Teldesign ontwerpt nieuwe logo en huisstijl Univé

Teldesign ontwerpt nieuwe logo en huisstijl Univé
  • Design
  • 10 apr 2018 @ 12:18
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Coöperatie Univé heeft afscheid genomen van de peer en introduceert een nieuwe huisstijl met logo. Verantwoordelijk designbureau is Teldesign.

Joost Heideman, CEO van Coöperatie Univé: ‘Univé wil relevant zijn en blijven voor de ruim anderhalf miljoen leden. Daarvoor moet je met je tijd meegaan, je strategie aanpassen en blijven innoveren: met nieuwe producten, nieuwe (online) dienstverlening en nieuwe kanalen. Maar dus ook met een nieuw, fris en eigentijds logo.’

Appel en peer maken plaats voor de ‘é’ van Univé

Na ruim 25 jaar hebben de appel en peer plaatsgemaakt voor de ‘é’ van Univé. Pieter Borsboom, manager Merk & Communicatie van Coöperatie Univé: ‘Ons oude logo stamde uit 1992. Het is bekend en werd hoog gewaardeerd, dat verander je niet zomaar. Daarom was een belangrijk uitgangspunt bij het ontwerp van de nieuwe huisstijl verfrissen en vernieuwen, maar met behoud van de herkenning en waardering. De kleur groen en de slogan “Daar plukt u de vruchten van” zijn dus gebleven. En de é is het nieuwe beeldmerk met een blaadje als accent aigu. Toch nog een kleine knipoog naar de appel.’

Nieuwe fotografie en aanpassing winkels

Naast de aanpassing van het logo is het kleurenpalet opgefrist en introduceert Univé een nieuwe fotografiestijl. In alle uitingen figureren drie echte Nederlandse gezinnen, inclusief huisdieren. De nieuwe huisstijl is al doorgevoerd op Unive.nl, de sociale media-kanalen en de Univé-app. De komende maanden stappen ook alle Univé kantoren en winkels over naar de nieuwe huisstijl.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken