Ikea geeft gedetailleerd inzicht in ochtendrituelen
- Content
- 16 jun 2014 @ 14:24
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 16 jun 2014 @ 14:24
- Redactie Contentmarketing
Ikea stapt in contentmarketing? Ikea heeft onlangs een rapport uitgebracht dat de ochtendrituelen van mensen in acht wereldsteden in kaart brengt. Het rapport beschrijft bijvoorbeeld hoe vroeg mensen opstaan, of ze over hun dromen praten tijdens het ontbijt en hoe lang ze douchen. Helaas is Amsterdam geen wereldstad volgens Ikea, want de steden die aan bod komen zijn: New York, Parijs, Berlijn, London, Moskou, Mumbai, Shanghai, en Stockholm.
Ikea kan deze data natuurlijk voor zichzelf gebruiken (doen ze vast al lang) om het winkelaanbod,waar mogelijk, af te stemmen op deze rituelen. En met deze inzichten hebben ze ook direct een B2B-focus te pakken. Er zijn wellicht andere partijen, zoals horeca-gelegenheden, bedden- en matraswinkels, badkamerwinkels, die graag inzicht in ochtendrituelen van hun klanten willen hebben. Ik vind het wel een mooi initiatief!
Ikea presenteert de resultaten op verschillende manieren:
- Lifeathome.ikea.com
- Data mixing board, waar je zelf met de data aan de slag kunt en bijvoorbeeld steden met elkaar kunt vergelijken.
- Er is een geschreven rapport [pdf].
De website is echt de moeite waard!
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation