Oude contentmarketing: The Furrow van John Deere
- Content
- 4 okt 2013 @ 13:40
- Link
-
Suzanne de Bakker
docent Master Corporate Communicatie
Universiteit van Amsterdam - Branded contentPrint
- 4 okt 2013 @ 13:40
- Suzanne de Bakker
Het customer magazine van John Deere, 'The Furrow', bestaat 118 jaar. En het is inmiddels een soort legende geworden in twee separate vakgebieden: agricultuur en brand publishing. Voor landbouwers schijnt The Furrow de agrarische Rolling Stone te zijn. En voor merkuitgevers is het een customer medium dat zijn oorsprong heeft ver voordat de term contentmarketing het levenslicht zag.
"Ik heb nog nooit gewerkt voor een customer magazine dat zo geliefd is bij mensen", vertelt David Jones, de huidige marketing en publicatiemanager. "Het vertellen van verhalen waar mensen echt van houden, en die ze in hun eigen werk kunnen gebruiken, dat is eigenlijk het recept al vanaf het begin". Of bijna vanaf het begin, volgens Neil Dahlstrom, de archivaris van John Deere.
"Als je naar onze archieven kijkt, dan zie je de veranderingen: van een advertorial naar een algemeen agrarische krant met tips en artikelen die veel lijken op de 'Farmer's Almanac', tot het huidige magazine dat boeren vertelt hoe ze hun zaken moeten runnen", zegt Neil.
De eerste editie van The Furrow dateert uit 1895 en de populariteit nam snel exponentieel toe. De oplage groeide snel tot 4 miljoen lezers op het hoogtepunt in 1912. Op dit moment bereikt het magazine ongeveer 570.000 consumenten in de Verenigde Staten en Canada en ongeveer 2 miljoen mensen wereldwijd. Deze laatste groep wordt bereikt via het netwerk van John Deere's dealers die het magazine distribueren.
Volgens Tom Sizemore, de art director, lijken de meeste consumenten nog steeds de voorkeur te hebben voor de printuitgave, ondanks dat de digitale ontwikkelingen veel landbouwroutines hebben veranderd. "We horen steeds verhalen dat papier aan het sterven is, maar uit onze lezersonderzoeken blijkt dat 80% nog steeds papier prefereert boven online - ongecaht hun demograpfische kenmerken".
Sizemore, die al 37 jaar voor het magazine werkt, roemt de focus van het magazine op de landbouwers zelf, in plaats van op de machines van John Deere. "Zelfs het meest technische onderwerp moet een menselijk verhaal hebben", voegt Jones toe. "We zijn altijd in staat geweest om het management ervan te overtuigen dat de inhoud van het magazine niet over John Deere's machines moet gaan. En daar hebben we ons altijd aan vast gehouden". Dat, en de foto's!
Lees verder en bekijk het mooie beeldmateriaal over The Furrow op contently.com.
-
Suzanne de Bakker
- Werkt bij: Universiteit van Amsterdam
- Functie: docent Master Corporate Communicatie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
Laatste Nieuws
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

