Mannen kopen meer kleding online
- Design
- 26 apr 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- E-commerce
- 26 apr 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Het aantal mannen dat online kleding koopt neemt toe. In het eerste kwartaal van 2013 steeg het aantal online transacties door mannen met 60 procent. Vergeleken met heel 2012 is er sprake van een verdubbeling. Deze cijfers zijn afkomstig van de kledingzoekmachine Kleding.nl, dat de zoekopdrachten en het klikgedrag van bezoekers analyseerde.
Ook opvallend is het aantal bestellingen via mobiele telefoons. Om die reden lanceerde Kleding.nl deze week haar mobiele website. De standaard website was al voor tablets geschikt gemaakt. Van de bezoekers komt 35 procent via een mobile device, 25 procent via een tablet en 10 procent viaa een smartphone.
De kledingzoekmachine behaalde in het eerste jaar 7,5 miljoen euro online omzet en wil in 2013 naar 11,5 miljoen euro stijgen. Het wil uitbreiden naar Duitsland, Groot-Brittannië en België.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management