Oude contentmarketing: The Furrow van John Deere
- Content
- 4 okt 2013 @ 13:40
- Link
-
Suzanne de Bakker
docent Master Corporate Communicatie
Universiteit van Amsterdam - Branded contentPrint
- 4 okt 2013 @ 13:40
- Suzanne de Bakker
Het customer magazine van John Deere, 'The Furrow', bestaat 118 jaar. En het is inmiddels een soort legende geworden in twee separate vakgebieden: agricultuur en brand publishing. Voor landbouwers schijnt The Furrow de agrarische Rolling Stone te zijn. En voor merkuitgevers is het een customer medium dat zijn oorsprong heeft ver voordat de term contentmarketing het levenslicht zag.
"Ik heb nog nooit gewerkt voor een customer magazine dat zo geliefd is bij mensen", vertelt David Jones, de huidige marketing en publicatiemanager. "Het vertellen van verhalen waar mensen echt van houden, en die ze in hun eigen werk kunnen gebruiken, dat is eigenlijk het recept al vanaf het begin". Of bijna vanaf het begin, volgens Neil Dahlstrom, de archivaris van John Deere.
"Als je naar onze archieven kijkt, dan zie je de veranderingen: van een advertorial naar een algemeen agrarische krant met tips en artikelen die veel lijken op de 'Farmer's Almanac', tot het huidige magazine dat boeren vertelt hoe ze hun zaken moeten runnen", zegt Neil.
De eerste editie van The Furrow dateert uit 1895 en de populariteit nam snel exponentieel toe. De oplage groeide snel tot 4 miljoen lezers op het hoogtepunt in 1912. Op dit moment bereikt het magazine ongeveer 570.000 consumenten in de Verenigde Staten en Canada en ongeveer 2 miljoen mensen wereldwijd. Deze laatste groep wordt bereikt via het netwerk van John Deere's dealers die het magazine distribueren.
Volgens Tom Sizemore, de art director, lijken de meeste consumenten nog steeds de voorkeur te hebben voor de printuitgave, ondanks dat de digitale ontwikkelingen veel landbouwroutines hebben veranderd. "We horen steeds verhalen dat papier aan het sterven is, maar uit onze lezersonderzoeken blijkt dat 80% nog steeds papier prefereert boven online - ongecaht hun demograpfische kenmerken".
Sizemore, die al 37 jaar voor het magazine werkt, roemt de focus van het magazine op de landbouwers zelf, in plaats van op de machines van John Deere. "Zelfs het meest technische onderwerp moet een menselijk verhaal hebben", voegt Jones toe. "We zijn altijd in staat geweest om het management ervan te overtuigen dat de inhoud van het magazine niet over John Deere's machines moet gaan. En daar hebben we ons altijd aan vast gehouden". Dat, en de foto's!
Lees verder en bekijk het mooie beeldmateriaal over The Furrow op contently.com.
-
Suzanne de Bakker
- Werkt bij: Universiteit van Amsterdam
- Functie: docent Master Corporate Communicatie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in...
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf,...
- Brabant Partners lanceert campagne ‘Goed Leven is aan jou’
- Breda investeert in studentenbinding met marketingcampagne en...
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen... 03-09-2025
- Buut bank gelanceerd: grip op geld... 03-09-2025
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met... 01-09-2025
- [GPCM2025] 'Maak van content een... 29-08-2025
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens... 29-08-2025
- Goede contentmarketing creëert... 27-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers