Thuiskok koopt nieuw product vanwege recept
- Food-en-retail
- 21 okt 2013 @ 11:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenDoelgroepMerken
- 21 okt 2013 @ 11:00
- Redactie Food en Retail
Een derde van de thuiskoks koopt en gebruikt een nieuw product voor een maaltijd omdat dat vermeld is in een recept op een receptenwebsite. Dat is naar voren gekomen in de FMCG-survey van Allrecipes en Semilo.
Het onderzoek is uitgevoerd onder Nederlandse thuiskoks die Allrecipes.nl bezoeken. Van hen geeft 60 procent aan na het bezoeken van die website binnen 48 uur naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen. Als FMCG-merk aanwezig zijn op receptenwebsites kan dus direct tot meer aankopen leiden.
Tweederde van de ondervraagde thuiskoks bekijkt vijf of meer recepten online voordat ze er een uitkiezen, een vergelijkbare groep print recepten uit om te gebruiken als boodschappenlijstje en om te gebruiken in de keuken. Bijna de helft van de respondenten gebruikt tijdens het koken een laptop, smartphone of tablet om het gerecht van af te lezen.
Allrecipes en Semilo hebben dit FMCG-onderzoek gehouden om achter het koop- en kookgedrag van de Nederlandse thuiskok te komen. Onder ‘thuiskok’ verstaan zij mensen die thuis hun maaltijden bereiden, zowel beginners als doorgewinterde kookliefhebbers. Ruim 600 thuiskoks hebben de vragenlijst ingevuld, 80 procent van hen was vrouw en 75 procent heeft de leeftijd tussen de 25 en 64 jaar. Een derde van de respondenten komt uit een huishouden van meer dan drie personen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management