Milka lanceert eerste lokale tv-commercial

  • Content
  • 9 okt 2015 @ 11:52
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingVideo

Content Partnerships, onderdeel van Dentsu Aegis Network, ontwikkelde samen met Milka de eerste lokale tv-commercial om de geïntegreerde campagne ‘Het laatste stukje’ te laden. Om deze nieuwe activatie aan te jagen, maakte Content Partnerships naast een aantal online video’s ook een tv-commercial. Deze commercial heeft als doel de doelgroep te inspireren tot het delen van het laatste stukje Milka.

Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. De consument kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. Maar liefst 70 procent van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16 procent het laatste stukje naar zichzelf.
Milka gelooft echter dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar uit de resultaten bleek. Met deze lokale campagne geeft Milka Nederland dit jaar een nieuwe kans om dit te bewijzen.

Sequential storytelling
Door middel van sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s. Zo word er een relatie met de klant opgebouwd door alle fasen van het aankoopproces heen. In elke fase vertelt Milka een andere boodschap al naar gelang waaraan de consument behoefte heeft.
Er is bewust gekozen om in de commercial met echte mensen te werken. Het draait hier namelijk om echte verhalen en emoties. De mensen in de commercial zijn een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Het is een positieve campagne die ons doet glimlachen maar ook nadenken: aan wie zou ik dat laatste stukje Milka geven?

Credits:
Verantwoordelijk bij Milka: Bas Kuijs / Caroline Muller
Bureau: DAN Content Partnerships
Creatief concept: Christepher Römer / Dennis Nieuwendijk
Online mediabureau: iProspect: Mark Rijsdijk
Mediabureau: Carat
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Nina Aaldering
 









Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken