Grand Prix Content Marketing: Waar blijft al het digitale moois?

Grand Prix Content Marketing: Waar blijft al het digitale moois?
  • Bureaus
  • 18 sep 2014 @ 08:04
  • Link
  • Bart Kleijn
    Bart Kleijn

    Client Director
    MediaTest
  • MarketingBranded content

Ik draag de wereld van content marketing een warm hart toe. En ik ben dan ook blij en vereerd dat ik weer gevraagd ben om zitting te nemen in de jury van deGrand Prix Content Marketing. Het is zeer interessant om alle ingezonden cases grondig te bestuderen en er met vakgenoten over te discussiëren.

Discussies op hoog niveau en vaak ook op het scherpst van de snede. Want het gaat ook echt ergens om! Ik heb gemerkt dat er binnen en buiten de wereld van content marketing veel waarde aan wordt gehecht wanneer je een van de prijzen in de wacht hebt gesleept.

Ik maak me op voor enkele dagen eenzame afzondering om diep in de cases te duiken en twee intensieve jureringsbijeenkomsten.

Maar ik ben vooral nieuwsgierig. Ik vraag me af wat het digitale gehalte van de inzendingen zal zijn. Want een groot aantal jaar lag de nadruk zeer op print. De print-categorieën bulkten van de inzendingen. In de digitale categorieën werden slechts weinig cases ingezonden. Pas in de laatste twee afleveringen van de grand prix zagen we mondjesmaat digitale inzendingen. En vaak bestond zo’n digitale inzending dan uit een vrij directe vertaling van print naar online.

Terwijl er heel veel moois gebeurt op het vlak van digitale content marketing. Maar waar zijn al die mooie cases dan? Wanneer zie ik een waardige opvolger van iFly? Durft men ze (nog) niet in te zenden? Of worden ze gemaakt door bureaus die net buiten de traditionele content marketing/customer media wereld vallen en die misschien niet eens weten dat de Grand Prix bestaat?

Ik hoop van harte dat het aantal digitale inzendingen dit jaar het aantal print inzendingen overtreft. Dat ik overvoerd wordt met cases die online als hart hebben. Want natuurlijk hebben we het uiteindelijk over totale content strategieën waaraan de middelen ondergeschikt zijn. Maar laten we eerst maar eens met sterke digitale voorbeelden komen.

Het einde van deze week is de deadline voor het inzenden van cases voor de Grand Prix Content Marketing. Dus het is een beetje laat om in deze column een oproep te doen om vooral mooie digitale dingen in te sturen. Hoewel… je hebt nog één hele dag! 

www.grandprixcm.nl 

Bart Kleijn is Client Director bij MediaTest

Bart Kleijn

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken