
Ministerie van VWS: maak psychische aandoeningen bespreekbaar
Zeven op de tien Nederlanders vindt dat vragen naar iemands psychische aandoening 'not done' is, blijkt uit onderzoek van Motivaction. Een nieuwe overheidscampagne, ontwikkeld door reclamebureau Roorda, moet hier verandering in brengen.

Mischa Oudolf naar New Growth Strategies
Adviesbureau New Growth Strategies in Amsterdam (onderdeel van TBWA\Neboko) heeft Mischa Oudolf aangesteld als nieuwe strategy director.

Danone kiest voor 3sixtyfive
Het van origine Franse foodbedrijf Danone heeft voor 3sixtyfive gekozen als partner voor zijn influencer marketing-activiteiten. Aan deze keuze ging een pitch vooraf.

Kruidvat weet met Lies juiste snaar te raken
Net als de grote supers heeft voordeeldrogist Kruidvat nu ook een eigen gezicht, namelijk dat van 'single moeder' Lies (38). En zij weet de juiste snaar te raken.

1 maart uitreiking SponsorRingen via livestream
Maandag 1 maart a.s. worden via een livestream vanaf 16.00 uur de jaarlijkse SponsorRingen uitgereikt. Belangstellenden kunnen zich via www.sponsorringen.nl registreren en gratis de show bijwonen.

Loeki terug op de buis
Loeki de Leeuw, die jarenlang te zien was rondom de reclameblokken van Ster, keert terug. De populaire leeuw zal dit jaar nog te zien zijn op tv.

Kruidvat lanceert landelijke campagne met nieuw gezicht Lies
Iedereen verdient het om zich mooi, goed en gezond te voelen. Dat is de boodschap in de nieuwe landelijke campagne van Kruidvat, ontwikkeld door DDB Unlimited. ‘Single moeder' Lies (38) is het gezicht van de campagne.

'Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki'
Nee, het is nog geen officiële uitslag, maar bureau Validators doet elk jaar een voorspelling op basis van neuromarketing onderzoek in samenwerking met Panel Inzicht. Daaruit blijkt dat de Staatsloterij commercial de meeste emotie oproept bij de kijker.
![[column] Nieuwe eisen aan medewerkers in coronatijd](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Nieuwe eisen aan medewerkers in coronatijd
Uit een verhaal op MT/Sprout over HR na de pandemie haal ik een prikkelende zin van de HR-manager van Akzo-Nobel: ‘Als er overlegd moet worden met een nieuwe klant over hoe we gaan samenwerken, dan wordt HR daar tegenwoordig actief bij betrokken.’

ReumaNederland kiest Fightclub
Na een uitgebreide bureauoriëntatie heeft ReumaNederland voor een samenwerking met het Bredase Fightclub gekozen om een nieuwe collectecampagne te ontwikkelen.

Mariëtte Leenhouts (Esprix): ‘De lat in ‘consumer services’ ligt steeds hoger’
Esprix-juryvoorzitter Henriette van Swinderen (Media, entertainment & communications) in gesprek met Mariëtte Leenhouts, juryvoorzitter in de categorie Consumer services.

SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema Reset
Vanuit het KPN DDX center is via een livestream vanmiddag het eerste exemplaar van het nieuwe SAN Jaarboek 2020 uitgereikt aan theatermaker, schrijver en Omdenker Berthold Gunster. Het thema van dit jaar is Reset. Het jaarboek is de grondslag voor alle jury's die straks gaan uitmaken welke campagnes met een SAN Award worden beloond.
![[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’
Dolly van den Akker is managing director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Bureaus zouden volgens haar meer met elkaar moeten samenwerken, om zodoende meerwaarde voor hun opdrachtgevers te creëren. 'De consument wil immers één consistente merkbeleving.'

Jules Hooijer en Ido Sharon naar Havas Amsterdam
Mediabureau Havas in Amsterdam heeft Jules Hooijer (links) en Ido Sharon aangesteld als respectievelijk strategy lead en chief growth officer.

Henk Haaima creative director Havana Harbor
Henk Haaima is benoemd tot de nieuwe creative director van creatief bureau Havana Harbor. Haaima komt van Mirabaeu, waar hij de laatste twaalf jaar eveneens werkte als creative director.

VIA lanceert boek over marketplaces
De Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA lanceert vandaag een nieuw 'playbook' genaamd Marketplaces in het e-commercelandschap. ‘Een overzichtelijk document met essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven.’

Reddy Keukens kiest More Media
Keukenbedrijf Reddy heeft voor mediabureau More Media in Laren gekozen als zijn nieuwe mediapartner. Doel van de samenwerking is om de naamsbekendheid van Reddy te verhogen.
![[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse
Wat hebben Oprah, Elon Musk, Bas Smit en je buurman met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal weleens in de afgelopen twee weken die ene anderhalve meter-hotspot bezocht: Clubhouse.

Shanice van de Sanden hoofdrol in campagne Pepsi
Pepsi Max viert in de jaarlijkse wereldwijde voetbalcampagne dit keer de doorlopende samenwerking met de UEFA Champions League van zowel het mannen- als het vrouwenvoetbal.
![[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)
Het is niet alleen maar hosanna. Clubhouse is nog volop in ontwikkeling. Sterker nog: het is niet eens voor iedereen toegankelijk. Download je de app, dan krijg je de mogelijkheid om jezelf op een ‘waiting list’ te plaatsen totdat je toegang krijgt.

Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’
Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.

Milka-campagne: kies voor tederheid
Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid.

Geïntegreerde campagne voor Delta GigaWifi
Met deze nieuwe campagne voor de introductie van Delta GigaWifi proberen Fightclub en Delta de concurrentie op achterstand te zetten.

Staatsloterij kiest voor NewsLab
De Nederlandse Loterij heeft voor PR-bureau NewsLab in Rotterdam gekozen als zijn vaste PR-partner. Aan deze keuze ging een pitch met vier bureaus vooraf.
![[interview] Levie en Bijdendijk lanceren Snert-merk](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Levie en Bijdendijk lanceren Snert-merk
Samuel Levie is worstenmaker bij Brandt & Levie, co-founder van Food Cabinet, columnist in Het Parool en Jamie Magazine en chefkok. Nu lanceert hij met sterrenchef Joris Bijdendijk foodmerk 'Snert' in boek en blik.

Glasnost breidt uit met 5 nieuwe trainees
Megan van den Ende (foto), Tom Beuker, Tjerk de Vries, Mellijn van Zanen en Renee van Brakel vormen de nieuwe lichting trainees aan de 'Akademya' van PR- en communicatiebureau Glasnost in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’
Birgit Zuurveld (35) is managing director van social media-bureau Dorst & Lesser in Amsterdam. Het is haar uitdaging om marketeers meer 'social first' te laten denken. 'Soms moet social media zo ontzettend snel. Dat kan ook, maar een goede strategie aan de basis verdient bij merken echt meer aandacht.'
![[column] De juiste specialist op de juiste plek](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De juiste specialist op de juiste plek
Zoals in iedere sector laat ook in digital commerce de actualiteit rond corona zijn sporen na. Als ondernemer moet je wendbaar zijn, waar mogelijk vooruit kijken en soms eerder gemaakte keuzes heroverwegen. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf, je webshop of je platform - ondanks de onzekerheden- toch blijft groeien?

Ranja lanceert nieuwe campagne: 'Kinderen blij, ouders ook'
Limonademerk Ranja (onderdeel van Vrumona) is terug met een nieuwe campagne genaamd: Ranja, daar word je vrolijk vanja. In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, staat 'onbezorgd genieten' centraal.

Lewis breidt team uit
PR-bureau Lewis Nederland breidt zijn teams in Amsterdam en Eindhoven uit met de komst van een nieuwe creative director, content specialist en vier junior adviseurs.
![[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)
Is Clubhouse interessant genoeg om als merk -nu al- in te stappen? Ja! Zeker als je je richt op inhoud en expertise, maar ook in het kader van personal branding is Clubhouse interessant.
![[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn
Onze senior columnist Sak van den Boom maakt zich boos. De afgelopen week is hij welgeteld twintig keer met 'irrelevante e-mails' lastiggevallen door PostNL, Albelli en Bol.com.

Main Energie mikt met nieuwe campagne op zakelijk Nederland
Energieleverancier Main Energie stelt zichzelf in een nieuwe merkcampagne voor aan de B2B-markt met de weinig vindingrijke pay-off: dé energiepartner van zakelijk Nederland. De campagne is ontwikkeld door marketingbureau Brandgurus in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’
Ronald de Vreede (46) is strategy director bij reclamebureau KesselsKramer in Amsterdam. Hij heeft bewondering voor wijlen reclamemaker Howard Gossage. 'Hij deed in de jaren '50 al aan interactieve marketing, en zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.'

Massimo Meijer nieuwe design director Code d'Azur
Creatief bureau Code d'Azur in Amsterdam breidt zijn team uit met de aanstelling van Massimo Meijer als nieuwe design director. Samen met Priscilla de Gier, tevens design director, gaat hij leiding geven aan het design-team van het bureau.

GoSpooky aan de slag voor Autodrop
Social-mediabureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau in Amsterdam is aangesteld om een nieuwe social media-strategie voor het snoepmerk te bedenken en ontwikkelen, waarbij de focus ligt op 'een onderscheidend merkkarakter'.

DA kiest voor Zigt
Mediabureau Zigt in Hoofddorp gaat aan de slag met de mediastrategie, planning, inkoop en executie van drogisterijketen DA.

Campagne Suzuki benadrukt 6 jaar garantie
Om de claim dat Suzuki een betrouwbaar merk is te ondersteunen is de 6 jaar garantie campagne gelanceerd. Bureau TheMerge tekende voor de executie.

Dept lijft Byte in
Digitaal bureau Dept heeft mede-digitaal bureau Byte, met kantoren in New York, Londen en Berlijn, overgenomen. Byte is door Dept aangetrokken door zijn digitale DNA, de cultuur en 'ambitieuze groeiplannen'.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ministerie van VWS: maak psychische... 02-03-2021
- Mischa Oudolf naar New Growth... 01-03-2021
- Danone kiest voor 3sixtyfive01-03-2021
- Kruidvat raakt juiste snaar met Lies01-03-2021
- Kruidvat lanceert landelijke... 01-03-2021
- Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden... 01-03-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards