W+K wint derde Nederlandse gouden Leeuw
- 24 jun 2017 @ 21:11
- Jeroen Mirck
Nederland heeft op de slotdag van Cannes Lions een derde gouden Leeuw gewonnen: Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen bij de Film Lions met de Nike-campagne 'What Are Girls Made Of?'. Het was de eerste prijs dit jaar in Cannes voor het gerenommeerde bureau.
Op de laatste prijzenavond in Cannes werd diverse bureauprijzen uitgereikt, alsmede de Leeuwen voor Film, Integrated en Titanium. De veelgeroemde 'Fearless Girl' won de Titanium Grand Prix, 'The Refugee Nation' won de Grand Prix for Good.
Er was een persoonlijke oeuvreprijs (de Lion of St. Mark) voor David Droga, de grote man achter topbureau Droga5. Dat werd bovendien uitgeroepen tot beste onafhankelijke bureau. 'Netwerkbureau' van het jaar is Clemenger BBDO Melbourne, makers van de Grand Prix-winnende campagne 'Meet Graham'.
Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing