Nieuw mediabedrijf Talpa Network komt met 'content in het hart'
- Content
- 23 nov 2017 @ 22:27
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - MakersContent
- 23 nov 2017 @ 22:27
- Redactie Contentmarketing
Talpa Network is de naam van het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6 en Sky Radio elkaar versterken.
In aanloop naar de lancering van Talpa Network, was de eerste stap de start van Talpa Radio. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica worden wekelijks meer dan 7 miljoen mensen bereikt. Daarna kwam de volledige overname van SBS Broadcasting, dat verder zal gaan onder de naam Talpa TV. De vier commerciële tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 hebben een gezamenlijk bereik van ruim 90 procent van alle Nederlanders (13 jaar en ouder). Al deze mediamerken hebben digitale extensies met online (video)content en sommige merken brengen ook events voort. Met het video on demand-platform KIJK en muziekdienst JUKE wordt verder ingespeeld op de behoefte van het uitgesteld of vooruit consumeren van content. Daarnaast bevat Talpa Network het multi channel network Social1nfluencers, waarvan de 160 content creators gezamenlijk miljoenen jonge volgers op YouTube hebben.
Wekelijks staan deze mediamerken in contact met in totaal 12,8 miljoen Nederlanders. Voor de nieuwe e-commerce-tak is de basis gelegd met de overname van Emesa. Dit bedrijf, dat bekend is van onder meer VakantieVeilingen, is in Nederland marktleider op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds-, retail- en reissector. Nederlandse content, waarmee men zich kan onderscheiden van internationale partijen, wordt bij Talpa Network de rode draad door alle media en activiteiten heen met als doel zowel de consument als de adverteerder meer te bieden.
John de Mol, oprichter van Talpa: 'Het medialandschap en het mediagedrag van de consument veranderen. Op dit moment kunnen wij met een nieuw type mediabedrijf, Talpa Network genaamd, voorsorteren op de kansen die ons nog relevanter maken voor de kijkers, luisteraars en gebruikers van onze content. Wij geloven dat over alle kanalen heen content de driver is. Meer dan ooit kun je met content verhalen vertellen en mensen betrekken en verbinden, maar wel steeds meer op de tijd en plaats die de consument bepaalt. Daarom willen we altijd zichtbaar, hoorbaar en bereikbaar zijn. Met dit lokale netwerk zijn wij waar en wanneer dat het beste uitkomt voor de consument. Daar geloven wij in en daar gaan wij de komende jaren ook substantieel in investeren. Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.'
In aanloop naar de lancering van Talpa Network, was de eerste stap de start van Talpa Radio. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica worden wekelijks meer dan 7 miljoen mensen bereikt. Daarna kwam de volledige overname van SBS Broadcasting, dat verder zal gaan onder de naam Talpa TV. De vier commerciële tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 hebben een gezamenlijk bereik van ruim 90 procent van alle Nederlanders (13 jaar en ouder). Al deze mediamerken hebben digitale extensies met online (video)content en sommige merken brengen ook events voort. Met het video on demand-platform KIJK en muziekdienst JUKE wordt verder ingespeeld op de behoefte van het uitgesteld of vooruit consumeren van content. Daarnaast bevat Talpa Network het multi channel network Social1nfluencers, waarvan de 160 content creators gezamenlijk miljoenen jonge volgers op YouTube hebben.
De meerwaarde voor de consument bestaat uit meer Nederlandse content, meer unieke en complete ervaringen en meer gemak, maar ook de adverteerder wordt meerwaarde geboden. Talpa Media Solutions van Talpa Network is één loket waar bedrijven hun merk- en marketinguitdagingen kunnen neerleggen voor conventionele én moderne, crossmediale oplossingen. Naast deze vereenvoudiging, wordt het dankzij het Talpa Smart Data Platform ook mogelijk om gerichter potentiële klanten te bereiken.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing