W+K wint derde Nederlandse gouden Leeuw
- 24 jun 2017 @ 21:11
- Jeroen Mirck
Nederland heeft op de slotdag van Cannes Lions een derde gouden Leeuw gewonnen: Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen bij de Film Lions met de Nike-campagne 'What Are Girls Made Of?'. Het was de eerste prijs dit jaar in Cannes voor het gerenommeerde bureau.
Op de laatste prijzenavond in Cannes werd diverse bureauprijzen uitgereikt, alsmede de Leeuwen voor Film, Integrated en Titanium. De veelgeroemde 'Fearless Girl' won de Titanium Grand Prix, 'The Refugee Nation' won de Grand Prix for Good.
Er was een persoonlijke oeuvreprijs (de Lion of St. Mark) voor David Droga, de grote man achter topbureau Droga5. Dat werd bovendien uitgeroepen tot beste onafhankelijke bureau. 'Netwerkbureau' van het jaar is Clemenger BBDO Melbourne, makers van de Grand Prix-winnende campagne 'Meet Graham'.
Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management