Zorg en Zekerheid lanceert met Dawn boekjesreeks Six Minute Stories als middel tegen stress

Zorg en Zekerheid lanceert met Dawn boekjesreeks Six Minute Stories als middel tegen stress
  • Bureaus
  • 30 okt 2017 @ 13:50
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieContentCampagnes

Regelmatig lezen sterkt de gezondheid, zo wijst onderzoek uit. Daarom introduceert zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid de ‘Six Minute Stories’. Een initiatief dat met name millennials motiveert om ten minste zes minuten per dag te gaan lezen. Snel, laagdrempelig en met een bewezen resultaat. Reclamebureau Dawn is verantwoordelijk voor deze campagne.

Maar liefst 90% van de Nederlanders boven de 12 jaar bezit een smartphone. Bij de millennials is dit percentage zelfs 100%. Zij zitten er gemiddeld 190 minuten per dag op en bekijken 150 minuten per dag hun social media. Het resultaat: 20% wordt moe wakker, 59% schaamt zich om vakantie op te nemen en 1 op de 6 millennials krijgt een burn-out. Het hoofd van de gemiddelde millennial zit vol en dat is niet gek; zij staan immers altijd ‘aan’. Hierdoor is er jaarlijks 4,5 miljard euro onnodig verlies voor de arbeidsmarkt en zijn er gemiddeld 180 dagen nodig om hiervan te herstellen. Maar helemaal weg zal het nooit zijn.

Recente onderzoeken tonen namelijk aan dat lezen mentale rust creëert. Dit effect werkt sneller dan je zou denken. Onderzoek van de University of Sussex toont aan dat zes minuten lezen je stressniveau al met gemiddeld 68% verlaagt. Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid wil de groep millennials aanmoedigen om voor even uit hun ‘rat race’ te stappen. Zij ontwikkelde daarom de Six Minute Stories. Een boekenreeks met elk een eigen verhaal van zes minuten. Verschillende succesvolle en aansprekende schrijvers hebben een eigen verhaal speciaal voor de Six Minute Stories op papier gezet. Elke week wordt een nieuw boekje gedistribueerd. Handzaam, in het formaat van een smartphone. Vanaf 30 oktober zijn de boekjes gratis verkrijgbaar in verschillende grote steden in Nederland.

Boekjes uitdelen op stations

De Six Minute Stories duiken vanaf maandag overal op. Boekjes die worden uitgedeeld en je na het lezen kunt doorgeven. Elke week wordt er een nieuw boekje uitgebracht en in verschillende steden verspreid. Ze zijn te vinden op stations (onder meer Amsterdam Centraal, Leiden, Haarlem en Hoofddorp), in meerdere bibliotheken, scholen en in alle verzekeringswinkels van Zorg en Zekerheid. Maar je kunt ze ook tegen het lijf lopen op abri’s, bijvoorbeeld als je op de trein staat te wachten.

Hanna Bervoets, Pepijn Lanen, James Worthy, Lize Spit, Ernest van der Kwast, Aya Sabi, Raoul de Jong en Alma Mathijsen schreven speciaal voor Six MinuteStories een verhaal van zes minuten.

Majo van der Meijden, Zorg en Zekerheid: 'Met name millennials hebben steeds vaker last van stress en burn-out klachten. Met Six Minute Stories willen we dat op een laagdrempelige en positieve manier helpen voorkomen. Als zorgverzekeraar zoeken we steeds naar nieuwe manieren om gezondheid te bevorderen, onder verschillende groepen in de samenleving. Want; ‘iedereen heeft recht op Zorg en Zekerheid’.'

Maarten Nefkens, Dawn: 'Met Six Minute Stories willen we een blijvend fenomeen creëren. Iets dat steeds groter kan worden. Noem het een platform, of eigenlijk een uitgeverij, waarmee we Zorg en Zekerheid verbinden met een nieuwe, jongere doelgroep.'

Credits

Klant: Zorg en Zekerheid
Verantwoordelijk bij klant: Majo van der Meijden
Concept en uitwerking: Dawn
Illustraties: Sue Doeksen
Animatie: Vincent Lammers | The Ambassadors
Muziek: Rimer London
Geluid: Feike de Wit | Soundcircus
Drukwerk boekjes: Pantheon drukkers
Website: Jim Haakman
PR: Hagens

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken