Contentmarketing Twitter Top 10: Wie te volgen in Nederland?

Contentmarketing Twitter Top 10: Wie te volgen in Nederland?
  • Content
  • 12 sep 2014 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekTrends

Volg jij ook al het nieuws over contentmarketing en is Twitter voor jou een belangrijk nieuwskanaal over dit onderwerp? Dan heeft Meltwater, een bureau dat onder andere social media analyse tools aan organisaties aanbiedt, iets handigs voor je in de aanbieding. Namelijk de Contentmarketing Twitter Top 10: Wie te Volgen in Nederland? Wij bieden jullie deze top 10 ook aan.

Contentmarketing is misschien niet het nieuwste marketing-buzzwoord, maar het is sinds de opkomst enkele jaren geleden wel constant in ontwikkeling. Burger-redacteuren, gesponsorde content en earned (social) media zijn maar enkele van de tientallen termen en trends die voortvloeien uit, of geassocieerd worden met, contentmarketing. En of je daar nu (pas op, flauwe woordgrap) content mee bent of niet, contentmarketing lijkt here to stay.

Het kan daarom geen kwaad om op de hoogte te blijven van alles wat er op het Nederlandse en internationale contentmarketing-vlak gebeurt. Twitter vormt hier een handig medium voor, want zo kun je persoonlijk connecten met de mensen die jou van nuttige informatie en nieuwe inzichten voorzien. Bovendien wordt daar veruit het meest over contentmarketing gesproken (zie afbeelding). Maar hoe vind je ze?

In onze social media monitoring tool stelden we een top 50 samen van de meest actieve contentmarketing tweeters (twitteraars? tweeps? kies maar!) in Nederland tijdens het afgelopen halfjaar. Door die vervolgens te rangschikken op social media-invloed, ontstaat een mooi overzicht van de Nederlanders die zowel iets melden, alsook echt iets te melden hebben. Hiervoor gebruiken we de ranking die ons platform toekent op basis van een algoritme dat ieders invloed op social media meet.

In de top 10 vinden we 3 vrouwen terug, wat goed correspondeert met het feit dat 31 procent van de online contentmarketing buzz van vrouwen komt. Mei bleek een goede maand voor de contentmarketing, wellicht vanwege Digital Marketing Live en andere gerelateerde evenementen. Maar genoeg uitgeweid, hier is de top 10: 

Deze blogpost is met toestemming van de auteur overgenomen van meltwater.com.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken