Diergaarde Blijdorp heeft 'wild life' experience in interactieve abri

Diergaarde Blijdorp heeft 'wild life' experience in interactieve abri
  • Content
  • 31 jul 2014 @ 13:02
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het is best schrikken, een tetterende olifant in hartje Rotterdam terwijl je rustig wacht op de tram of bus. Reizigers die in de halte plaatsnemen worden verrast door een olifant die tot leven komt op een digitaal scherm. Door middel van wind en geluid reageert de olifant op de bewegingen van mensen in de abri. Deze interactieve abri is onderdeel van de publiekscampagne 2014 “Zomer in Diergaarde Blijdorp”. De campagne is maandag 21 juli gelanceerd en de ‘wild life’ experience in de abri is tot en met 17 augustus 2014 te beleven.

Interactieve ‘wild life’ abri creëert unieke beleving
In de interactieve abri op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam wordt een ware beleving gecreëerd. Op een groot digitaal scherm dat in de abri is gebouwd wordt een geanimeerde olifant getoond. Wanneer reizigers zich in de abri bevinden en er beweging wordt gedetecteerd, begint ook de olifant te bewegen en zwiept hij met zijn slurf heen en weer. Reizigers worden daarna verrast door de wind die de olifant uitblaast en het geluid van olifant-getrompetter, alsof de olifant op de reizigers reageert.

Deze abri is een Nederlandse primeur, waarmee wordt aangetoond dat inzet van originele toevoegingen, zoals wind en geluid, op relatief eenvoudige wijze extra impact en interactie met de doelgroep kan genereren.

Schaduwdier-wedstrijd
De zomerse beleving van Diergaarde Blijdorp wordt compleet gemaakt door twee schaduwbeelden van een olifant en een giraffe, die vanaf week 30 in de regio Zuid-Holland en de kustplaatsen in Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Holland op abri te zien zijn.

Op de Blijdorp-Facebookpagina worden bezoekers ook uitgenodigd mee te doen aan een ‘schaduwdier-wedstrijd’. Vorm met je handen een schaduwdier en maak kans op leuke prijzen. Houd voor het vervolg van de campagne de Blijdorp-site in de gaten. De campagne is een samenwerking tussen Exterion Media, Diergaarde Blijdorp en reclamebureau IN10.

Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media: “De campagne is wederom een goed voorbeeld van hoe er extra aandacht kan worden gecreëerd door toevoeging van interactiviteit aan een buitenreclamecampagne. Het is natuurlijk geen dagelijkse kost dat je plaatsneemt in een abri en je oog in oog staat met een tetterende geanimeerde olifant die wind uitblaast. Dit laat ongetwijfeld een onuitwisbare indruk achter. Wij hebben erg fijn samengewerkt met Diergaarde Blijdorp!” 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken