerd in marketing, corporate en crisis-PR. Als ‘connecting agency’ met circa 25 vaste medewerkers heeft het bureau de ambitie om mensen en organisaties over de hele wereld met elkaar te verbinden door betekenisvolle verhalen te bedenken, groot te maken en te verspreiden. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: Vodafone, Naturalicious, SCA, W Amsterdam, SFX Entertainment, ICS, Bijenkorf, Hays en Spotify.

Mede-eigenaar Jacqueline Bosselaar en managing director Toon van Loock.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners