![Uefa Champions League trophy tijdelijk bij Heineken Experience](/templates/img/lazyload.gif)
Uefa Champions League trophy tijdelijk bij Heineken Experience
Bij de Heineken Experience is de Uefa Champions League trophy vandaag (26 juli) te bewonderen. De trofee werd door de Braziliaanse voetballegende Roberto Carlos hoogstpersoonlijk naar de Heineken Experience gebracht.
![[marketeer 207] Brenda Smith - cmo AS Watson: 'Trekpleister zit in een nieuw fris jasje'](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 207] Brenda Smith - cmo AS Watson: 'Trekpleister zit in een nieuw fris jasje'
Drogisterijketen Trekpleister is met bijna 200 winkels een grote op de Nederlandse health & beautymarkt, met wekelijks circa een half miljoen klanten. Voor deel 207 van onze successerie [marketeer] gaan we in op de nieuwe brand propositie van Trekpleister, met verantwoordelijk marketeer Brenda Smith (AS Watson), director Marketing Customer Experience. 'Aaf belichaamt het merk.'
![Warc: Voorzichtig optimisme, stijgende temperaturen en samengestelde huishoudens](/templates/img/lazyload.gif)
Warc: Voorzichtig optimisme, stijgende temperaturen en samengestelde huishoudens
Het Britse Research center Warc heeft editie 2024 van het ‘Global Consumer Trends’-rapport gepubliceerd. Het rapport zoomt in op zaken die de aankoopbeslissingen van consumenten wereldwijd beïnvloeden en identificeert vijf trends die de consumentenbestedingen het komende jaar zullen bepalen.
![Vattenfall stopt met 'Fossielvrij leven binnen één generatie'](/templates/img/lazyload.gif)
Vattenfall stopt met 'Fossielvrij leven binnen één generatie'
Na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stopt energieleverancier Vattenfall met het gebruik van de claim 'Fossielvrij leven binnen één generatie'. De ACM ziet deze duurzaamheidsclaim als mogelijk misleidend.
![[column] Sneller, hoger, sterker… luxer](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sneller, hoger, sterker… luxer
Na het EK voetbal en de Tour de France is de sportzomer 2024 nog steeds in volle gang. Vanaf aanstaande vrijdag zijn de Olympische Spelen – na 100 jaar – terug in Parijs. Het wordt een mega-evenement, ruim twee weken lang, met meer dan 10.000 sporters in 32 verschillende sporten. En dat tegen enorme kosten.
![Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder tussenkomst bureau](/templates/img/lazyload.gif)
Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder tussenkomst bureau
Het nieuwe Nederlandse surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd. Opvallend is ook dat de film is gemaakt zonder een bureau in te schakelen.
![[column] Moeilijk doen hoort erbij](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Moeilijk doen hoort erbij
Moeilijk doen is alles in dit vak. Je moet al moeilijk doen over een briefing die te vaag is. Dring aan, hou vol, doe een suggestie voor meer scherpte. Zonder dat wordt elk project moeilijker dan nodig. En creëren is een en al moeilijk doen over alles wat je schrijft of bedenkt.
![[onderzoek] Vrouwen ondervertegenwoordigd op streamingdiensten en omroepen](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Vrouwen ondervertegenwoordigd op streamingdiensten en omroepen
De representatie van vrouwen, etnische minderheden, senioren en seksuele minderheden op streamingdiensten en bij reguliere omroepen blijft achter. Dat blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschapper Serena Daalmans van de Radboud Universiteit.
![[onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten om milieu](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten om milieu
Ruim zes op de tien Nederlanders vindt dat we strikt met de seizoenen mee moeten eten, om de belasting op het milieu te beperken. Ook pleit 76% van de Nederlanders ervoor afwijkend groente en fruit (‘buitenbeentjes’) gewoon in de supermarkt te verkopen.
![[column] Mobieltjes de klas uit!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Mobieltjes de klas uit!
Begin 2024 trad vrij geruisloos nieuwe regelgeving in werking die het leven van jongeren behoorlijk beïnvloedt: het smartphoneverbod op middelbare scholen, basisscholen en speciaal onderwijs. Wat was de aanleiding en hoe vergaat het de leerlingen en docenten nu, enkele maanden na invoering?
![Campagne moet werkgevers bewust maken van werkvloer als leeromgeving](/templates/img/lazyload.gif)
Campagne moet werkgevers bewust maken van werkvloer als leeromgeving
Blijven leren en je ontwikkelen is essentieel. Het lijkt een open deur, maar leren in de praktijk is heel effectief. En gebeurt al, dagelijks.. De nieuwe campagne 'Leren op de werkvloer levert aardig wat op', van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, speelt daarop in.
![3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen](/templates/img/lazyload.gif)
3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…
![Snapchat belicht bijzondere sporten deze zomer](/templates/img/lazyload.gif)
Snapchat belicht bijzondere sporten deze zomer
Snapchat introduceert het Snap Sports Network – Snapchat’s nieuwe virtuele arena waar Snapchatters een gezonde competitie kunnen aangaan met familie en vrinden. In die arena belicht het platform bijzondere sporten op luchtige wijze.
![Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers](/templates/img/lazyload.gif)
Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers
Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.
![[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
Voor deel 206 van onze successerie [marketeer] stellen we deze week tien vragen aan de ondernemende en merkdenkende zusters Anne en Esther, die onder eigen familienaam Vedder & Vedder sieraden vermarkten en Feather Women groot maken. 'We zeiden tegen elkaar: fuck it, we gaan het gewoon proberen.'
![Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'](/templates/img/lazyload.gif)
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
![Delta vindt in N=5 nieuwe bureaupartner](/templates/img/lazyload.gif)
Delta vindt in N=5 nieuwe bureaupartner
Glasvezelprovider Delta heeft gekozen voor N=5 als nieuwe lead agency voor branding en campagnes. Sinds 2021 voert Delta campagne om de merkbekendheid te vergroten en zijn positie als glasvezelexpert op te bouwen in Nederland.
![ADCN brengt jaarboek terug](/templates/img/lazyload.gif)
ADCN brengt jaarboek terug
Zes jaar na het verschijnen van het laatste jaarboek brengt ADCN het jaarboek terug. Hiermee wil creatievenclub ADCN de creatieven achter het werk weer beter in de spotlight zetten. Het 51ste jaarboek zal in het najaar van 2024 verschijnen.
![Whiskymerk Laphroaig neemt kijkers mee naar Islay in brandmovie](/templates/img/lazyload.gif)
Whiskymerk Laphroaig neemt kijkers mee naar Islay in brandmovie
Het Schotse whiskymerk Laphroaig heeft een brandmovie gelanceerd. De film, die de karakteristieke smaken van Laphroaig weerspiegelt, neemt kijkers mee op reis door het landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt.
![Lidl lanceert twee nieuwe campagnes](/templates/img/lazyload.gif)
Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
Lidl zet opnieuw twee merken centraal in haar campagnes, Formil en Kipster. De campagnes, gemaakt in samenwerking met bureau Alfred, zijn van start gegaan.
![Duurzame viskweker TinyOcean lanceert merkfilm](/templates/img/lazyload.gif)
Duurzame viskweker TinyOcean lanceert merkfilm
Startup TinyOcean, dat zich bezighoudt met regeneratieve en circulaire viskweek, timmert druk aan de weg om hun merk te positioneren. De startup heeft een merkfilm laten maken die de visie van TinyOcean weerspiegelt: een gezonde en duurzame toekomst voor de oceanen.
![De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)
Ingmar Larsen, founder/creative director bij This Agency en sinds kort bierbrouwer, gebruikt de zomer om te reflecteren en de borst nat te maken voor het najaar. Naast dat hij zijn zomerse favorieten met ons deelt, kondigt hij een nieuw model aan waar zijn bureau mee gaat werken: ‘Vergeet het traditionele urenmodel’.
![Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'](/templates/img/lazyload.gif)
Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'
De Olympische Spelen in Parijs staan op het punt van beginnen. De Nederlandse basketballers werken sinds maart 2024 met ShotControl, een mede door Samsung ontwikkelde tool die hun spel analyseert en helpt met beter presteren.
![Arte: Iedereen is ergens het beste in](/templates/img/lazyload.gif)
Arte: Iedereen is ergens het beste in
Arte spreekt kampioenen aan. Alle kampioenen. De voetbalkampioenen, olympisch kampioenen, kampioenen in dans of juist kampioenen in lezen, kikkervisjes opvoeden of kampioen in 1 liter water per dag drinken. Iedereen is wel een kampioen in iets.
![[column] Denk nooit dat je kunt schrijven](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Denk nooit dat je kunt schrijven
Schrijven, dat doen schrijvers. Wij copywriters schrijven niet, we praten. We praten zelfs heel raar, in een eigen taal die copy heet. Dat is een taal waarvan we zelf de regels verzinnen. Om die regels telkens als het ons uitkomt te breken en in te ruilen voor andere.
![[onderzoek] Inzetten AI bespaart marketeers tijd](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Inzetten AI bespaart marketeers tijd
AI is de nieuwe standaard aan het worden op de werkvloer, ook in de marketingwereld. Drie kwart (72%) van de communicatie- en marketingprofessionals in Nederland gebruikt momenteel AI voor hun marketingactiviteiten en bespaart daarmee tot 6 uur tijd per week.
![DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk](/templates/img/lazyload.gif)
DOSSIER CULTUURMARKETING Zo blijft het Van Gogh een sprankelend merk
In de merkstrategie van het Van Gogh Museum staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Het leven en werk van de iconische schilder wordt hier dagelijks van nieuwe relevantie voorzien, met expo’s - ook van gelieerde kunstenaars - en bijvoorbeeld via de Pokémon-actie die wereldwijd de aandacht trok. Longread met verantwoordelijk team Corinne Jongh en Yvonne Nassar.
![De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
Metro is jarig en blaast 25 kaarsjes uit. Samen met hoofdredacteur Amarins de Boer vieren we mee en checken meteen even hoe het er in de zomer op de redactie aan toegaat: ‘De komende jaren gaan we volle bak inzetten op unieke, eerlijke verhalen, waar geen AI tegenop kan.’
![Ster lanceert podcast Starten met reclame](/templates/img/lazyload.gif)
Ster lanceert podcast Starten met reclame
Ster lanceert een driedelige podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts.
![[column] De paradox van muzikale AI (1)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De paradox van muzikale AI (1)
Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’
![De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)](/templates/img/lazyload.gif)
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
![Campagne vraagt huiseigenaren kamer beschikbaar te stellen](/templates/img/lazyload.gif)
Campagne vraagt huiseigenaren kamer beschikbaar te stellen
Jongeren uit kwetsbare situaties lopen na hun 18e verjaardag het risico om dakloos te worden. Daarom doen Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht een oproep aan huiseigenaren om een kamer beschikbaar te stellen.
![[column] Tussen de verwende yuppen: Jonas Kooymans Havermelkelite](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Tussen de verwende yuppen: Jonas Kooymans Havermelkelite
Ik maakte me wel zorgen... Jonas Kooymans 'De Havermelkelite' begint met een test. Als je 75% scoort, dan hoor je bij die nieuwe yuppengroep. Zou ik, met mijn VanMoof, er ook een zijn? Dat viel mee, maar Kooyman fileert wel haarscherp de anderen, hoe ze bewegen in de grote steden, hoe ze eten, hoe ze zich gedragen, recenseert Daan van der Valk.
![[column] De groeiende aandacht voor eerlijkheid en transparantie in duurzaamheidscommunicatie](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De groeiende aandacht voor eerlijkheid en transparantie in duurzaamheidscommunicatie
We leren het al sinds we kunnen lopen en praten: liegen mag niet. Maar in marketing en communicatie, leek er lange tijd wel wat ruimte te zijn voor ‘creatieve vrijheid’. Met de komst van de Green Claims Directive, is die tijd nu wel echt voorbij.
![In het wiel van... Erik Aaftink](/templates/img/lazyload.gif)
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
!['Consument ziet peulvrucht over het hoofd als vleesvervanger'](/templates/img/lazyload.gif)
'Consument ziet peulvrucht over het hoofd als vleesvervanger'
67% van de Nederlanders ziet de peulvrucht - zoals de bruine boon, linzen of kidneyboon – nog niet als geschikte vleesvervanger. Dit blijkt uit het Nationale Bonenonderzoek, dat Hak liet doen onder Nederlandse consumenten.
![Bridget Maasland lanceert platform over menopauze](/templates/img/lazyload.gif)
Bridget Maasland lanceert platform over menopauze
Bridget Maasland lanceert het platform Grapes, gewijd aan vrouwen in de (pre)menopauze en iedereen die hiermee te maken krijgt.
![Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'](/templates/img/lazyload.gif)
Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'
KwikFit en socialmediabureau Monkeys & Bananas werken sinds september 2023 samen aan de socialmediastrategie van het autoservicebedrijf met de focus op GenZ. Hoeveel een merk heeft te winnen op social en dat branding en performance prima hand in hand kunnen gaan, bewijzen de resultaten, aldus Arjan van der Meer van KwikFit en Alain de Schutter van Monkeys & Bananas.
![Topcreatieven niet welkom in Epica-jury](/templates/img/lazyload.gif)
Topcreatieven niet welkom in Epica-jury
David Droga, Greg Hahn en Susan Credle zijn slechts drie van de iconische, internationale creatievelingen die geen enkele kans maken om in de jury van de Epica Awards te zitten. Dat blijkt uit de originele call for entries van dit jaar.
![Nederlandse audioreclamemarkt groeit met 10,4%](/templates/img/lazyload.gif)
Nederlandse audioreclamemarkt groeit met 10,4%
De audioreclamemarkt blijft ook in het tweede kwartaal van 2024 groeien: ruim 10% meer dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. Adverteerders gaven in Q2 67,5 miljoen euro uit aan audioreclame.
![Center Parcs breidt contentstrategie uit met e-magazine en kookvideo’s](/templates/img/lazyload.gif)
Center Parcs breidt contentstrategie uit met e-magazine en kookvideo’s
Center Parcs lanceert in de zomer van 2024 voor het eerst een e-magazine, het ‘Essence Zomermagazine’. Naast het e-magazine lanceert Center Parcs ook een aantal kookvideo’s waarin chef-kok Estée Strooker zomerse gerechten bereidt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Surfmerk Devoted lanceert brandfilm... 25-07-2024
- Snapchat belicht bijzondere sporten... 19-07-2024
- Ster lanceert podcast Starten met... 17-07-2024
- 'Consument ziet peulvrucht over het... 12-07-2024
- Center Parcs breidt contentstrategie... 11-07-2024
- Inschrijving Grand Prix Content... 10-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing