
Europese introductiecampagne Mitsubishi Outlander PHEV: ‘Life Is Great’
Mitsubishi Motors slaat een nieuwe weg in met de Europese introductiecampagne voor de Outlander PHEV. Onder de noemer ‘Life Is Great’ brengt de campagne, ontwikkeld door Mad. Avenue, een ode aan het echte leven en moedigt het consumenten aan hun eigen pad te volgen.

HG kiest team5pm als nieuw social media bureau
Schoonmaakmiddelenmerk HG heeft team5pm aangesteld als zijn nieuwe social media agency voor Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Met deze samenwerking zet HG in op Social Search en wil het consumenten bereiken op platformen waar zij actief zoeken naar schoonmaaktips, zoals TikTok.

Nieuwe InnovatieRoute helpt gehandicaptenzorg bij implementatie van technologie
Zorgorganisaties in de gehandicaptensector krijgen vanaf vandaag een nieuw hulpmiddel om technologie effectiever in te voeren: de InnovatieRoute. Dit interactieve platform biedt een stapsgewijze aanpak voor het implementeren en borgen van innovaties in de praktijk.

Lars de Vries aan de slag bij Validators
Lars de Vries is 1 februari 2025 bij Validators gestart in de rol van business director Partnership & SaaS. Hij gaat leidinggeven aan het team dat zich richt op partners, waaronder (internationale) bureaus en educatie.

AMMA’s sluit inzendingen: jury start beoordelingstraject
De Annual Master of Media Awards (AMMA Awards) hebben de inzendperiode afgesloten en gaan nu de beoordelingsfase in. Een vakjury van 95 experts uit verschillende segmenten van de media-industrie buigt zich over de inzendingen om de meest innovatieve en impactvolle prestaties van het afgelopen jaar te selecteren.

Nieuwe geur Lancôme komt tot leven in de Benelux
Serviceplan Make heeft een belangrijke rol gespeeld bij de introductie van 'La Vie est Belle L’Elixir, de nieuwste geur van Lancôme, in België en Nederland. Het bureau was verantwoordelijk voor de lokalisatie van het creatieve concept, oorspronkelijk ontworpen in Parijs en zorgde ervoor dat de campagne optimaal aansloot bij het lokale publiek.

Hak gaat verder met Ace
Groentemerk Hak heeft na een strategische pitch besloten om Ace als nieuw reclamebureau aan te stellen. Daarmee neemt het merk afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, na een samenwerking van bijna twee decennia. In deze periode werden iconische campagnes ontwikkeld met Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap, waarmee HAK zich positioneerde als een modern en relevant groentemerk.

Samsung lanceert wereldwijde campagne voor Galaxy S25 Series
Samsung heeft een wereldwijde campagne gelanceerd voor de Galaxy S25 Series, ontwikkeld door BBH Singapore. De campagne positioneert Galaxy AI als een onmisbare metgezel in het dagelijks leven en wordt de komende weken wereldwijd uitgerold.

Romantisch Valentijnidee? Toeter 'I love you' in morse!
Verras je geliefde deze Valentijn met een toeter-serenade. Het Louwman Museum adverteert een romantische demonstratie waarmee elke automobilist leert hoe je ‘I love you’ in morsecode kan toeteren.

Inzenden voor Communicatieprijs Brabant 2025 geopend
De 27e editie van de Communicatieprijs Brabant is van start gegaan met lichtprojecties in vier Brabantse steden. Deze regionale vakprijs voor communicatieprofessionals roept bureaus, opdrachtgevers en zelfstandigen op om hun beste werk van 2023 en 2024 in te zenden.

Hoe inclusief is de Nederlandse marketingsector? Stichting Reframe doet onderzoek
Vanaf deze week start Stichting Reframe een groot onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Hoe divers is het vak eigenlijk? Hoe wordt inclusie toegepast in personeelsbeleid en campagnes? En waar liggen de grootste uitdagingen?

Theun Eijkemans volgt Willem-Albert Bol op als CEO Abovo Maxlead
Na vier jaar draagt Willem-Albert Bol het stokje over als CEO van Abovo Maxlead. Per 1 april 2025 neemt Theun Eijkemans, sinds 2020 CFO van het mediabureau, de leiding over. Bol blijft na zijn vertrek betrokken bij de organisatie als lid van de Raad van Advies.

Drie vragen aan… Shelley Igbinosa
Juryvoorzitter Fast Moving Maaike Maagdenberg in gesprek met Shelley Igbinosa, juryvoorzitter van de categorie Business for good. ‘Het moet iets teweegbrengen dat beklijft.’

Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV
Roorda is na een openbare aanbesteding gekozen als het nieuwe strategische communicatiebureau van UWV. In samenwerking met Tabula Rasa en Steam neemt Roorda het stokje over van Dawn en wordt verantwoordelijk voor de imago- en publiekscampagnes, evenals de internal en employer branding van de uitvoeringsinstantie.

Patrick Molleman vertrekt bij OMG
Omnicom Media Group (OMG) Nederland kondigt het vertrek aan van CEO Patrick Molleman. Na een dienstverband van 19 jaar zal hij per 1 mei 2025 de overstap maken naar Global Media & Entertainment, waar hij de functie van Managing Director op zich neemt.

De Super Bowl 2025-commercial Top 5 volgens NYT
De New York Times deelt zijn jaarlijkse kritische ranglijst van de Super Bowl-reclames, waarin traditioneel met miljoenen dollars wordt gesmeten. Inbegrepen zijn de nieuwe, nationale advertenties die tijdens de game zelf werden getoond. Hier de Top 5.

Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
De stap markeert naar eigen zeggen ‘een strategische verschuiving die erop gericht is Fairphone’s impact te vergroten door een breder publiek te bereiken.’

Vijf onderscheidingen voor GoSpooky
Donderdagavond zijn de winnaars van The Best Social Awards bekendgemaakt, waarbij GoSpooky als grote winnaar uit de bus kwam. Het socialmedia-bureau sleepte vijf awards in de wacht, waaronder die voor Beste Campagne, Beste Community Management en Beste Merk op TikTok.

Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer
Bijna de helft van de Nederlandse broedvogels wordt in hun voortbestaan bedreigd. Vogelbescherming Nederland zet zich al 125 jaar in voor een vogelvriendelijk Nederland en komt met een nieuwe campagne.

Your Majesty en Infinum onderzoeken The Anatomy of Hype
Het Amsterdams bureau Your Majesty sluit zich aan bij de grote Kroatische digitale speler Infinum. Ter gelegenheid van het samengaan werd in Klein Canvas Amsterdam een onderzoek naar communicatieverschijnsel de 'Hype' gepresenteerd en klonk een roep om echtheid en 'world peace'. Verslag en foto-impressie.

Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg
Juryvoorzitter Media, Entertainment & Communications Frieda Ulsamer de Waard in gesprek met Maaike Maagdenberg juryvoorzitter van de categorie Fast Moving. ‘Hoe je met creatieve courage business resultaten kan behalen.’

Desperados lanceert nieuwe campagne met Latin Grammy-winnaar
Desperados introduceert een wereldwijde campagne genaamd ‘The Beer with Latin Vibe’, waarmee het biermerk zich richt op Generatie Z en Y. De campagne wordt geleid door een samenwerking met de Colombiaanse Latin Grammy-winnende artiest OVY ON THE DRUMS en is ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau LePub en muziekpartner MassiveMusic.

Lidl kiest Bruut als lead agency social media
Na eerdere succesvolle samenwerkingen heeft Lidl Nederland videoproductiebedrijf Bruut officieel aangesteld als lead agency voor haar socialmediakanalen Instagram en Facebook. Bruut zal niet alleen verantwoordelijk zijn voor de socialstrategie en contentcreatie, maar ook voor community management en het ontwikkelen van online campagnes.

Considerationlist SAN New Kids on the Block
Stichting Adverteerdersjury Nederland |SAN en Fonk hebben de Considerationlist in aanloop naar de uitreiking van het SAN New Kids on the Block Accent 2024 samengesteld. Er voldoen 28 kandidaten/bureaus aan de criteria.

Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam als brandingpartner voor Gen Z-nieuwsplatform
Mediabedrijf Mediahuis, bekend van onder andere De Telegraaf en de Irish Independent, heeft 72andSunny Amsterdam geselecteerd als creatieve partner voor de lancering van een nieuw nieuwsmerk gericht op Gen Z.

Nutella viert 60-jarig bestaan met sonische merkidentiteit
Nutella, misschien wel de bekendste hazelnootpasta ter wereld, krijgt een eigen geluid. Ter ere van het 60-jarig bestaan introduceert het merk een sonische identiteit, ontwikkeld door MassiveMusic. De wereldwijde lancering vindt plaats op World Nutella Day (5 februari), dé dag waarop fans van het merk hun liefde voor de iconische hazelnootpasta vieren.

Hoe behoud je vrouwen in de techniek? Women Inc lanceert campagne
Samen met Wefilm Creative Agency lanceert Women Inc de campagne Regel dat ze wil blijven, waarmee technische werkgevers handvatten krijgen om een vrouwvriendelijkere werkomgeving te creëren.

Spa lanceert campagne over beschermingsinstinct
Het Belgische Spa heeft een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Het instinct om te beschermen' waarin de natuurlijke zuiverheid van het water centraal staat. De campagne maakt een krachtige parallel tussen het instinct van ouders om hun kinderen te beschermen en de inzet van het bedrijf om natuurlijke bronnen te behouden.

Partner voor de volgende groeifase
Na een uitgebreid pitchtraject heeft Elho, de Tilburgse producent van duurzame design bloempotten en tuinaccessoires, gekozen voor media- en performancebureau Stroom.

Magioni focust op versterking van het merk
Magioni, het Nederlandse merk met de koelverse pizzabodems en pancakes op basis van groenten, heeft 2twintig PR gekozen als partner voor haar PR-strategie in de komende jaren. Het Rotterdamse bureau ontwikkelde een geïntegreerde aanpak gericht op merkbekendheid, merkloyaliteit en het ondersteunen van productlanceringen.

Prominent zet service centraal in nieuwe merkcampagne
Meubelmerk Prominent lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Fitzroy, waarin service en expertise centraal staan. Met deze campagne wil Prominent de nadruk leggen op de klantgerichte aanpak in zijn 40 winkels verspreid over Nederland.

Esprix deadline verlengd: Inzenden kan nog tot 21 februari!
Vanwege de drukte is de deadline voor het inzenden van een jaloersmakende case voor de Esprix Awards verlengd tot vrijdag 21 februari om 17.00 uur stipt.

Drie vragen aan… Melanie Koning
Juryvoorzitter Durables Gijsbregt Vijn in gesprek met Melanie Koning, juryvoorzitter van de categorie Sales promotions & Activations. ‘We zoeken naar een geïntegreerde aanpak.’

Mediahuis verstevigt positie in online vergelijkingsmarkt
Mediagroep Mediahuis heeft plannen aangekondigd voor de overname van DGN Groep (DGN), het bedrijf achter de vergelijkingsplatformen ZorgKiezer, EnergieKiezer en DeGoedkoopsteNotaris. Met deze zet wil Mediahuis haar positie in de online vergelijkingsmarkt versterken en consumenten ondersteunen bij het maken van financieel onderbouwde keuzes.

AMMA 2025 zet in op diversiteit en toegankelijkheid
De Annual Masters in Media Awards (AMMA) maken zich op voor een bijzondere editie op 22 mei 2025. Onder de vleugels van brancheorganisatie VIA worden dit jaar diverse vernieuwingen doorgevoerd, met een duidelijke focus op meer diversiteit in de inzendingen en de jury.

DCVF neemt retailactiviteiten HelloHero over
In lijn met deze strategische zet krijgt HelloHero-oprichter Harmen Schepers de leiding over de nieuwe afdeling Retail Experience Design (RED). Met zijn uitgebreide retailexpertise voegt hij een extra dimensie toe aan het activatiebureau uit Amsterdam.

Campagne Schouten & Nelissen: ‘Word sterker en maak impact!’
Opleidings- en trainingsinstituut Schouten & Nelissen heeft deze week een nieuwe campagne gelanceerd met de slogan ‘Word sterker en maak impact!’. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met creative branding agency Vengean, wordt uitgerold via digitale buitenreclame (DOOH), social media en radio.
![[column] Adverteerders, laat ons samenwerken](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Adverteerders, laat ons samenwerken
Wie herkent het als mediastrateeg of –consultant niet; twee dagen voordat je het mediaplan presenteert ontvang je nog even een pdf’je in je mailbox met ‘het creatieve concept’. Of je krijgt bij briefing een lijstje met middelen die de klant al ongeveer in productie heeft. Dag creativiteit! Bij mediapitches tast je al helemaal in het duister, en “oja, we doen ook nog iets met PR”.

Ace brengt bureaus samen onder één merknaam
Vanaf vandaag bundelt Ace al haar bureaus onder één merknaam. Hiermee komen bekende merken als Blauw Gras, Glasnost en HERC te vervallen. De samenvoeging resulteert in een geïntegreerd bureau met drie strategische pijlers: Ace Create, Ace Accelerate en Ace Innovate. Uitzondering is Born05, dat onder zijn eigen naam blijft opereren vanuit Utrecht.

Villa for You lanceert eerste landelijke out of home campagne
Vakantiehuizenverhuurder Villa for You lanceert deze week haar eerste grootschalige out-of-home-campagne. Verspreid over Nederland verschijnen abri-reclames op strategische locaties in de grote steden.

Gamma motiveert Nederland om kluslijstjes af te vinken
Met de campagne ‘Vink maar af weken’ zet Gamma Nederland in beweging om uitgestelde klusjes aan te pakken. Van humoristische video’s tot praktische tools en kortingen: de bouwmarkt wil het uitstelgedrag van Nederlanders doorbreken en hen helpen hun kluslijst af te werken.

‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’; nieuwe campagne Nationale Vacaturebank
Nationale Vacaturebank (NVB) lanceert komende week een nieuwe landelijke campagne, ontwikkeld door creatief bureau Pink. Centraal staat de propositie ‘je nieuwe baan is altijd dichtbij’, waarmee de vacaturebank benadrukt dat werkzoekenden via NVB een baan in de buurt kunnen vinden. Minder reistijd betekent volgens de campagne meer tijd voor sociale momenten en hobby’s.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Europese introductiecampagne... 13-02-2025
- HG kiest team5pm als nieuw social... 13-02-2025
- Nieuwe InnovatieRoute helpt... 13-02-2025
- Lars de Vries aan de slag bij... 13-02-2025
- AMMA’s sluit inzendingen: jury start... 13-02-2025
- Nieuwe geur Lancôme komt tot leven... 13-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day