Thuiskok koopt nieuw product vanwege recept

Thuiskok koopt nieuw product vanwege recept
  • Food-en-retail
  • 21 okt 2013 @ 11:00
  • 21104 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConsumentenDoelgroepMerken

Een derde van de thuiskoks koopt en gebruikt een nieuw product voor een maaltijd omdat dat vermeld is in een recept op een receptenwebsite. Dat is naar voren gekomen in de FMCG-survey van Allrecipes en Semilo.

Het onderzoek is uitgevoerd onder Nederlandse thuiskoks die Allrecipes.nl bezoeken. Van hen geeft 60 procent aan na het bezoeken van die website binnen 48 uur naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen. Als FMCG-merk aanwezig zijn op receptenwebsites kan dus direct tot meer aankopen leiden.

Tweederde van de ondervraagde thuiskoks bekijkt vijf of meer recepten online voordat ze er een uitkiezen, een vergelijkbare groep print recepten uit om te gebruiken als boodschappenlijstje en om te gebruiken in de keuken. Bijna de helft van de respondenten gebruikt tijdens het koken een laptop, smartphone of tablet om het gerecht van af te lezen.

Allrecipes en Semilo hebben dit FMCG-onderzoek gehouden om achter het koop- en kookgedrag van de Nederlandse thuiskok te komen. Onder ‘thuiskok’ verstaan zij mensen die thuis hun maaltijden bereiden, zowel beginners als doorgewinterde kookliefhebbers. Ruim 600 thuiskoks hebben de vragenlijst ingevuld, 80 procent van hen was vrouw en 75 procent heeft de leeftijd tussen de 25 en 64 jaar. Een derde van de respondenten komt uit een huishouden van meer dan drie personen. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken