Milka lanceert eerste lokale tv-commercial
- Content
- 9 okt 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingVideo
- 9 okt 2015 @ 11:52
- Redactie Contentmarketing
Content Partnerships, onderdeel van Dentsu Aegis Network, ontwikkelde samen met Milka de eerste lokale tv-commercial om de geïntegreerde campagne ‘Het laatste stukje’ te laden. Om deze nieuwe activatie aan te jagen, maakte Content Partnerships naast een aantal online video’s ook een tv-commercial. Deze commercial heeft als doel de doelgroep te inspireren tot het delen van het laatste stukje Milka.
Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. De consument kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. Maar liefst 70 procent van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16 procent het laatste stukje naar zichzelf.
Milka gelooft echter dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar uit de resultaten bleek. Met deze lokale campagne geeft Milka Nederland dit jaar een nieuwe kans om dit te bewijzen.
Sequential storytelling
Door middel van sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s. Zo word er een relatie met de klant opgebouwd door alle fasen van het aankoopproces heen. In elke fase vertelt Milka een andere boodschap al naar gelang waaraan de consument behoefte heeft.
Er is bewust gekozen om in de commercial met echte mensen te werken. Het draait hier namelijk om echte verhalen en emoties. De mensen in de commercial zijn een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Het is een positieve campagne die ons doet glimlachen maar ook nadenken: aan wie zou ik dat laatste stukje Milka geven?
Credits:
Verantwoordelijk bij Milka: Bas Kuijs / Caroline Muller
Bureau: DAN Content Partnerships
Creatief concept: Christepher Römer / Dennis Nieuwendijk
Online mediabureau: iProspect: Mark Rijsdijk
Mediabureau: Carat
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Nina Aaldering
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing