Data bewust versus data onbewust, er is geen weg meer terug in 2015

  • Bureaus
  • 5 jan 2015 @ 08:00
  • Link
  • Rens Plandsoen
    Rens Plandsoen

    Managing Director
    RLVNT, a New Kind of Agency
  • MediabureauMediastrategieMiddelenOnline advertising

De boodschap van de people@RLVNT aan ieder merk die in een beter contact met mensen wil komen in 2015: het internet is geen kanaal, it’s all over the place in ons leven, in ieder huis, in ieder zijn of haar broekzak. In alle levens is technologie een onderdeel geworden Het mooie van deze technologie is dat iedereen zelf beslist wat de invloed op hun leven is.

Advertisers will become Publishers

Wij denken dat het anno 2015 nog belangrijker gaat worden om relevant te zijn als merk en als organisatie. Het pushen van een algemene boodschap met een hoge contactfrequentie is echt passé. Mensen sluiten zich af voor boodschappen zonder relevante inhoud en die op het verkeerde moment binnenkomen. Daarom denken de people van RLVNT dat het vertellen van verhalen door merken die authentiek zijn the way to go is in 2015.

Data versus no data
Iedere dag worden (consu)mensen zich meer en meer bewust van de waarde van hun gedrag op alle mogelijke devices. Natuurlijk is er nog een hele grote groep data onbewuste mensen. Het gedrag van mensen dat traceerbaar is d.m.v. data is geld waard en daarom denken wij dat in 2015 het collectieve data bewustzijn van de mensen zal toenemen. Er komen in 2015 meer initiateven die mensen bewust gaan maken van de waarde van hun data. Merken en organisaties die in 2015 respectvol omgaan met gedragsdata van mensen verdienen de positieve stem van de consument.

Data driven campaigning, put the data of the people first
Sinds haar start in mei 2014 heeft RLVNT al verschillende campagnes ontwikkeld op basis van het gedrag van mensen, deze data geeft slimme informatie om voor (consu)mensen relevantere momenten te creëren en voor merken betere TV, radio, OOH, online campagnes te plannen en efficiënter in te kopen. Voor veel merken de wereld omgedraaid, voor ons onze natuur.

Real time campagne voeren & alles in 1 overzicht
In 2015 zal de wens bij veel merken ontstaan om alle contactmomenten met de (consu)mensen te kunnen volgen.

Het zal het voor veel adverteerders normaal worden dat alle campagne & contact data in 1 overzicht vertoond zal worden. RLVNT heeft sinds mei 2014 voor een aantal opdrachtgevers alle campagne & conversie & contact data off-  en online in 1 dashboard. Het Real time overzicht hebben en op dagelijkse basis schakelen met creatie & media zal een trend zijn die doorzet in 2015.

Magic & Logic makes campaigns rock!
Het dagelijks schakelen tussen creatie & media maakt dat campagnes (paid, owned & earned) de meest optimale resultaten kunnen behalen. Door het gedrag van mensen te volgen kan je op dagelijkse basis de communicatie aanpassen zodat mensen niet vermoeid raken met zinloze boodschappen en merken geen waste hebben van hun campagne inzet.

RLVNT spreekt over deze trends op 5 februari 2015 op het MIE congres in MediaPlaza te Utrecht, je kan je inschrijven voor dit congres via people@RLVNT.nl



Rens Plandsoen
 is Managing Partner van RLVNT, a New Kind of Agency

www.rlvnt.nl

www.twitter.com/rens

Deze bijdrage is onderdeel van ons Forum Advertentiemarkt 2015
Klik hier om naar dit forum te gaan

Rens Plandsoen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken