![[column] De marketinglessen van Netflix topserie Bridgerton](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De marketinglessen van Netflix topserie Bridgerton
Het eerste seizoen van Bridgerton op Netflix is bingewatch-waardig en een gigantisch succes. Will Dongleur, Regional Sales Director Benelux & Nordics bij Selligent Marketing Cloud, haalt er naast veel kijkgenot ook zo maar 4 marketinglessen uit.
![[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’
Dolly van den Akker is managing director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Bureaus zouden volgens haar meer met elkaar moeten samenwerken, om zodoende meerwaarde voor hun opdrachtgevers te creëren. 'De consument wil immers één consistente merkbeleving.'

Henk Haaima creative director Havana Harbor
Henk Haaima is benoemd tot de nieuwe creative director van creatief bureau Havana Harbor. Haaima komt van Mirabaeu, waar hij de laatste twaalf jaar eveneens werkte als creative director.

VIA lanceert boek over marketplaces
De Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA lanceert vandaag een nieuw 'playbook' genaamd Marketplaces in het e-commercelandschap. ‘Een overzichtelijk document met essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven.’

Helden, Droomparken en TUI lanceren sportgekke droomzomer
Het EK voetbal, de Olympische Spelen, Tour de France, Wimbledon, de Grand Prix op Zandvoort: de komende zomer zit bomvol sport. Van 11 juni tot en met 6 september lanceren de drie genoemde organisaties in dat licht de zogenoemde droomzomer.
![[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse
Wat hebben Oprah, Elon Musk, Bas Smit en je buurman met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal weleens in de afgelopen twee weken die ene anderhalve meter-hotspot bezocht: Clubhouse.

Onderzoekslab voor artificial intelligence in de media
Hoe zal artificiële intelligentie (AI) de media veranderen, welke nieuwe kansen kan AI creëren voor de democratie en aan welke voorwaarden moet worden voldaan om dit te laten gebeuren?
![[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)
Het is niet alleen maar hosanna. Clubhouse is nog volop in ontwikkeling. Sterker nog: het is niet eens voor iedereen toegankelijk. Download je de app, dan krijg je de mogelijkheid om jezelf op een ‘waiting list’ te plaatsen totdat je toegang krijgt.

Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’
Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.

Staatsloterij kiest voor NewsLab
De Nederlandse Loterij heeft voor PR-bureau NewsLab in Rotterdam gekozen als zijn vaste PR-partner. Aan deze keuze ging een pitch met vier bureaus vooraf.

Glasnost breidt uit met 5 nieuwe trainees
Megan van den Ende (foto), Tom Beuker, Tjerk de Vries, Mellijn van Zanen en Renee van Brakel vormen de nieuwe lichting trainees aan de 'Akademya' van PR- en communicatiebureau Glasnost in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’
Birgit Zuurveld (35) is managing director van social media-bureau Dorst & Lesser in Amsterdam. Het is haar uitdaging om marketeers meer 'social first' te laten denken. 'Soms moet social media zo ontzettend snel. Dat kan ook, maar een goede strategie aan de basis verdient bij merken echt meer aandacht.'

Ranja lanceert nieuwe campagne: 'Kinderen blij, ouders ook'
Limonademerk Ranja (onderdeel van Vrumona) is terug met een nieuwe campagne genaamd: Ranja, daar word je vrolijk vanja. In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, staat 'onbezorgd genieten' centraal.

Lewis breidt team uit
PR-bureau Lewis Nederland breidt zijn teams in Amsterdam en Eindhoven uit met de komst van een nieuwe creative director, content specialist en vier junior adviseurs.
![[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)
Is Clubhouse interessant genoeg om als merk -nu al- in te stappen? Ja! Zeker als je je richt op inhoud en expertise, maar ook in het kader van personal branding is Clubhouse interessant.
![[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn
Onze senior columnist Sak van den Boom maakt zich boos. De afgelopen week is hij welgeteld twintig keer met 'irrelevante e-mails' lastiggevallen door PostNL, Albelli en Bol.com.

GoSpooky aan de slag voor Autodrop
Social-mediabureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau in Amsterdam is aangesteld om een nieuwe social media-strategie voor het snoepmerk te bedenken en ontwikkelen, waarbij de focus ligt op 'een onderscheidend merkkarakter'.

Dept lijft Byte in
Digitaal bureau Dept heeft mede-digitaal bureau Byte, met kantoren in New York, Londen en Berlijn, overgenomen. Byte is door Dept aangetrokken door zijn digitale DNA, de cultuur en 'ambitieuze groeiplannen'.

Praxis kiest voor Hot Pepper
Videobureau Hot Pepper in Halfweg gaat aan de slag met de online video-content van bouwmarktketen Praxis. Bekijk hier de eerste 'how to'-videoreeks.

Heijmans en CSU lanceren Beyond Eyes
Bouwbedrijven Heijmans en CSU lanceren de nieuwe start-up Beyond Eyes, een 'totaaloplossing' voor toekomstbestendig gebouwbeheer. Reclamebureau Fitzroy in Amsterdam ontwikkelde de naam, merkidentiteit en B2B-campagne.

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam
De internationale bureaugroep Brand New Galaxy opent een nieuw kantoor in Amsterdam, van waaruit de West-Europese activiteiten moeten worden aangestuurd. Frank Carvalho is aangesteld als managing director.

Remy Gieling verlaat MT/Sprout
Remy Gieling stopt na zes jaar als hoofdredacteur van zakelijk platform MT/Sprout. 'Een organisatie is gebaat bij vernieuwing', aldus Gieling, die zich nu gaat richten op het produceren en presenteren van podcasts, video's en events. Hij draagt het stokje over aan Donovan van Heuven.
![[column] Hoe werkt Clubhouse? (1)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Hoe werkt Clubhouse? (1)
Grote kans dat je in de laatste dagen de naam van dit nieuwe social media-kanaal al hebt horen vallen: Clubhouse. De app is al een jaartje oud, maar de afgelopen week ging het aantal downloads door het dak.
![[column] Wie is de 'change agent' in jouw bedrijf?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wie is de 'change agent' in jouw bedrijf?
Een leuk verhaal met tips van de beste ceo-fluisteraar Mark C. Thompson op MT/Sprout. Een van zijn tips: denk na over wat je zou doen als je helemaal opnieuw zou beginnen.

Cheil breidt team uit
Reclamebureau Cheil in Amsterdam versterkt zijn creatieve vloer met vier nieuwelingen, te weten Bart Breugem (head of content production), Lamine Ndiaye (visual effects artist), Daan Haak (copywriter) en Kahraman Çinar (art director).

Back to Live: we mogen weer!
Het eerste live event van 2021 is een feit. Op 'Back to Live' in het Utrechtse Beatrix Theater komen vandaag 500 mensen bijeen, variërend van eventorganisatoren, marketeers tot journalisten. Ook MarketingTribune doet verslag.

Heimwee naar de reclamefeestjes: vier vakgenoten halen herinneringen op
Wie in de reclame werkt, houdt wel van een feestje. Nu de ‘knaldrang’ onder creatieven uit de oren stoomt, delen Ginny Ramkisoen, Ron Simpson, Antoinette Hoes en Kyra Roest hun mooiste verhalen (en foto's). ‘Wat ik er niet voor over heb om weer bezweet en lallend in dat Fitzroy-pand te staan.’

Jeroen de Bakker naar Airborne
Jeroen de Bakker (links) is aangesteld als de nieuwe managing partner van podcast-bureau Airborne. Hij gaat samen met medeoprichter Marvin Jacobs het bureau leiden. De Bakker komt van Talpa Network, waar hij de afgelopen jaren de rol van managing director product & growth audio vervulde.

Landmacht lanceert online documentaire over robotisering
Robotisering is een essentieel onderdeel van onze landmacht. Zonder robots hebben we de strijd op voorhand al verloren. Dat is de boodschap van de nieuwe online documentaire van de Nederlandse Landmacht, ontwikkeld door contentmarketingbureau LVB.
![[Mijn marketing] Melanie Bosveld: 'Ik switch tussen allerlei soorten podcasts'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Melanie Bosveld: 'Ik switch tussen allerlei soorten podcasts'
Melanie Bosveld (42) is oprichter van communicatiebureau Kult & Ace. Sommige merken gaan er prat op dat ze progressief zijn, terwijl ze juist achter de feiten aanlopen, stelt ze. ‘Dan wordt er een campagne met rappers uit de grond gestampt, maar echt kennen doen ze hun doelgroep niet.’

T-Mobile komt met 'lieve woordjes'
Met Valentijnsdag voor de deur (aanstaande zondag) roept T-Mobile in zijn nieuwe, ietwat zoetsappige campagne op om lieve woordjes met elkaar te delen, ingesproken door Jan van Veen, ook wel bekend als mister Candlelight.

Intracto Group lijft Mia Interactive in
Digital services-groep Intracto heeft het Belgische bureau Mia Interactive overgenomen. Het bureau in Antwerpen telt 20 werknemers in online marketing en web development.

Sanature: kwetsbaarheid als kracht
Huidverzorgingsmerk Sanature lanceert een nieuwe campagne die de vrouwelijke consument 'bewust laat stilstaan' bij de producten die ze tijdens haar maandelijkse menstruatie gebruikt. 'We nodigen vrouwen uit om naar hun intieme huid te luisteren.'
![[column] Is jouw thuiskantoor al gecertificeerd?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Is jouw thuiskantoor al gecertificeerd?
Werken op afstand, financiële beperkingen door economische recessie en toegenomen cyberdreigingen voortvloeiend uit de pandemie zullen de dagelijkse rol van cyberbeveiliging beïnvloeden.

Heineken, Unox en Jägermeister haken buiten in op sneeuwpret
Nu Nederland sinds afgelopen weekend wit kleurt, zijn Heineken, Unox en Jägermeister met inhakers te bewonderen op de outdoorschermen van JCDecaux. De merken willen daar zijn waar de consument zich op dit moment bevindt: buiten.

Mediahuis Nederland lanceert nieuwe advertentiepropositie
Mediahuis Nederland bundelt de landelijke advertentieverkoop in een nieuwe propositie genaamd Mediahuis Connect. Het betreft een 'mediacombinatie' van De Telegraaf en alle andere Nederlandse regionale merken die onder het mediabedrijf vallen.
![[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'
Roos van Vugt (47) is vanuit haar eigen bureau Merkwerker actief als manager social media bij Amsterdam UMC. 'Ik ben gezwicht voor werken in de zorg. Sinds de coronacrisis kan ik dat niet meer loslaten.'

VIA presenteert logo, huisstijl en website
Na de recente fusie tussen VEA en IAB Nederland presenteert de nieuwe branchevereniging VIA vandaag zijn logo, huisstijl en website. De nieuwe merkidentiteit moet een nieuw tijdperk inluiden, van een branchevereniging 'die breder kijkt, denkt en werkt’.

Robbe en Wagemaker naar N=5
Reclamebureau N=5 in Amsterdam heeft Arnout Robbe (links) en Paul Wagemaker aangetrokken als creative directors. Het duo komt van Ogilvy Social Lab. Thijs Bontje wordt hiermee executive creative director.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VIA lanceert boek over marketplaces25-02-2021
- Helden, Droomparken en TUI lanceren... 24-02-2021
- Sommige marketeers denken dat ze... 19-02-2021
- Landmacht lanceert online... 11-02-2021
- Is jouw thuiskantoor al... 10-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards