En de adblocker betekent het einde van online advertising? Nou, niet dus
- Bureaus
- 24 sep 2015 @ 22:02
- Link
-
Pieter Voogt
Senior Marketing Professional
PauwR Internetmarketing - Online advertising
- 24 sep 2015 @ 22:02
- Pieter Voogt
De radio werd de doodsteek voor adverteren in de krant. De TV zou radio compleet van de kaart geven. Het bel-me-niet register was de zekere dood van alle callcenters en goede doelen die je onder etenstijd belden of je een minuutje tijd had. De Nee-Nee sticker zou snel worden gevolgd door de allerlaatste folder. En de adblocker betekent het einde van online advertising? Nou, niet dus.
Adblocker gebruikers moeten binnenkort gewoon naast de cookiemelding ook akkoord geven voor het tonen van advertenties, omdat ze anders NU.nl of Buienradar niet te zien krijgen. Of ze krijgen de optie om te betalen voor artikelen of video's. Benieuwd waarvoor ze kiezen, maar stiekem denk ik dat ik het al weet.
Natuurlijk is dit wel een signaal naar adverteerders én uitgevers dat om online succesvol te adverteren relevantie geen wens is, maar een eis. Maar dat is niets nieuws. Nou ja, niet voor ervaren en succesvolle online adverteerders. Wel voor adverteerders en uitgevers die zich krampachtig vasthouden aan niet-bestaande GRP's, kijkcijfers gevuld met gebakken lucht en andere KPI's die als excuus dienen voor irrelevante en dus falende campagnes.
Onlangs koos een grote adverteerder ervoor om zijn campagne toch maar op TV te doen in plaats van online, ondanks het veel betere mediaplan voor online (vond ook de CEO). De reden: anders had de afdeling offline advertising niets te doen had en zouden die boos worden. Want het was hún budget. De laatste stuiptrekkingen van de oude economie zou je toch mogen hopen. Voor hen zijn adblockers gelukkig geen probleem, want TV commercials kun je niet blocken. Of overslaan. Of doorspoelen. Toch ....??
Pieter Voogt is managing partner van online marketing- en mediabureau PauwR
www.pauwr.nl
Deze bijdrage is onderdeel van een forum over adblockers. Het forum staat hier
-
Pieter Voogt
- Werkt bij: PauwR Internetmarketing
- Functie: Senior Marketing Professional
- Website:http://www.PauwR.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management