Thuiskok koopt nieuw product vanwege recept
- Food-en-retail
- 21 okt 2013 @ 11:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenDoelgroepMerken
- 21 okt 2013 @ 11:00
- Redactie Food en Retail
Een derde van de thuiskoks koopt en gebruikt een nieuw product voor een maaltijd omdat dat vermeld is in een recept op een receptenwebsite. Dat is naar voren gekomen in de FMCG-survey van Allrecipes en Semilo.
Het onderzoek is uitgevoerd onder Nederlandse thuiskoks die Allrecipes.nl bezoeken. Van hen geeft 60 procent aan na het bezoeken van die website binnen 48 uur naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen. Als FMCG-merk aanwezig zijn op receptenwebsites kan dus direct tot meer aankopen leiden.
Tweederde van de ondervraagde thuiskoks bekijkt vijf of meer recepten online voordat ze er een uitkiezen, een vergelijkbare groep print recepten uit om te gebruiken als boodschappenlijstje en om te gebruiken in de keuken. Bijna de helft van de respondenten gebruikt tijdens het koken een laptop, smartphone of tablet om het gerecht van af te lezen.
Allrecipes en Semilo hebben dit FMCG-onderzoek gehouden om achter het koop- en kookgedrag van de Nederlandse thuiskok te komen. Onder ‘thuiskok’ verstaan zij mensen die thuis hun maaltijden bereiden, zowel beginners als doorgewinterde kookliefhebbers. Ruim 600 thuiskoks hebben de vragenlijst ingevuld, 80 procent van hen was vrouw en 75 procent heeft de leeftijd tussen de 25 en 64 jaar. Een derde van de respondenten komt uit een huishouden van meer dan drie personen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes