
Nieuw podcastseizoen de Baak met onder meer Sigrid Kaag
In een nieuw seizoen van de podcast ‘Ongeboren Leiders’, waarin onderwijsinstelling de Baak inzicht biedt in wat leiderschap allemaal kan betekenen, komen onder meer Sigrid Kaag en Özcan Akyol (Eus) aan het woord.

Mr Fox nieuwe bureau voor verzendplatform Wuunder
Online verzendplatform Wuunder heeft Mr Fox geselecteerd als strategisch-creatieve partner. Het bureau ondersteunt het B2B merk bij de (internationale) groei van het merk.

Tomorrowmen neemt Rocket Digital over
Digitaal marketingbureau Rocket Digital is overgenomen door Tomorrowmen. De naam zal op termijn opgaan in Tomorrowmen.

Chevrolet komt met tearjerker van de bovenste plank
MarketingTribune verklaart het kerstseizoen voor geopend. Het Britse warenhuis John Lewis heeft traditiegetrouw het seizoen weer afgetrapt, dus we mogen los. Dit bericht wordt steeds aangevuld tot de apotheose op 6 december als de Nederlandse supers los gaan. Omdat we 'm niet gaan zien in Nederland, presenteert MarketingTribune vandaag de mini-speelfilm van automerk Chevrolet.

P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games
Goliath Games lanceert de najaarscampagne van vier Goliath-spellen voor de nieuwe generatie jongeren: ‘I want to talk to the manager’, ‘Let’s taco bout It’, ‘Shit Happens’ en ‘Name5’.

Amsterdam Museum rondt rebranding af
Het Amsterdam Museum heeft met de lancering van haar nieuwe website een ingrijpende rebranding afgerond.

Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'
Martijn de Weerdt is als Marketing Director bij Schoonenberg eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie. ‘En natuurlijk de vertaling daarvan naar mooie en impactvolle campagnes. Dat doe ik gelukkig niet alleen, maar samen met mijn team van marketingtoppers.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Koninklijke Euser geeft echte collega's hoofdrol in wervingscampagne
Logistiek dienstverlener Koninklijke Euser lanceert een nieuwe wervingscampagne waarin elke maand een nieuwe video verschijnt met collega’s in de hoofdrol.

McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen kerststress
Net als in 2022 transformeert McDonald's de McDonald's App tot Getaway Island, maar dit keer in een nieuw jasje.

Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
Donderdagnacht 30 november vond de Sheltersuit Sleep Out plaats, waarbij werknemers van Dentsu en Out of Home partners één nacht buiten sliepen om geld op te halen voor de Sheltersuit Foundation.

Talpa Network en Beekse Bergen creëren ‘Light Safari’
Bezoekers van Safaripark Beekse Bergen kunnen deze winter een 1,8 kilometer lange wandelsafari, de 'Light Safari', lopen.

Kingspan kiest voor Woedend! Creative Agency
Producent van isolatie- en gebouwschiloplossingen Kingspan heeft na een pitch voor Woedend! Creative Agency gekozen.

Yumeko breidt uit naar vier Europese landen
Het van origine Amsterdamse bad- en beddengoedmerk Yumeko gaat internationaal. Het B-Corp merk opent online shops in Frankrijk, Zweden, Denemarken en Oostenrijk.

Op zoek naar 120.000 borsten
Vandaag start een grootschalige zoektocht naar ruim 60.000 mensen die de mogelijk ziekteverwekkende implantaten van Allergan dragen of hebben laten verwijderen.

Dove Men+Care lanceert podcast over mannelijke viendschappen
Dove Men+Care lanceert hun podcast 'Vrienden onder elkaar', ontwikkeld door het strategisch influencer marketing bureau Storyboard. Met deze serie duikt het merk in de wereld van moderne mannelijke vriendschappen.

Hypr neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media
Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan Hypr. Hypr neemt verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten over van DPG Media.

Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
Uit de ‘Retail Ranking 2023’ op basis van onderzoek van Q&A Retail blijkt dat veel retailers geen sterke en loyale fanbase hebben en onvoldoende onderscheidend zijn, maar er zijn er ook die stukken beter presteren.

Edwin Evers terug op Radio 538
Vanaf 2 februari 2024 keert Edwin Evers terug naar 538 op de vrijdagen tussen 14.00 – 18.00 uur. In 2018 nam hij afscheid van zijn geliefde medium.
![[onderzoek] Ruime helft Nederlandse bedrijven stelt sales boven marketing](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Ruime helft Nederlandse bedrijven stelt sales boven marketing
Volgens 53 procent van de Nederlandse commercieel (eind)verantwoordelijken is marketing binnen hun organisatie minder belangrijk dan sales. Dat stelt digital strategy agency Pixelfarm na onderzoek onder 1.073 Nederlandse marketing- en salesprofessionals.

Nieuwe campagne ‘Renew your view on Amsterdam' wil blik op hoofdstad verruimen
Amsterdam start samen met bureau Amsterdam&partners en Dentsu Creative een nieuwe campagne om het imago van de stad te verbeteren. De campagne ‘Renew your view on Amsterdam' is niet bedoeld om meer bezoekers naar de stad te halen, maar moet ervoor zorgen dat bezoekers en bewoners met andere ogen naar de stad gaan kijken.

Wouter aan de Stegge in dienst bij IVRM Reputatie
Wouter aan de Stegge (26) is vanaf 6 november in dienst getreden bij IVRM Reputatie. Hij is communicatieadviseur op strategisch en uitvoerend niveau.

Dominique Palombo sluit zich aan bij MacGyver Productions
De Frans-Amerikaanse regisseur / fotograaf Dominique Palombo sluit zich aan bij MacGyver Productions. Met een indrukwekkend portfolio, waaronder samenwerkingen met toonaangevende merken als Louis Vuitton, Raymond Weil, Coca-Cola en Puma, brengt hij nu zijn unieke visie naar Amsterdam, aan de voet van die oude Wester.

Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’

Krantenredacties staken voor betere cao
De redacties van onder andere NRC, Volkskrant, Trouw en Nu.nl houden donderdag 30 november 2023 waarschuwingsacties voor een betere cao bij het uitgeverijbedrijf. Tussen 11 en 12 uur worden onder andere nieuwssites niet ververst.
![[talentprijs] Inzenden Gouden Zaag 2023 kan tot en met 3 december](/templates/img/lazyload.gif)
[talentprijs] Inzenden Gouden Zaag 2023 kan tot en met 3 december
Waarschuw de junior teams bij je bureau: de Gouden Zaag voor aanstormend creatief toptalent komt er weer aan! Stuur nu in! Van oudsher dè springplank voor een creatieve carrière in Nederland.

DOSSIER DM Interview Unicef
In deze tijd van hightech digitale marketing, AI, influencermarketing en social media lijkt fieldmarketing een ondergeschoven kindje te zijn. Maar niets blijkt minder waar. Uit het nog te verschijnen DDMA Data Driven Marketing Onderzoek blijkt dat 15% van de onderzochte organisaties fieldmarketing gebruikt. Vooral in de sectoren telecom, energie, loterijen en goede doelen is dit een geliefd kanaal.

Achtmaal: nieuw bureau voor ‘duurzame digitale transformatie’
Bureau Achtmaal, opgericht door Yvin Hei en Eelco Siero, is een nieuw bureau dat gespecialiseerd is in ‘duurzame digitale transformatie’.
![[branded content] Reclameveteranen Budi en Thijs waren het managen zat en startten hun eigen bureau: Bijvoorkeur](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Reclameveteranen Budi en Thijs waren het managen zat en startten hun eigen bureau: Bijvoorkeur
Budi Gonzalez de Chaves en zijn compagnon Thijs de Boer lopen al heel wat jaartjes mee in de reclamewereld. Ze besloten vorig jaar hun baan op te zeggen en samen reclamebureau Bijvoorkeur op te richten. Wat ging er aan die beslissing vooraf? En wat is hun visie op groei? Budi vertelt er alles over in de nieuwste aflevering van de podcast ZIGT op Groei.

Lidl naar Alfred
Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.
![[column] Merken moeten streven naar good growth](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Merken moeten streven naar good growth
We kunnen er niet omheen. Ons huidige consumptiegedrag staat terecht ter discussie. Het moet anders, minder. Is er, binnen deze nieuwe context, een relevante rol voor merken in de zogenoemde ‘post-growth’ maatschappij?

Nieuwe jongerencampagne bibliotheken
Deze week lanceert de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) een campagne speciaal gericht op jongeren onder de naam ‘OBA weet raad’.
![[column] Top 5-TikTok-trends: verkiezingen, big spenders en oudjes on trend](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Top 5-TikTok-trends: verkiezingen, big spenders en oudjes on trend
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
![[branded content] Eerlijke verhalen over het runnen van een bureau](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Eerlijke verhalen over het runnen van een bureau
Met de podcast Agency Life wil softwarebedrijf Teamleader direct contact maken met bureaudirecteuren. In de podcast vertellen zij openhartig over de manier waarop ze hun bureau runnen.

Mediaplus Netherlands wint account Essent, Vandebron en Energiedirect
Mediaplus Netherlands gaat vanaf 2024 het media-advies verzorgen voor energiebedrijven Essent, Vandebron en Energiedirect.

Epica maakt shortlist 2023 bekend
De Epica Awards, waarin vakjournalisten internationale top-marketingcommunicatie beoordelen, maakt de nominaties op de shortlist voor 2023 bekend. MarketingTribune is dit jaar uitgenodigd namens Nederland voor de eindjury in Brussel en is er bij.
![[column] MarketingAffairs 8: Teamprestatie](/templates/img/lazyload.gif)
[column] MarketingAffairs 8: Teamprestatie
Als er één afdeling is waar je normaliter voldoende diversiteit aan expertises kunt vinden, dan is het wel de afdeling marketing.
![[column] Act as a publisher](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Act as a publisher
De mogelijkheden in media groeien sterk en daardoor is er meer behoefte aan specialisten op het gebied van digitaal, social, content, data, media, PR, design, et cetera. Veelal hebben die een eigen afdeling of team. Hoe houd je alles op elkaar aangesloten?

Dentsu Creative lanceert innovatielab Dojo
Dentsu Creative brengt haar creative technology talent samen in een nieuw type ‘innovatielab’, Dojo.

Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online campagne: ReUsed
Voor de ‘nieuwe’ campagne van Bever, met de toepasselijke naam ‘ReUsed’, maakte Mediahuis gebruik van eerder gemaakte campagnes en content.

Accenture benoemt Rob Knigge tot Country MD Nederland
Accenture heeft Rob Knigge benoemd tot Country Managing Director (CMD) voor Nederland, effectief vanaf 1 december 2023. Nicole van Det, die eerder de rol van CMD bij Accenture Nederland bekleedde, is toegetreden tot het Global Management Committee (GMC) van Accenture.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Laatste Nieuws
- Mr Fox nieuwe bureau voor... 05-12-2023
- Tomorrowmen neemt Rocket Digital over05-12-2023
- P3 Group ontwikkelt game experience... 05-12-2023
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala