
Validators: 'Vergroot je mentale marktaandeel met branded content en adverteren'
Product owner Brand bij Validators Marceline Veen en promovendus VU/Validators Noud Schartman spreken samen tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Nieuwe podcast over influencermarketing zoekt zakelijke luisteraars
Marketing- en PR-bureau Vertigo 6 en podcastproducent De Podcasters lanceren De Influencermarketingpodcast. Deze podcast benadert influencermarketing vanuit het perspectief van zowel adverteerders als influencers en is bedoeld voor zakelijke luisteraars

Digitaal designbureau Momkai krijgt twee nieuwe directeuren
Momkai, bureau voor ‘memberful design’ heeft twee nieuwe directeuren aangesteld. De Amerikaanse Brenna Foster is aangesteld als Strategy Director, terwijl de Nederlandse ondernemer Alex van Straaten is benoemd tot Growth Director.

G-Star en The Family maken duurzaam statement
De internationale campagne vormt de aftrap van G-Stars RAW Responsibility programma waarmee het jeansmerk aankondigt vóór 2030 alleen nog met afbreekbare materialen te willen werken en onder andere levenslange garantie wil geven op de nieuwe capsulecollectie voor vrouwen en mannen.

Monitor consumentengedrag: consumenten dansen op de vulkaan
Corona ligt achter ons, maar de onzekerheid blijft. We dansen weer en genieten van het leven, want de behoefte aan plezier is groot. Het economisch tij lijkt echter onzeker, hoe gaat de marketeer daarmee om?

Nieuwe campagne Marktplaats om Kopersbescherming te promoten
Marktplaats start vanaf 22 mei 2022 een campagne voor haar nieuwe dienst Kopersbescherming. De nieuwe service beschermt kopers wanneer het product niet of beschadigd aankomt of wanneer de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken met de verkoper.

The Best Social haalt Duitse klant Xing binnen
Bureau The Best Social werkt vanaf heden voor Xing. Xing is een sociaal netwerk voor professionals met meer dan 20 miljoen leden uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De leden, afkomstig uit elk denkbare branche, gebruiken Xing om te netwerken, banen te vinden en inspiratie op te doen.

Martijn Keesmaat van Hooghoudt: 'Merken vinden het lastig om in deze tijd relevant te zijn'
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden.

Campagne ASN zet in op meer biodiversiteit
Omdat de gemiddelde plant uit het tuincentrum meerdere schadelijke stoffen bevat die giftig zijn en daarmee de natuurlijke balans verstoort introduceert ASN Bank de BioBrigade.

Nieuwe kerkgangers bij Gardeners
Bij Gardeners zijn deze maand 6 mensen gestart op creatie, pr en productie. Liz van Houten, Maarten Spaans, Emiel Vandenbroeck, Boris Bugter, Karam Ben Messaoud en Elize Wind kozen volgens het bureau ‘bewust voor impact maken bij het bureau where good things grow.’

Bonk alert: inzending Communicatieprijs Brabant begonnen
De 26e editie van de Communicatieprijs Brabant is gestart: de vakprijs waarmee jaarlijks de beste communicatie-cases van Noord-Brabant worden bekroond, beter bekend als 'De Bonk'. Call for entries.

BNNVARA en Natwerk trappen campagne huurprijzen af met protestcamping
Met de opening van ‘camping De Huur Is Te Duur’ in het hart van Rotterdam starten BNNVARA en Natwerk een campagne die jonge huurders gaat helpen bij het krijgen van rechtmatige huurprijzen.

Fotografe Lois Cohen naar Halal
Halal heeft fotografietalent Lois Cohen binnengehaald. Volgens het bureau weerspiegelt haar ‘impactvolle werk een allesomvattende diversiteit en veelheid van werelden.’

Thomas Luberti van Wijnvoordeel: Als je meer dan 7 van de 10 dingen goed doet, neem je te weinig risico
Thomas Luberti is verantwoordelijk voor Marketing & Monetisatie van Wijnvoordeel, onderdeel van e-Luscious, de partij achter onder meer Koffievoordeel, Wijnbeurs, Colaris en VoorMijnDier. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.

Dogstudio sluit zich aan bij Dept
Dogstudio heeft zich aangesloten bij Dept. De studio staat bekend ‘om het creëren van digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Adobe, The New York Times en Microsoft.’

Happy Horizon neemt Vertigo 6 over
Marketing- en PR-bureau Vertigo 6 treedt toe tot de Happy Horizon-groep. Vertigo 6 is een PR- en marketingbureau dat is gespecialiseerd in entertainment- en jongerencommunicatie.

Campagne Delta focust op overal goed bereik
Deze week is de nieuwe tv- en radiocampagne van glasvezelprovider Delta van start gegaan. Het is een vervolg op de vorige campagne waarbij Daan, Donnie en Dirk zich als ‘Wij zijn Delta’ voorstelden als personificatie van het merk. Fightclub tekent voor de creatieve productie.

Sharon de Graaf terug bij Dawn als creative director
De Graaf is terug van weggeweest bij Dawn en gaat volgens het MT 'helpen de creatieve signatuur van het bureau uit te bouwen met haar unieke focus op art en craft'.
![[column] Treingeluiden](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Treingeluiden
Heeft elk merk nou echt een eigen geluid nodig? Of is dat alleen zinvol als je veel op tv bent? Deze vraag krijg ik dikwijls om m’n oren en het antwoord is even kort als eenvoudig: ja! Want wie maakt er nou géén geluid? En je hebt toch ook een visueel logo? Nou dan.

Validators: 'Consumenten zijn op een hele andere manier met merken bezig dan wij vakidioten'
Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

UITSLAGEN ESPRIX 2022: Goud voor Hak en Apenkooi Events
Honderdtwintig marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen gisteren, donderdag 18 mei, bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het Felix Meritis. De grote winnaars waren dit jaar Hak met Het helpende bord en Apenkooi Events met Unmute Us, die ieder twee keer werden bekroond en allebei een gouden award in ontvangst mochten nemen.
![[column] MWG eert het heden en vergeet haar verleden](/templates/img/lazyload.gif)
[column] MWG eert het heden en vergeet haar verleden
Een 50-jarig jubileum in Noordwijkerhout zonder oud-voorzitters, dat kan toch niet waar zijn? We zijn gemaakt door onze historie, dames en heren!

Judith Peters nieuwe CEO Havas Lemz
Per 1 september 2022 krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over B Corp Havas Lemz en volgt daarmee Willem van der Schoot op. Judith is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Peters heeft ruim 20 jaar ervaring in business strategie, media, branding en digital marketing.

Natwerk lanceert negende nummer voor 'Bekijk het Mauritshuis met je oren'
Voor het negende nummer van ‘Bekijk het Mauritshuis met je oren’ schreef Goldband het nummer ‘Psycho’. De band liet zich na een bezoek aan het Haagse museum inspireren door een eeuwenoud werk van Jan Brueghel de Oude en Hans Rottenhammer.

Versterking creatief team Ogilvy
Ogilvy Social.Lab versterkt het creatieve team met de komst van Desiree Leiprecht en de interne benoeming van Diego LautonDeOliveira en Federico BotellaPadilla tot creative directors.

Lassie start campagne poké bowl rijst
In de nieuwe campagne van Lassie poké bowl rijst kant-en-klaar leert de consument alle tips en tricks over deze rijstvariant, ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Epidemie.

'Kinderen onbeschermd tegen voedselmarketeers'
De EU komt enthousiast met een update van tien jaar oude aanbevelingen, maar elk land moet er wel zelf mee aan de slag. Volgens de WHO heeft het voedselmarketingbeleid intussen 'niets' opgeleverd.

Chantalle Weemaes: 'Professionals geven vaak net iets te veel gas'
Chantalle Weemaes spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’

De Grand Prix Content Marketing is terug!
De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe partner, nieuwe jury en nieuwe categorieën. Samen met Het Genootschap van Contentstrategen reikt MarketingTribune begin oktober de Grand Prix Content Marketing Awards uit, de enige echte prijzen voor de beste cases op het gebied van contentmarketing.

Leonie Dankers (Healthy Seas Socks): 'Dat is wat een rebranding en doordacht eenduidig verhaal voor je merk kan doen'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de 7e aflevering van deze serie geschreven door Gijs de Swarte Leonie Dankers, marketingmanager van Healthy Seas Socks.

Zorginstituut en Wefilm willen gesprek toekomst zorg aanzwengelen
Met een film lanceert Zorginstituut Nederland op 17 mei 2022 de campagne #dezorgvanmorgen. Doel is om mensen bewust te laten worden dat de toekomst van de zorg vraagt om scherpe keuzes die iedereen aangaan. Zonder verandering zal zorg straks namelijk niet meer voor iedereen betaalbaar en toegankelijk zijn.

Fitzroy ontwikkelt internationale visuele identiteit voor Eurail
Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, introduceert deze maand een nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld door bureau Fitzroy. De nieuwe identiteit brengt een eerbetoon aan haar heritage en laat tegelijkertijd zien hoe de toekomst voor treinreizen eruit ziet.

DVJ Insights breidt consultancy team uit
DVJ Insights breidt het consultancy team uit met de aanstelling van Ben van der Werf en Sonja van den Berg als Client Consultant. Het tweetal is verantwoordelijk voor de groei van het klantportfolio en het ondersteunen van huidige klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen.

Gorillas analyseert in nieuwe campagne bestelgedrag klanten
Flitsbezorger Gorillas zal vanaf vandaag het bestelbedrag van klanten in enkele grote steden blootleggen. Zo verschijnen er in verschillende Amsterdamse buurten flyers met provocerende teksten en deze commercial.
![[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'
Lotte Heijnis, senior brand manager AGU en inmiddels 6 jaar aan boord, was al eerder CMO bij AGU, fabrikant van regen- en fietskleding en fietstassen in Alkmaar. Haar huidige rol als merkenbouwer en sponsormanager past haar echter beter.

Blue Field Agency: 'De CMO wordt een Chief Connecting Officer'
CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview.

Sanne Stenvert marketinglead bij bureau LiveWall
Sanne Stenvert is sinds half mei 2022 de nieuwe Marketing Lead bij creatief digitaal bureau LiveWall. In haar nieuwe rol is ze verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -uitvoering van LiveWall.

Crowdmedia start wervingscampagne voor La Cubanita
Voor horecaketen La Cubanita gaat het Zwolse contentmarketingbureau Crowdmedia via TikTok en Snapchat op zoek naar 400 horecamedewerkers. De campagne is zaterdag 14 mei 2022 van start gegaan.

Pakt lanceert productiehuis Crush
Wenneker.be - onderdeel van Pakt - lanceert Crush, een full-service productiehuis gespecialiseerd in fotografie en moving content. Camille Cieters is de nieuwe Managing Producer van het productiehuis.

Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.

Fuze Tea viert kracht van fusie met Made of Fusion campagne
De eerste wereldwijde creatieve campagne voor het merk Fuze Tea, genaamd ‘Made of Fusion’, brengt een ode aan de verschillen en contrasten van mensen en de wereld waarin zij leven.

Born05 ontwikkelt campagne Robijn Stip en Streep wasmiddel
Robijn lanceert Stip en Streep, een wasmiddel en wasverzachter speciaal voor gekleurde kleding met witte elementen. In opdracht van Unilever ontwikkelde Born05 de campagne die Stip en Streep in Nederland introduceert.

Dossier Contentmarketing
Is er nog marketing buiten contentmarketing? Een kort TikTok-filmpje, maar een podcast van 40 minuten kan ook. Of een longread van 10 minuten, een how-to op YouTube, foto’s op Instagram. Allemaal vormen van contentmarketing met als doel de aandacht te trekken én vast te houden. Hoe bepaal je wat je waar plaatst? Kun je elke content op elk kanaal kwijt? Contentspoiler: aan het einde van dit verhaal helaas geen eenduidig antwoord.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Validators Vergroot je mentale... 24-05-2022
- Digitaal designbureau Momkai krijgt... 23-05-2022
- G-Star en The Family maken duurzaam... 23-05-2022
- Nieuwe campagne Marktplaats om... 23-05-2022
- The Best Social haalt Duitse klant... 23-05-2022
- Campagne ASN zet in op meer... 23-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres