Met strategie naar de Content Marketing Awards

  • Content
  • 17 sep 2014 @ 20:51
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Awards

Het eind van de inschrijvingstermijn van de Grand Prix Content Marketing Awards nadert. Grand Prix Content Marketing Awards? Ja, zo heet dat. Want dat moet het ook zijn. Komend van de Grand Prix Bedrijfsbladen, via de Grand Prix Customer Media zijn we nu aanbeland bij de term content marketing.

Terecht; de bladen zijn en blijven leuk, de customer media ook. Maar uiteindelijk gaat het om de communicatie en niet om het middel! Veel, heel veel, communicatiemensen reageren op die laatste stelling met een kreet als ‘ja, natuurlijk…. natuurlijk gaat het om de communicatie’…. om vervolgens weer meteen in het maken van een middel te duiken…. want dát is veel leuker dan het nadenken over abstracte zaken als doelen en strategie.

Daarom hebben we ook de naam veranderd van de Grand Prix. En daarom hebben we ook de inschrijving van cases versimpeld. Doelstelling-gemaakte keuzes-resultaat en effect. Meer is het niet. Als het goed is kan je dat in niet al teveel woorden uitleggen. Daarnaast wordt natuurlijk goed gekeken naar de uitvoering, want het maken van een blad, video of goede e-mailmarketing blijft een vak. Een heel leuk vak, maar het middel-om-het-middel… die tijd lijkt nu echt wel een keer voorbij.

En toch en toch en toch… Ook grote bedrijven met flinke communicatie-afdelingen zijn soms de weg kwijt; we móeten een YouTube-kanaal gaan invullen. Je hoort het bij de marketing- of corporate-communicatiedirecteur al loeien. Want ook hij of zij moet aan de allerhoogste baas laten zien dat de moderne tijd ook niet aan die afdeling voorbij is gegaan. En die hoogste baas weet heel vaak ook niet precies waar het over gaat… maakt zelf ook vakantievideootjes, dus… een YouTube-kanaal is dan al snel best een goed idee…

Doelen? Strategie? Goed gekozen middelen? Blijft ingewikkeld. Maar het klinkt me nog gekker in de oren dat veel bedrijven er nóg steeds niet achter zijn dat ‘écht luisteren naar je klant’ de motor van succesvolle communicatie is. Het is één van de sleutelbegrippen van content marketing. Blijkbaar best ingewikkeld, waardoor een goede strategie belangrijk is. Eerst die doelen en de strategie en dán pas het kiezen van de middelen. Vandaar die naamsverandering van Grand Prix Customer Media naar Grand Prix Content Marketing. En o ja… inzenden kan nog tot maandag 22 september! 

Dit blogartikel is geschreven door Bert Groothand, directeur Platform Content en is eerder verschenen op platformcontent.nl.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken