Animated GIFs nu ook op Twitter

Animated GIFs nu ook op Twitter
  • Content
  • 19 jun 2014 @ 16:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Sinds gisteren kun je direct animated GIFs aan je tweets toevoegen op twitter.com, en de iOS en Android twitterapp. Dat was eerst namelijk alleen mogelijk via derde-partij apps. Hoe doe je dit en waarom zou je het doen?

Het nieuws werd via @TwitterSupport getweet, inclusief een animated GIF.



Het GIFje verschijnt niet automatisch als een animatie in je tijdlijn, maar mensen moeten erop klikken in je tweet. De witte 'play' knop op de GIF geeft aan dat het geen foto is, maar een animatie. En zoals je in het voorbeeld hierboven ziet is een witte achtergrond dus niet handig;-)

De animated GIF voeg je op dezelfde manier toe als een foto.

Maar heb je er (content)marketing technisch wat aan, om GIFs op twitter te zetten? Volgens Hubspot wel.

Gewone foto's vallen al op in je twittertijdlijn. Zo blijkt uit een A/B test van Hubspot dat een foto in een tweet in vergelijking met een tweet zonder foto, zorgt voor:

  • 36% toename in clicks
  • 41% toename in retweets
  • 48% toename in favorites
  • 31% toename in bezoeken
  • 33% toename in 'visitor-to-lead conversion rate'
  • 55% toename in leads

Het valt te verwachten dat soortgelijke cijfers ook voor tweets met animated GIFs behaald kunnen worden.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken